Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fotokooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fotokooi

    Hallo,

    wie is er bekent met fotokooien om mijn vogels op de foto te kunnen zetten.

    valkje

  • #2
    foto kooi

    Beste Wim, ik heb er zelfs nog één op zolder staan. Zelf gemaakt met schuifbaar glas aan de bovenzijde een takje er in en verwisselbare achterzijden. Ik gebruik hem niet meer eigenlijk. Eventueel kan ik er van de week wel even een foto van maken en hier plaatsen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Fotokooi

      Dat is heel mooi Henk,

      Je kan de foto's ook even mailen naar wj.van.tilburg@home.nl

      wim

      Opmerking


      • #4
        Plaatje

        Henk,

        Je hebt een plaatje links boven staan, hoe heb je dat gedaan

        Opmerking


        • #5
          foto

          Op dit moment kan ik er even niet bij maar morgen of overmorgen wel. Ik zie wel even. Even geduld dus.

          Dat plaatje heet avitaar. Dat kun je doen door op gebruikerspaneel linksboven in de groene balk te klikken en de aanwijzingen even te volgen. Je moet eerst zorgen dat je een foto op je pc hebt staan die je wil gebruiken en vervolgens kan je die up-loaden daar. En die foto mag niet te groot zijn in het aantal kb's en zorg dat het een jpg formaat foto is. maximaal 19,5 kb.

          Je kan ook via direkte links en dan opties aanklikken dan kom je er ook.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            foto van de fotokooi





            De maten van deze fotokooi zijn: 30 cm' breed x 48 cm' lang x 31 cm' hoog. Deze heb ik gebruikt voor tropische vogels e.d. Dus voor valkparkieten zal je denk ik een iets groter exemplaar moeten maken. Misschien zou het nog net gaan. De achterwandjes voor decoratie zijn aan beide kanten verschillend beschilderd. Aan de voorzijde zit een gat voor de camera en met het schroefje kan de camera er aan vast gezet worden. In het schroefgat voor het statief.
            Er kunnen ook verschillende stokjes en takjes makkelijk verwisseld worden. Op de bodem zit n.l. een blokje met een gat, de stokjes en takjes kunnen daardoor heel snel verwisseld worden. Het glas aan de bovenzijde is natuurlijk bedoeld om er licht in te krijgen. In het foto album staan gould amadine en zebravinken die hier in op de foto zijn gezet. Super mooi is het bakje misschien niet maar daar gaat het ook niet om. Succes.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              vervolg



              Tijdens het op de foto zetten van de kooi vlogen me de jonge merels om de oren. Eéntje ging rakelings over mijn hoofd. Dus die heb ik ook maar even op de foto gezet.



              Ik zie dat het je gelukt is met je avitaar. Mooi plaatje.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Ja, die komt nooit weer in jouw vijver.

                  De kat kan het ook niet helpen 't is een aangeboren natuurinstinct (hij is jong zeg je toch), het is de eigenaar van de kat die zijn huisdier in gareel moet houden. Het is maar al te gemakkelijk om je huisdier zomaar los te laten lopen. Hondenbezitters betalen belasting en moeten aangelijnd uitlaten, dat moet voor kattenbezitters toch ook wel te regelen zijn (kattenren in de tuin). Of zit dat er al veel te diep in dat katten los kunnen/mogen lopen.

                  Greetzzz

                  Opmerking


                  • #10
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Burenruzie?

                      Nou dat zou er bijna van komen. Maar ja niet alle mensen zijn gelijk en dat is ook maar goed ook. Maar soms...... Het leven gaat door. De kat is heir vandaag alweer wezen kijken maar niet zover mijn tuin in. en de buurman heb ik weer gewoon goeiendag gezegd. En de merels die gaan ook weer gewoon door. Die zullen nog wel weer een nestje gaan bouwen denk ik.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Henk 3
                        ik weet niet wat voor soorten vogels jij allemaal heb,maar wanneer je ook kromsnavels bezit vraag dan de buurman of hij met de kat in de hand bij jou komt, jij een parkiet in je hand en laat deze even in de neus van de kat bijten, dan is deze gelijk genezen van jou tuin,maar dan komen er toch weer andere katten waarschijnlijk hoor !
                        het beste is zelf een kat te nemen een poes deze laten helpen ,anders heb je allemaal katers regelmatig en jou kat zal zijn terrein schoon houden van andere katten. Ik heb ook nooit iets van katten moeten hebben,maar als ik nog in Nederland zou wonen zou ik haar nog zeker gehad hebben en een nieuwe nemen wanneer ze er niet meer was, buiten vreemde katten hou ze ook de muizen op veilige afstand, die vinden het ook maar niets wanneer er steeds een kat in de buurt is !

                        Gr Jan

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja, dan kan je boos worden op je eigen kat i.p.v. die van de buren.
                          Dat scheelt in burenruzies.

                          Greetzzz

                          Opmerking


                          • #14
                            Beste Birdfarm
                            je eigen kat zal enkel in het begin naar de vogels kijken en proberen te vangen,maar ik heb nog nooit gehoord dat een eigen kat dit bleef doen, je hoor of ziet wel dat ze gewoon bij de voliere gaan slapen, het is hun eigen stekje en daar blijf je van af zo denk ook een kat !
                            Jan

                            Opmerking


                            • #15
                              Maar het ging Henk 3 niet alleen om de volierevogels, juist de vogels die buiten (vrij) vliegen was het Henk 3 om te doen.
                              Of begrijp ik het nu verkeerd , want als het gaat zoals jij verteld dan zal de kat van de buren ook aan de situatie wennen en de vogels uiteindelijk met rust laten.

                              Greetzzz

                              Opmerking

                              Working...
                              X