Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leeftijd pop Taranta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Leeftijd pop Taranta

    Beste vogelliefhebbers,
    Begin van het jaar kon ik een aantal taranta's overnemen, waaronder 2 koppels. Nu is 1 pop van 2002 en 1 pop van 1999. Het koppel met de oudste pop heeft inmiddels voor 4 jongen gezorgd. 2 uit iedere ronde. Nu vroeg ik me af tot welke leeftijd deze vogels vruchtbaar blijven en is het voor de pop geen grote belasting?
    Alvast bedankt

  • #2
    belasting pop

    Nou parkieten kunnen bij een goede verzorging aardig lang mee. En zolang de pop eitjes aan d'r eierstokken heeft zal ze die ook willen leggen. Als ze d'r geen zin meer aan heeft stopt ze er vanzelf wel mee denk ik.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      kijk even bij tropische vogels ,daar staat de vraag (leeftijd tropische vogels )hier wordt ook naar de kromsnavels verwezen

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor jullie reactie.
        VrGr

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Beste Wessel,
            Dat was ook de reden waarom ik de vraag stelde. Het jongere koppel doet niets en de "oude" pop heeft 2 maal achterelkaar 4 eieren gelegd. Bij beide nesten hebben maar 2 jongen het uiteindelijk gered, maar dat is volgens mij wel normaal bij taranta's. Ik hoop dat dit volgend jaar ook zo gaat en er sprake is van de bekende uitzondering die de regel bevestigt
            Vr.Gr.

            Opmerking

            Working...
            X