PDA

Bekijk Volledige Versie : flagalaatmix

teun schrievers
22-07-2007, 19:12
hallo allemaal
ik heb voor het eerst in mijn leven meeuwen
nu heb ik gehoort dan meeuwen last van vlagalaaten kunnen hebben
kan iemand mijn ver tellen of dat zo is
en moet ik dan deze mix geven of niet
hoe doen de meeuwen kweekers dit
en moet dit dan preventief of 1 keer in het jaar
groetjes teun

HansvdWeerdhof
22-07-2007, 23:29
Teun, wat ga je doen dan met die meeuwen?
Jonge kleurmeeuwen kweken of eieren/jongen van andere soorten er onder schuiven?

In het eerste geval hoef je meestal niet te gaan kuren, in het tweede geval misschien wel.

Zwartkopje
24-07-2007, 22:01
In het eerste geval hoef je meestal niet te gaan kuren, in het tweede geval misschien wel.

Hmm, volgens mij moet je altijd proberen parasieten tegen te gaan, ook al hebben ze er niet direct last van.

Teun kijk even bij tropische vogels, bij het stuk over alario's van RobK

jan de nijs
29-08-2007, 16:41
Lester
ik en ik ga ervan uit iedereen, is het met jou eens dat we zo min mogelijk,medicijnen/bestrijdings middelen moeten gebruiken, maar zou er zoder deze middelen nu een Lester bestaan ???????????
we moeten proberen om dit zonder meer te perken,maar dit zal nog wel een groot aantal jaren duren en helemaal zonder ,dar geloof ik niet in.
Daarom mijn quote:
Beter 1 vogel in de kooi dan 10 in de kliko

Ben86
29-08-2007, 18:30
hallo mensheid en dierenrijk wel een verschil hoor.

sommige mensen geven honderden mis duizenden euro's uit aan zieke dieren endergelijke terwijl er met dit geld zoveel mensen hadden geholpen kunnen worden. dus zowieso beetje raar om dit zo te roepen.

ik ben het wel met jan de nijs eens van zonder zal het nooit helemaal gaan want er blijven mensen zwak en die vallen voor de "ultieme" vogel en dan maak je uiteindelijk je vogels juist zwak. maja net zoiets is drugs hoeveel mensen gebruiken het? zijn er zoveel.

mvg Ben

Zwartkopje
29-08-2007, 19:34
Ach jongens waarom reageren we er nog op. Hij is nog jong en moet nog veel leren, ook al denkt hij (cq. zijn vader) alles te weten.
Hij moet wat vaker naar zijn vader luisteren

"als er iets tussen die oren zit gebruik het dan efkens 2 minuten. En kom dan nog maar eens af.

Flagellaten-sporen zijn normaal in sterke vogels. Sterke vogels houden deze parasieten onder controle. Meer nog, vogels putten er onrechtstreeks hun voordeel uit.
Vogels die bezwijken en ziektesymptomen door flagellaten vertonen, daar is wat meer mee aan de hand.

1. Ofwel is de verzorging niet zoals het hoort en bezwijken vogels uiteindelijk aan een onevenredig groter wordende infectiedruk.
2. Ofwel zijn de vogels in kwestie genetisch zwakke/zwakkere kneusjes.

Hmm, als je niet weet waarover je praat laat het dan. Als je (eigen)ervaring slechts met een beperkt aantal soorten is geweest, denk dan niet dat je alles weet.

Medicijnen al dan niet chemische doe je zo weinig mogelijk, precies zoals Jan zegt. En al denk je nu weer(of in elk geval de suggestie hier en daar wekt) dat ik vaak deze middelen gebruik, je zit er weer ver naast.
En denk erom het sterkste gif komt uit de natuur.

Zwartkopje
30-08-2007, 13:46
Kinderachtig maar goed.

Origineel gepost door Lester Lievens
"als er iets tussen die oren zit gebruik het dan efkens 2 minuten. En kom dan nog maar eens af.

