PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel koppels in deze voliere

evanhamersveld
12-08-2007, 11:44
Hallo,

Ik heb begin dit jaar een nieuw hok gebouwd voor mijn kippen. Vloeroppervlak 280*140 en een hoogte van 170cm. Er zit een nachthok in van 80*70*140(h*b*d). Ik heb ook een invlieggat gemaakt voor vogels.

Er vliegen nu 2 koppels grasparkieten en een koppel valkparkieten boven de kippen. Ik wil graag een extra koppel valkparkieten. Mijn vriendin vind het hok hier te klein voor. Als het broedseizoen begint zullen de koppel(s) valken verhuizen naar broedkooien van 50*100*60(h*b*d).

http://home.hetnet.nl/~evanhamersveld/pics/kippenhok.jpg

Wat is jullie mening? Kan er nog een koppel valken bij?

Groet,

Edo

Henk3
12-08-2007, 13:59
Edo, het wordt dan vindt ik al snel aardig druk in je hok. Vol is vol hé.

gebbinkjes
12-08-2007, 18:44
Hallo,
ik zie dat je ook kippen in de voliëre hebt ,krijg je hier door niet de kans dat de vogels eerder onder de luizen en ander ongedierte komen zoals bloedluizen? Mooie vlucht trouwens een tip maak het gaas zwart dan zie je vogels beter net of ze in een vrije ruimte vliegen.
m.vr.gr. Harry

Ben86
12-08-2007, 22:32
ik denk als ik het zo zie dat er wel een koppel valken bij in kan. (als ik jou was zou ik het wel in de gaten houden met eventueel jongen enzo dan kan het erg vol worden)

mvg Ben

evanhamersveld
13-08-2007, 12:12
Allen bedankt voor de reacties.

Wat de bloedluis betreft:
Bij een collega kweker zal ik navragen waar hij de roofmijt vandaan heeft, dan krijg ik daar in ieder geval geen last van! Roofmijt schijnt een zeer goede biologische bestrijder van bloedluis te zijn ;)

Wat jongen betreft:
Broeden zal gebeuren in broedhokken en jongen zullen hopelijk niet (daar ik ze ook tam wil verkopen) of maar tijdelijk in de vlucht geplaatst worden tot ze een nieuw baasje hebben.

Ik zal het dus in eerste instantie dus maar bij 1 koppel valken houden.

Groet,
Edo

petra
13-08-2007, 16:15
Hallo Edo,

Nee doe daar geen koppel valken bij dat is echt te gek hoor,dan krijg je overbevolking.
maar kippen bij vogels heb ik ook gehad dat is niet goed hoor, bij mij werden de kippen gewoon gespiest tijdens het vliegen.
dat kan bij jou ook gebeuren dat is niet prettig hoor.

en wat de bloedluis betreft daar heb ik een lezing over bij gewoond, dat helpt voor de bloedluis van vogels wel.
maar kippen niet hoor dat heb ik gehoord dat is zeer hardnekkig om die met dutchys onder de knie te krijgen.

als ik jou was en je hebt er de ruimte voor dan zou ik de kippen apart houden van de vogels.
groetjes petra.:)

kingfisher
13-08-2007, 20:04
en wat de bloedluis betreft daar heb ik een lezing over bij gewoond, dat helpt voor de bloedluis van vogels wel.
maar kippen niet hoor dat heb ik gehoord dat is zeer hardnekkig om die met dutchys onder de knie te krijgen.Quote petra

Wat die bloedluis bij kippen betreft ben ik het eens met Petra,werkt niet met dutchys,hier blijf ik gewoon spuiten en heb het nu redelijk onder controle.
Bij mijn vogels ben ik het nu ook kwijt(afkloppen)door alle kooien helemaal schoon te maken en daarna uit te stomen met een stoomeend(25 euro of zo bij een hhzaak) werkt perfect en daarna dutchys uitgezet mbv uitzetdoosjes.
Blijf alles wel goed in de gaten houden.
mvg,
Kingfisher