PDA

Bekijk Volledige Versie : goudvink

bart
16-08-2007, 16:35
heb 8 jonge kleine goudvinken op stok voor het eerst sinds 3 jaar maar nu kiepen ze mij om ze gaan bol zitten volgende dag dood wat o wat te doen daar tegen
mail me maar
de-goudvink@hotmail.com
bvd bart

HansvdWeerdhof
16-08-2007, 16:56
Bezoek eens een vogel dierenarts zoals al zo vaak aangegeven is door jan en alleman hier.
In het wilde weg iets uit een potje in een drinkflesje doen is ook niet aan te raden.

Verder: het regent en het najaar komt er al weer aan dus het zal wel coccidiose zijn.

groentje
16-08-2007, 17:08
Ik krijg al de realiteit voor me.Ik ga me een koppel goudvinken aanschaffen volgende maand.Ik wil naast sijsen ook goudvinken kweken.Is het dan echt zo moeilijk?groetjes brigitte

Goudvink
23-08-2007, 00:38
Het enige wat je zelf zou kunnen proberen is een kuurtje tegen coccidiose. Als dit niet wil helpen blijft een dierenarts over. Ga niet zelf dokteren.
Groet Goudvink

jan drijfhout
24-08-2007, 15:57
Tijdens het broedseizoen werd de Goudvink man pluizig.Later ook de pop.In een kooi apart met schelpenzand op de boden op dieet krijgt gedroogde lijsterbessen,4 meelwormen per dag wat eivoer zelfgemaakt ; bespoten met Bogena birdspray 2x om de veertien dagen. Op dit moment krijgen ze ESB30 kuur 3x en er tussendoor vitamine en op de overige dagen EKO azijn.In het eivoer zit cometavis,megabactin druivensuiker,honing,spirulina.

De jongen van dit stel 2 poppen zijn prachtige vogels geworden,bijna door de rui.De Man en de pop krijgen hun verenpak weer terug.Ze zijn waarschijnlijk te dik geworden omdat ze in een gezelschapsvoliere zitten en van de andere vogels ook het zaad pikken.De Goudvinken krijgen Blattner Goudvinkenvoer.
Van een kippenfokker hoorde ik wanneer je kippen teveel voer geeft ze hun veren verliezen en bijna geen eieren meer leggen.
Ik denk dat hygiene ook heel belangrijk is.
Mijn goudvinken hebben hun nest in de gezelschapsvoliere met kanaries,zebravinken,gordelgrasvinken,jap.meeuwtje s en dat gaat goed.

Succes Jan Drijfhout

groentje
31-08-2007, 11:26
Nu zou ik jullie raad eens graag weten.Ik kweek namelijk sijsjes,ik wou het licht verkorten maar er komt er ook binnen via vensters.Nu zijn er 2 kapoetsensijzen eieren aan het leggen.Ik wil dit ook niet tegen houden(eieren wegnemen) maar nu is het grote probleem dat ik volgende maand om een koppel goudvinken mag gaan.Ik wou graag dat ze allemaal samen zouden beginnen.Maar nu gaan die diertjes in het licht en warmte(17 graden) zitten.Mijn vriend zegt dat mijn goudvinken op die manier nooit zullen willen kweken.Mijn vraag,kan het kwaad dat ze in het licht zitten?Het zijn een koppel jonge goudvinken dat ik ga halen.Volgende maand zouden ze op kleur zijn.Voor de kenners moet ik iets speciaal vragen of opletten als ik om die goudvinken ga?Hopelijk word ik door jullie toch iets wijzer.Het moet toch te combineren zijn sijzen en goudvinken.Groetjes van Brigitte

Henk3
31-08-2007, 12:03
http://home.planet.nl/~jagt0200/dutch/goudvink.html

http://www.ton-albers.nl/goudvink.htm