Mededeling

Collapse
No announcement yet.

girlitz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • girlitz

    wat zijn girlitz als ik vragen mag.
    ik zie die naam af en toe opduiken in verschillende posts.

  • #2
    De girlitz is een van de benamingen voor de Europese kanarie (serinus serinus), de stamvader van de huidige "huiskanarie".
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      nou dat is wel heel snel antwoord.
      weet ik dat ook weer ,een andere naam voor europese kanarie dus.
      dank je

      Opmerking


      • #4
        girlitz

        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        De girlitz is een van de benamingen voor de Europese kanarie (serinus serinus), de stamvader van de huidige "huiskanarie".
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Ik kan niet vaak genoeg aangevuld worden....
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Serinus Canaria

            Als aanvulling op de discussie; de stamvader van de tegenwoordige huiskanarie is ooit in een grijs verleden van de Canarische Eilanden geplukt. Daar leefde (en leeft) de Serinus Canaria. Deze lijkt ook veel meer op "onze" kanarie trouwens.


            A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

            A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              hoi Rob
              bedoel je hiermee de grove bestreping !!!!!!!!!!!!!!
              Eigenlijk zouden dus ook de kanaries door tropen keurmeesters gekeurd moeten worden !!
              Maar zonder gekheid, onze kooi kanarie is in feite de serinus domestica en dit laatste houd in een door kwekers geselecteerde vorm.

              Gr Jan de Nijs, Curacao

              Opmerking


              • #8
                Ik heb wel eens iets vernomen dat hij ook ingevoerd is op de canarische eilenden,of het waar is ???
                Gr Jan

                Opmerking


                • #9
                  degrilz

                  i




                  Ie niet de stamvader van onze huis kanarie , die stamt van de kanariese seeilanden en is in het wild heel anders als een gritlz .
                  De gritlz is een europese kanarie en heeft niet met onze huiskanarie gemeen ze kunnen onderling is wel gekruist wordenmaar de bastaarden er van zijn niet vruchbaar einde oefening dus.

                  Opmerking


                  • #10
                    Sommige mannen van deze bastaarden zijn wel vruchtbaar en men probeert nog steeds kanariekleuren in de girlitz te brengen .Helaas na een jaar of drie werkt het niet meer en komt er een soort van genetisch slot op de vogels.
                    groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      basstaarden

                      Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                      Sommige mannen van deze bastaarden zijn wel vruchtbaar en men probeert nog steeds kanariekleuren in de girlitz te brengen .Helaas na een jaar of drie werkt het niet meer en komt er een soort van genetisch slot op de vogels.
                      groeten eddie
                      Waarom proberen kwekers mooie natuutlijke kleuren in onze vogels te veranderen?
                      Is dat tereigen eer en gelorie of is het de verdiensten?
                      Voor het welzijn van de vogels is het zeker niet!!!!!!!!!

                      Opmerking


                      • #12
                        mutanten

                        sommige kwekers proberen een kleurslag te kweken, die er nog niet is. en bij sommige is dat met liefde voor de vogel, en bij sommige voor de eer. en dan kan je lang smoezen of kort, ieder doet met zijn vogels, wat hij denkt er mee te doen. mij boeit het niet al die mutaties, ik hou ze in de wildvorm, qua kleur dan.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          europes kamarie

                          Waarom zijn er toch steeds weer vogel lief hebbers die een soort zo vermogelijk van zijn natuurlijke kleur willen kweken er zijn toch genoeg vogels met mooien natuurlijke kleuren.
                          Daarom is het maar gelukkig dat het in brengen van soms afschuwekijke kanarie kleurn in de eropese kanrie niet lukt .
                          Kijk eens op tentoonstelingen naar rode kanaries het lijkt wel of ze ze gespoten hebben met verf ( afschuwelijk) en het geven van kleurstof is ook nog niet gezond , waarom zou er anders allen kleur stof in broed tijd en ruitijd geaviseerd worden ?

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              taalgebruik

                              sorry voor mijn taalgebruik, moderator. ik zal er beter opletten.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X