Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kruisbek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kruisbek

    ik heb vandaag een kruisbek man gekocht en nou dacht ik dat ze altijd rood waren,nou zei de verkoper tegen mij dat ie pas in de winter rood word klopt dit of heb ik gewoon een pop gekocht?wat ik eigenlijk denk

    mvg bartjan

  • #2
    Hier een foto van twee mannen en een pop.


    Soms zijn ze wat roder nog, maar dat dat alleen in de winter is geloof ik ook niet...
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik vul nog even een beetje aan

      Overzichtelijke informatie over de kruisbek, waaronder een overzicht van kenmerken, een foto, geluid en een duidelijke omschrijving van de vogel.

      De Kruisbek, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen

      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        oke dankjewel

        als ik dan naar de eerste foto kijk heb ik zeker een man,maar er zit bij die van mij nergens een tintje rood.
        als ik naar die andere foto s kijk zie ik veel meer rood maar mischien heeft hij wel weinig voedsel gehad wat goed is voor de kleur rood.
        ik zal binnenkort wel een foto van hem nemen en laten zien hier

        mvg bartjan

        Opmerking


        • #5
          kruisbekken rood?

          Volgens mij hangt het al of niet rood zijn van kruisbekken in belangrijke mate af van het geven van roodstimulerende voeding.
          Op een TT wordt bij de mannen de rode kleur geëist, zie standaard EC-vogels deel1, op de website van de NBvV
          Piet
          mvrgr

          Piet

          Opmerking


          • #6
            hier heb ik 2 foto s
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #7
              KOmt inderdaad door de voeding.
              Dat het in de winter roder kan zijn, komt mogelijk omdat ze dan tegen het broeden aan zitten.

              Opmerking


              • #8
                Ik had het natuurlijk over de in natuur geldende broedtijd.
                Dacht dat de kwekers dat aanhielden. Maar weer wat geleerd. Was ook wel logisch gezien dat de daglengte er niet toe doet.

                Opmerking

                Working...
                X