Probeer dat nog maar eens en kom dan nog eens terug. Hieruit blijkt maar weer eens dat je voor jezelf moet leren denken!

girlits
30-08-2007, 18:21
En de man die aan het begin van deze topic een vraag stelde weet nog steeds niks ik dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen.Helaas ik kan het niet.Mischien iemand anders? groeten eddie

HansvdWeerdhof
30-08-2007, 18:53
@ girlits eddie. Ik ken die schrijver van de eerste vraag persoonlijk en ik ben er helemaal niet bang voor dat hij niet achter hetgeen gekomen is wat hij moet weten, zijn Nederlands is allerbelabberdst, maar hij is niet achterlijk.

Bovendien... Als Teun een aanvullende vraag had willen stellen dan had hij dat zeker niet nagelaten.

Zwartkopje
30-08-2007, 19:00
Ik snap hem nu winterkoning.

Hij heeft schijnbaar ook de 2 minuten nog niet genomen(begin haast medelijden met zijn vader te krijgen ;-) )

KarelHans
30-08-2007, 19:21
"Excuses zijn er om zich van te bedienen"

Juist, daarom hierbij mijn excuses aan Zwartkopje omdat ik in eerste instantie dacht dat, zoals Lester ook aangeeft, zijn uitspraken omtrent medicatie tegenstrijdig zouden zijn.
Maar na nogmaals goed te hebben lezen wat hij eigenlijk schrijft, ontdekte ik de paradox:

Medicatie, al dan niet chemisch, doe je zo weinig mogelijk.

Het belangrijkste woordje in deze bewering lijkt in eerste instantie "weinig", maar dat is het uiteraard niet. Het kantelwoord is natuurlijk "mogelijk".

Voorbeeld:
Een vrachtwagenchauffeur kan zeggen: "...autorijden doe ik zo weinig mogelijk...".
Dit lijkt tegenstrijdig maar is het niet; immers, hij moet autorijden om zijn brood te verdienen, maar als het -daarnaast- , naar zijn mening, niet hoeft, doet hij het niet.

Terug naar de medicatie.
Zwartkopje geen dus geen medicatie als het niet hoeft, maar wel als het, naar zijn mening, nodig is.
Over de vraag of het in dit geval wel of niet nodig is, kun je discussieren, maar betekent inhoudelijk en taalkundig nog niet dat de persoonlijke afweging "wel of niet nodig" in strijd is met het principe "zo weinig mogelijk".

Nog een voorbeeld?

- ik kijk altijd tv als er voetbal is!
- ik kijk zo min mogelijk tv!

Tegenstrijdig? Lijkt misschien zo, maar is het niet voor iemand die alleen maar voetbal kijkt!

Nogmaals:

"Excuses zijn er om zich van te bedienen"

Mooi gezegde, maar soms iets te snel uitgesproken...

Henk3
30-08-2007, 20:02
KarelHans
ik kijk altijd tv als er voetbal is!
- ik kijk zo min mogelijk tv!

Tegenstrijdig? Lijkt misschien zo, maar is het niet voor iemand die alleen maar voetbal kijkt!

Is er wel eens géén voetbal op dan? Ha, ha.

Ik snap je wel hoor. Je hebt het prima uitgelegd. Zo min mogelijk. Maar wel voldoende! :)

Zwartkopje
Hij heeft schijnbaar ook de 2 minuten nog niet genomen(begin haast medelijden met zijn vader te krijgen ;-) )
Het gaat mijnsinziens een beetje te ver dit!

Zwartkopje
30-08-2007, 20:33
Misschien wel Henk, maar hij gaat ook(te) ver. Ik hoop hem eindelijk eens wat duidelijk te maken (zoals zovelen). Eigenlijk is het ook nog gemeend(niet gemeen). De manier waarop hij communiceerd vind ik nogal ongezond voor een 18 jarige.
Helaas kun je hier geen PM doen(toch) anders zou ik het een en ander wel in één uitleggen wat. Het hier publiekelijk doen hebben we nu al teveel gedaan!!
Maar goed wie uitdeeld mag wat terug verwachten, en HIJ is degene die hier de confrontatie(bewust) zocht.

