Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mooie foto

    Wat is dit voor een vogel?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    ik zou het niet weten maar hij is wel mooi

    Opmerking


    • #3
      Foto

      Willie,

      Ik denk een kanarie. Als ik moest gokkken (blijft een heikel punt van een foto) een isabel roodschimmel (man). Garantie echter tot om de hoek.

      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        Willie
        Jammer dat je de foto niet kan vergroten om het duidelijker te bekijken,
        ,maar er vallen zo 2 dingen op dat is
        a: de lichte rugdekkleur met veel schimmel en de diep vrij egale voorzijde
        B: ik zie ook wat bandtekening in de vleugels
        Jammer dat ik de snavel vorm niet goed kan bekijken,maar mijn vermoeden is dat het hier om een bastaard gaat van een bruine Mexicaanse roodmus man x roodbruin-agaat (isabel) pop dat dit een zuivere Mexicaan is betwijfel ik gezien de kopvorm die is wat platter bij de Mexicaan ( komt door die grote hoeden welke ze daar dragen !!!)
        Maar er zullen nog wel andere meningen komen, alleen een duidelijke beeldvulende foto kan uitsluitsel geven.
        mooie foto trouwens

        Opmerking


        • #5
          Jan ik zal een tipje van sluier oplichten, de vader is een kanarie in de kleur Roodbruinpastel schimmel, maar de vraag is nu wie is de moeder?

          Voor mij een weet en voor jullie nog een vraag, hahahahaha.

          P.s. de foto is niet van mij, die is "gejat" van het net, hahahaha.

          Opmerking


          • #6
            is de pop een bruinpastelgoudvinkpop?
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Ja, dat klopt, voor een hybride toch een schitterde combinatie, heb dit jaar een Groenling, split voor Satinet bij 2 Satinet kanarie poppen gehad, resultaat was magertjes, 2 jongen, 1 man Isabel, mooie forse vogel, TT kwaliteit en 1 man Satinet, kleine en iele vogel, geen TT kwaliteit.

              Vorig jaar heb ik een Mexicaanse Roodmus man in de mutatie Pheao op een Roodbruin Mozaiek, split Pheao kanariepop gezet, resultaat 1 jong, wel een Pheao maar helaas een pop, ging eigenlijk voor een man.

              Reserveer altijd een 2-tal kooien voor dit soort combinatie's, vind ik ook leuk naast het kweken van zuivere vogels.

              Opmerking


              • #8
                willie
                wat je hier beweer is onmogelijk een bruin -agaat (isabel) man kweken uit een split satinet man x satinet poppen !!!!!!!!!!!!!!!

                Opmerking


                • #9
                  Waarom is dat niet mogelijk dat Jan, satinet wordt over isabel gekweekt, een satinet Groenling is eigenlijk een bruin-satinet of isabel-satinet en een lutino groenling is eigenlijk een agaat-satinet.

                  In de kanariewereld worden de satinetten ook over isabel gekweekt of over bruin.

                  Leg mij dat eens uit waarom dat niet kan?

                  Opmerking


                  • #10
                    Willie
                    Je ga nu al meer vertellen dat het geen zuivere satinet is ,maar dat hij ook split is, dat is 1
                    Maar het kan nog steeds niet zowel satinet, bruin -agaat (isabel0 vererven SL =geslachtesgebonden, dus poppen kunnen nooit split zijn.
                    Laat dan jou man split satinet/bruin/agaat zijn dat kan,maar om hier een bruin -agaat(isabel) man uit te kweken moet de moeder ook een bruin -agaat (isabel) zijn anders kan dit nooit !!!! en jij melde dat je 2 satinet poppen gebruikt had,wanneer je deze nog heb ,bekijk de ogen eens goed een satinet kan soms qua kleur veel op een bruin -agaat (isabel) gelijken,maar bij de satinet zijn de ogen altijd rood en bij de bruin -agaat, zwart(bruin)

                    Opmerking

                    Working...
                    X