Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hele jaar door?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hele jaar door?

    ik hoorde onlangs van een familielid, dat je met grasparkieten het hele jaar door kan broeden. Klopt dat?
    Er zitten er nu 2 naar elkaar te roepen, dus kwou ze bij elkaar zetten+ broedhok.

    Wat zeggen jullie daarvan?

  • #2
    lodewijk dat je met grasparkieten het hele jaar door kan gaan
    weet ik niet hoor.
    maar de gene die er nu zitten en tegen elkaar roepen zou ik maar een kans geven.
    dat kan nog zat.
    was zelf een keer zo lief voor mijn parkieten dat ik het nestkasje had laten hangen,voor als ze het koud kregen, en wat denk je liggen er 4 jonge in allemaal groot geworden hoor.
    midden in de winter zijn wel sterke vogels.
    groetjes petra.

    Opmerking


    • #3
      het hele jaar door?

      Hoi lodewijk het klopt dat je met grasparkieten het hele jaar kan kweken
      de kweker kan de omgeving en condities zo aanpassen dat je ook in de
      winter kunt kweken wat de grote kwekers doen.
      maar het is wel zo, wil je zuinig zijn op je vogels laat ze dan niet meer
      als drie nesten grootbrengen en het liefst eigenlijk maar twee.
      doe je dat niet dan zijn de vogels zo uitgeput dat dat je kans hebt dat ze het volgende broedseizoen niks meer doen dus in welk jaargetijde je ook kiest te broeden nooit meer dan 3 keer!

      groet pascal.
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        hoi lodewijk

        je kunt rustig door kweken het enige wat je nu in de gaten moet houden is de luchtvochtigheid en het aantal uren licht niet minder dan 14 uren
        groet henk

        Opmerking


        • #5
          wat een stel

          Ik heb nu dus degene bijelkaar gedaan, die 'contact' hadden.
          Broedhok erbij gehangen....nu maar afwachten. Voorlopig houden ze nog afstand.

          Ik heb in een ander hok ook nog een stel grasparkieten. Zat er over te prakkezeren om ze alle4 bij elkaar te doen.... Is dit mogelijk?

          groeten

          Opmerking


          • #6
            Twee koppels samen gaat nog wel eens flink mis. 3 of meer koppels kan wel weer. Als u een beetje invloed wil houden op de kweek is per koppel het best.
            Als er meer koppels samenkomen, hang dan meer nestkastjes dan koppels op en hang ze allemaal even hoog, dat voorkomt veel geruzie.

            Veel plezier.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Je kan idd het hele jaar door kweken, maar zoals henk ook al melde is het van belang de lichturen aan te passen.
              Je kunt zelf kunstmatige zomers en winters creeeren(lees broed en rust seizoen) door simpelweg met licht te spelen.

              Ik ben nu aan het experimenteren met licht. Bij mij brand op dit moment het hele jaar door het licht van s`morgens 7.00 uur tot s`avonds 22.00uur.
              Dus 15 uur per dag. Ik ben dit nu 1,5 jaar aan het uitproberen. En het valt mij op dat wannneer de vogels bij op rust zitten(in de vlucht zonder broedgelegenheid) ook in de rui vallen en ik eigenlijk in september zo weer kan beginnen met kweken.

              Zomer en wintertijd van ik op in periodes van 4weken de klok met 15min per week aan te passen.

              Tot nu toe kan ik niets vinden waarvan ik dek dat de vogels hier last van hebben.
              In

              In de natuur trekken Trekvogels zodra de dagen kouder en donkerder worden ook naar plekken waar het warmer en langer licht is.

              Succes met de kweek.

              gr richard

              Opmerking


              • #8
                Het gaat hier over grasparkieten. Dergelijke vogels trekken zich volgens mij niet zoveel aan van het aantal lichturen. In hun natuurlijke omgeving wachten ze tot de omstandigeheden goed genoeg zijn (meestal de regentijd) en er voldoende voedsel is om jongen groot te brengen.
                Bij kanaries bijvoorbeeld speelt het aantal lichturen wel heel erg mee.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  grasparkietenkweek

                  Ton
                  meestal de regentijd
                  Nou dan zullen er dit jaar wel heel veel grasparkieten geboren zijn.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                    Ton Nou dan zullen er dit jaar wel heel veel grasparkieten geboren zijn.
                    Geweldig, wat een humor.

                    Greetzzz

                    Opmerking

                    Working...
                    X