Ben86
30-08-2007, 22:23
beste zwart kopje gelukkig weet je mijn leeftijd niet maar ik vind jou met heel veel woorden ook niet zoveel zeggen. als het op deze manier moet dan kun je beter een talk show gaan opzette dit forum is niet bedoeld voor dit soort dingen volgens mij.
mvg Ben

jan de nijs
30-08-2007, 22:28
Laat mij eens raden Ben ....86 !!!!!!!

tropic
30-08-2007, 22:49
Beste Ben 86. Ik heb me nu een hele tijd niet proberen bemoeien met dit onderwerp. Dit wil niet zeggen dat ik het niet op de voet gevolgd heb.
Ik vind het daarom jammer, en een beetje laag bij de grond, om nu zwartkopje aan te vallen.Het lijkt me zo een beetje op een stok in het hoenderhok gooien. Hetzelfde als Ton in een andere post gedaan heeft, en je dan verder niet meer laten horen. Jammer
Als je op dit en andere vogelforums aanwezig bent, weet je net zo goed als ik dat lester gewoon overal de discussies ten top drijft, met veel poeha, zonder iets te zeggen.Dat er overal met hem gelachen wordt, en dat discussies uiteindelijk met hem vermeden worden.
Als hij zich dan aangevallen voelt, zoals door mij in een andere post, dan reageert hij niet meer. Dit is mijns inziens nog veeeeeeeel lager bij de grond dan iemand gewoon jou mening in zijn gezicht te zeggen, en dat is hetgene wat zwartkopje hier volgens mij terect doet. Dus, alvorens zo te reageren zou ik even nadenken.
:p

Zwartkopje
30-08-2007, 22:57
beste zwart kopje gelukkig weet je mijn leeftijd niet maar ik vind jou met heel veel woorden ook niet zoveel zeggen. als het op deze manier moet dan kun je beter een talk show gaan opzette dit forum is niet bedoeld voor dit soort dingen volgens mij.
mvg Ben
Beste Ben, leeftijd zegt mij over het algemeen niets. Sommige jongeren zeggen wijzere dingen dan sommige ouderen.

Het hoeft niet op deze manier, vergeet niet dat IK niet degene ben die begon. Als jij vindt dat ik met heel veel woorden niet veel zeg. Tja, dat kan ik niet helpen. Soms gebruik ik wel veel woorden om het geschrevene voor iedereen duidelijk te maken, echter heb niet het idee dat dat hier het geval is geweest.
Opmerkingen over talkshow vind ik dan ook niet gepast.
Maar als je je aan mijn bijdragen stoort, sla je die maar over. Doe ik ook bij sommige.

Henk3
30-08-2007, 23:29
:hmmmm zwartkopje
Misschien wel Henk, maar hij gaat ook(te) ver. Ik hoop hem eindelijk eens wat duidelijk te maken (zoals zovelen). Eigenlijk is het ook nog gemeend(niet gemeen). De manier waarop hij communiceerd vind ik nogal ongezond voor een 18 jarige.

Jammer dat er over en weer zo wordt geschoten, ik zie het iets anders. Lester probeert denk ik echt wel zijn best te doen maar schiet wel een beetje door en dat weet hij ook wel. Enerzijds kan dat liggen aan de opvoeding die hij genoten heeft. Anderzijds kan het ook liggen aan de gevoerde landstaal. Wie is perfect? Lester zou een beetje terughoudender opstelling moeten kiezen. Maar wij moeten denk ik wel ons gezonde verstand blijven gebruiken en ons niet laten verleiden tot uitspraken die eigenlijk ook niet door de beugel kunnen. Ach en wie er ook begint met gooien, dat is niet altijd van belang. Je kan ook een keertje bukken en anders 2x. Zwartkopje ik geloof wel dat je het niet zo kwaad bedoeld. Soms kan er misschien beter even niet gereageerd worden dan verkeerd en op de persoon reageren. Respect moet groeien en ook van meerdere kanten komen denk ik.
Nou schiet maar terug!:rolleyes:

Zwartkopje
31-08-2007, 06:56
:hmmmm zwartkopjeNou schiet maar terug!:rolleyes:

Ok, maar je vraagt erom he (pseudoboos uitgesproken);-)

Henk., in het verleden bukte meestal maar ondanks dat de lieve vrede werd bewaard was de uiteindelijke uitkomst dat de uitkomst niemand tot zin was en ik meestal het bokje.
Meestal maak ik een scherpe (prikkelende) opmerking om iemand aan het denken te zetten.
Maar we praten al weer heel lang OVER iemand dan MET iemand en dat vind ik niet netjes. Daarom vind ik het ook jammer dat ik in pm mensen die zich aan iets storen niet kan toelichten in een pm, want sommige dingen horen niet publiek te zijn(ook al is het niets slechts).
Maar er is al weer te lang gesproken i.p.v. met de persoon die iedere keer wegloopt. Misschien ook even een nadenker voor mensen die reageren op mij.
En ook dat is weer niet slecht bedoeld (tja zet het er maar bij voor de zekerheid(schijnt te moeten Winterkoning ;-)).

