Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe vogel: Hulp gevraagd aan de echte kenners

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe vogel: Hulp gevraagd aan de echte kenners

    Hallo beste mensen,

    We hebben zojuist een nieuwe vogel in huis maar we komen er maar niet uit wat voor soort het is. Of het nou een parkiet is of een papegaai of mischien een andere soort.

    We zijn blij met de vogel en we hebben hem een goed tehuis gegeven. Let niet op de snavel deze wordt nog geknipt door de dierenarts we hebben em net een paar uurtjes in huis.

    De vogel heeft een lengte van ongeveer 25 tot 30 cm van kop tot staart.

    De foto's volgen onder dit bericht.

    Als je weet wat voor vogel het is dan wil ik je hartelijk bedanken.

    Groetjes Bart.

    Hier volgen de foto's:

    1 . http://img524.imageshack.us/img524/8684/dsc00035oh5.jpg
    2 . http://img129.imageshack.us/img129/5263/dsc00043kr6.jpg
    3 . http://img253.imageshack.us/img253/1810/dsc00046ov4.jpg

    p.s. er was een upload limiet dus heb ze op een andere website geupload.

  • #2
    het is een roodvleugelparkiet zie link http://www.deparkiet.nl/parkieten_ro...gelparkiet.php

    ik heb geen verstand van parkieten dus zo grote kenner hoef je niet te zijn. om er achter te komen
    Gr Marcel Levers

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door badg0r
      Let niet op de snavel deze wordt nog geknipt door de dierenarts we hebben em net een paar uurtjes in huis.
      Wat is er mis met de snavel? Ik zie niet veel bijzonders...

      Opmerking


      • #4
        snavel

        Oorspronkelijk geplaatst door Napoleon
        Wat is er mis met de snavel? Ik zie niet veel bijzonders...
        Hallo napoleon,even op de tweede foto kijken dan zie je het duidelijk lijkt me.
        mvg,
        Kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Het is handiger je vooraf wat te verdiepen in een vogel, maar dat wist je vast al...

          Dit is misschien nog wel interessant:
          Ze vertoeven veel in bomen en komen slechts zelden op de grond. De voeding in het wild bestaat vooral uit vruchten, zaden, bloesemnectar, blad*knoppen en diverse soorten insecten en hun larven. Wat betreft zaden hebben ze een voorkeur voor de zaden van de eucalyptus acacia salisina maar ook zaden van de hop en de mistletoe (lorantus) worden graag gegeten.
          Bron: vogelproblemen.nl

          Een bakje parkietenvoer is dus beslist geen compleet menu.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Het is handiger je vooraf wat te verdiepen in een vogel, maar dat wist je vast al...

            Dit is misschien nog wel interessant:
            Ze vertoeven veel in bomen en komen slechts zelden op de grond. De voeding in het wild bestaat vooral uit vruchten, zaden, bloesemnectar, blad*knoppen en diverse soorten insecten en hun larven. Wat betreft zaden hebben ze een voorkeur voor de zaden van de eucalyptus acacia salisina maar ook zaden van de hop en de mistletoe (lorantus) worden graag gegeten.
            Bron: vogelproblemen.nl

            Een bakje parkietenvoer is dus beslist geen compleet menu.
            Ik heb me graag willen verdiepen maar de vorige eigenaar moest eraf en ik moest binnen 1 uur tijd die vogel komen afhalen met kooi etc. Ze wist niet wat voor soort het was en de vogel verbleef butien in een kooi en er werd geen aandacht aan geschonken. Nu krijgt die genoeg aandacht en hij vindt het leuk denk ik hij komt steeds dichter bij om je te bestuderen. Ik vindt vogels steeds leuker ik merk steeds beter dat elke vogel een eigen karakter heeft.

            groetjes

            Opmerking


            • #7
              Zeker bij parkietachtigen zijn inderdaad echte individuutjes, met hun streken maar zeker ook met hun leuke eigen dingetjes.
              Een leuke manier om de vogel aan je te laten wennen is hem af en toe wat lekkers aan te bieden uit de hand. Stukjes fruit op een open hand aanbieden is vaak een goede manier om contact te maken.

              Veel plezier en geef de vogel maar een prachtig leven.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                toppie !!

                Goed van je dat je deze vogel een nieuw en beter leven wilt geven !!
                Aandacht kunnen ze nooit teveel krijgen.
                Succes met hem/haar de vogel zal je dankbaar zijn.!!

                groetjes Aussie.

                Opmerking

                Working...
                X