Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rode bij gele kanaries in voliere??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rode bij gele kanaries in voliere??

    hoi,

    Ik heb twee rode agaath kanaries, deze wil ik graag in de voliere doen bij de gele/groene kanaries. Kan dit? Omdat ze natuurlijk bijgevoerd moeten worden, kan dit 'kwaad' voor die gele/groene kanaries?


    alvast bedankt,
    lodewijk

  • #2
    bij voeren van rode kleurstof in een gemengde ren

    Ik denk dat het niet nodig is om deze vraag te beantwoorden.ALLES WORD ROOD OF ORANJE

    Opmerking


    • #3
      Het kan wel degelijk kwaad. De meest gebruikte kleurstof is niet bepaald gezond te noemen. De lever krijgt het zwaar te verduren. Je zou de gele kanaries onnodig belasten.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        levensverwachting

        Ton Koek
        Het kan wel degelijk kwaad. De meest gebruikte kleurstof is niet bepaald gezond te noemen. De lever krijgt het zwaar te verduren. Je zou de gele kanaries onnodig belasten.
        Zijn er misschien cijfers bekend van hoe oud b.v. gele kanaries worden tenopzichte van rode kleurgevoerde kanaries? Ik ben gewoon benieuwd hierna.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik weet van geen onderzoek of cijfers maar gewoon uit de praktijk; de "gewone" huiskamerkanarie heeft ook na een jaar of 5 nog een normaal gekleurde lever. Bekijk eens de buik van een met rood gevoerde. Dat kan niet gezond zijn.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Waar

            zijn we dan mee bezig als dat kleur zo slecht is voor de vogel.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              haha Henk3 begin jij nu ook niet weer over wat er slecht is? onze hele hobby word al aan banden gelegt.
              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                goed of slecht

                Hallo Ben86,
                We zijn lid van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers, als kleurstof dan zo slecht voor de vogel is dan past dat niet goed bij de liefhebbers. Misschien moet er dan gezocht worden naar andere en betere middelen die niet schadelijk voor het vogeltje zijn. Je mag er gerust anders over denken. Geen probleem. Ik ben er niet op uit om de vogelliefhebberij om zeep te helpen. Maar wel om het welzijn van onze vogels eventueel te verbeteren.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Goed of slecht voor de vogel, het ligt voor een groot deel aan de liefhebbers zelf, "wij" willen toch knalrode vogels op de shows?
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X