Mededeling

Collapse
No announcement yet.

houdt ze dan nooit op.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • houdt ze dan nooit op.

    Hallo allemaal,

    Een leuke bijzonderheid tijdens mijn afgelopen kweek seizoen die ik even met jullie wil delen.

    Uit 1 van mijn eerste nesten gekweekte pop heb ik vorig seizoen voor het eerst tegen een man gezet.

    Helaas at ze de de eerste 2 eitjes op, het 3e en 4e ei heb ik vervang voor kunsteitjes. na het 5e ei weer terug gelegd en toen ging het goed.
    Maar toen kwam het ei nr 8, nr 9, nr 10, nr 11 zou ik dan tch zo scheel zijn geweest dat er 2 poppen in zitten???

    Nee hoor vanaf het 6e was bevrucht, maar mevrouw had er zin in totaal 19!!!! eieren.
    Uiteraard is dit geen doen voor 1 nest dus had inmiddels al wat eitjes overgelegd onder mijn pleegkoppel hollandse parkieten uit eindelijk 9 jongen over gehouden.

    het 2e broedsel (waar ze mee begon toen het laatste jong nog in het nest zat) leverde maar liefst 17!! eitjes op. Waarvan 7 jongen over zijn gebleven.

    Benieuwd waar ze me dit seizoen mee gaat verassen.

    heb tot nu toe maar 1 kweker getroffen die ooit in de jaren 90 eens 14 etjes had. Dus redelijk uniek.
    Hoop dat ze dit doorgeeft aan haar jongen, dan moet ik maar broedblokken van 1mx1m gaan bouwen

  • #2
    Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van de jongen straks. Als het formaat zelfs maar redelijk is, kun je het met recht een supermama noemen.
    Twee rondes, 30 jongen, een heel aardig resulaat...
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ton rekenen is niet jouw sterkste vak: 9 + 7 = 16! Respectabel maar nog geen 30.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        Ik ging uit van overleggen van een flink deel van de eitjes. Maar je hebt gelijk, ik zou het nog lastig krijgen op de pabo.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Dag Richard uit Groningen
          Wellicht interessant om weten is hoe de dagelijkse kweekvoeding van je grasparkieten er uit ziet. En natuurlijk ook van welke ouders deze pop afkomstig is.(ttz had de moeder van deze pop hetzelfde kenmerk?)

          Ondertussen al proficiat met het resultaat.
          ______________________________
          Technische info voor gouldkwekers
          http://natuurgould.blogspot.be/
          http://natuurgould.be/

          Opmerking

          Working...
          X