Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rare oogontsteking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rare oogontsteking

    hallo,

    ik had eens een vraagje. ik heb thuis een gewone duif zitten ma die heeft sinds een week of 2 een rare ontsteking aan haar oog beginne krijgen gans haar volledige onderlid van haar oog is zeg maar een klein balonnetje beginne vormen ze ziet nu nog amper met haar oog zo ver zit dit blaasje al. Er zitten ook gele kopjes op dus ik vermoedde dat het een zweertje is of dat ze een steek van een mug of een bij heeft gekregen, we doen er nu 2 maal per dag ontstekend werende zalf in maar het lijkt precies niet te helpen.

    hoop dat jullie mij kunne helpen want ben ten einde raad

    mvg
    katrijn

  • #2
    ten einde raad

    Misschien kan je via deze link iets vinden:


    Ik raad je aan om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Er zijn ook speciale klinieken voor duiven.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      Misschien kan je via deze link iets vinden:


      Ik raad je aan om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Er zijn ook speciale klinieken voor duiven.

      Hey zou het kunnen dat deze ziekte van zelf over gaat? ik denk dat ze eerder de pokken heeft. maar iemand zei mij dat het normaal van zelf terug moet weg gaan, momenteel heeft ze dit enkel aan haar oog.

      Opmerking


      • #4
        pokken

        Dat lijkt er wel op in iedergeval.

        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Hey zou het kunnen dat deze ziekte van zelf over gaat?
          Ja hoor, net als bij mensen. Soms worden ze beter, soms gaan ze dood, simpel toch?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            hallo,

            ondertussen is mijn duif haar oog er alleen maar op verslechterd nu zie je helemaal niets meer van haar oog en dat "gezwelletje" is alleen maar groter en groter geworden. hoelang kan het ongeveer duren eer ze van deze ziekte herstelt is? verder eet en drinkt ze nog zeer goed.

            mvg

            Opmerking


            • #7
              Zonder dollen hoor, maar waarom heb je niet naar Henk3 geluisterd.
              We zijn nu 2 weken verder en het diertje lijd eronder, dus gauw naar de dierenarts aub.

              Greetzzz

              Opmerking


              • #8
                Mijn kanarie heeft zoiets ook gehad

                Ontstoken oog en verder levenslustig. Bleek bij mij een vitamine A tekort. Jammer genoeg komt het bij tijd en wijle weer terug. Een zoutwaterbad kan ook helpen.

                Succes!

                Jolanda

                Opmerking


                • #9
                  pokken

                  Hallo Katrijn,

                  Ik werk op een vogelopvang en wij krijgen heel vaak duiven binnen met die verschijnselen en het lijkt erop, zo wat je beschrijft dat de duif inderdaad pokken heeft, dit is een hele besmettelijke virusziekte. Wij slapen ze dus 9 van de 10 keer in om verdere besmetting te voorkomen.

                  Als het niet al te erg is proberen wij de pokken uit te drogen door er elke dag jodiumoplossing op te doen, soms werkt het maar vaak niet.

                  Hoop dat je iets aan de informatie hebt.

                  Groetjes Tamara

                  Opmerking

                  Working...
                  X