PDA

Bekijk Volledige Versie : wie herkent dit en wat kan het zijn?

Janneke
23-07-2007, 20:17
Gistermiddag lag 1 van mijn parkieten onder in de voliere (binnen), hij leek dood, helemaal slap hangend en pootjes naar achteren, maar hij leefde nog wel, zijn verenkleed ziet er glad en mooi uit, geen snot of nies o.i.d. er is verder niets aan te zien, wel mager. Ik heb hem mee neer binnengenomen, hij klemde wel stevig zijn teentjes om me vinger, heb hem met een sonde wat krachtvoer en water gegeven. Dacht eigenlijk dat hij de ochtend niet zou halen, maar wel, ietsje beter, wel gedesorienteerd en veel met het kopje trillen en alle kanten opdraaien. Heb hem nog een keer gevoerd. Net nog weer even bij hem gekeken en hij loopt wel weer, kan weer zelf staan (zonder hulp van de vleugels), maar niet echt gericht, lijkt net of hij een hersenbloeding heeft gehad of parkinson. Ik heb een binnenvoliere, hij kan niet tegen het glas gevlogen hebben, kan eigenlijk niets bedenken. Misschien weet iemand wat hem mankeert? mvg Janneke

Henk3
23-07-2007, 20:57
Ik ben geen dierenarts natuurlijk maar dit lijkt wel op een shok.
Zoek het hier even op:
http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

pascal
23-07-2007, 21:22
Mischien heeft je parkiet wormen dat kan de zwakte en magerheid verklaren
hiervoor kun je een middel kopen bij de dierenspeciaalzaak
ik heb iets soortgelijks meegemaakt de vogel lag in de morgen in de broedkooi
zijn borst was vel over been volgens een kennis van mij had deze vogel papagaaien ziekte.

met vr groet pascal