Henk3
31-08-2007, 12:00
Ik ga er vanuit dat in het algemeen niemand hier met verkeerde/slechte bedoelingen stukjes plaatst. Bedankt voor je uiteenzettinkje zwartkopje. Lester {en ook anderen misschien} kan eventueel zijn voordeel doen met hetgeen geschreven staat. :) ;)

Ben86
31-08-2007, 17:05
haha mooi nu komt iedereen uit zijn kastje en laat zich horen. wie waar wat zegt weet ik niet ik volg alleen deze site omdat deze gewoon lekker overzichtelijk is.

iedereen kan zich op de manier van dingen interpreteren die een ander heeft gezegt maar denk dat degene die iets zegt dat zelf maar moet uitleggen hoe diegene het bedoeld.

maar nu weer terug naar het begin onderwerp. flagaat hopelijk schrijf ik het goed. hoe kom je ervan af als je vogels dit hebben? en hoe kom je erachter dat je vogels het hebben?

mvg Ben

wessellouw
31-08-2007, 18:07
Hallo Ben:

Flagelaten kunnen alleen worden vastgesteld door een dierenarts. Die moet kunnen werken met vers materiaal.

Als ze in te grote getale aanwezig zijn worden ze bestreden met Flagellamix.
(Dosering en maatlepel resp. op en in de verpakking).

Van Flagelaatmix heb ik nog nooit gehoord en ik kom toch al zo'n 15 jaar alle zes maanden bij een vogel dierenarts.
Mijn motto: voorkomen is beter dan genezen.
Ergo: halfjaarlijkse bezoekjes met een verslag van de behaalde resultaten en van eventuele veranderingen (huisvesting, voeding, etc.)tijdens de afgelopen maanden.

Groeten,
Wessel van der Veen.

girlits
01-09-2007, 12:40
dit bedoel ik nou nu alleen nog er bij zetten waar dat verse materiaal uit bestaat is dit een net dooie vogel een beetje ontlasting of een uitstrijkje en wat ongeveer de kosten zijn van zo,n onderzoek groeten eddie

L. Walraevens
15-11-2007, 01:21
Heren, zoals vaak in topics, lezen we van de heren Lievens op pagina 1 van verschillende fora hun bijdrage. Als het hen té heet onder de voeten wordt, hullen beide zich in stilzwijgen of moet ik zeggen: mag zoonlief niks meer posten van dé papa.

Hoeveel maal moest ik de (on)zin van HUN orthomoleculair voeren al niet lezen? Tot puntje bij paaltje komt en je hen de vraag stelt: stel eens een schema op van tijd tot tijd (kweek, spenen jongen, rust- en ruiperiode, ...) met betrekking tot de zaden en supplementen die JULLIE (betweters) ter beschikking stellen van jullie GOLDEN gouldamandines? Indien ik deze schema's van tijd tot tijd (zie hierboven) op welk forum dan ook gemist zou hebben, stenig me dan...en wel nu.
Hans vertaalde dit ooit als "wollige schrijvers", op dit of een ander forum, ik kan Hans enkel bijtreden. Veel geblaat en weinig "wol".

Dus ik en tal van anderen wachten nog steeds op de bijna 30-jarige ervaring van het orthomoleculaire voeren van (Australische) prachtvinken, waaronder de heren Lievens hun GOLDEN goulds vallen. Of gaan zij nu ook beweren dat hun goulds NIET uit Australië afkomstig zijn? Of gaan ze nu de Wet van Murphy inroepen dat alles wat mis kán gaan, ook mis zál gaan? En dat het orthodinges enkel geldt voor goulds?

Ik betaal soms veel geld voor een Nederlands cabaretticket, maar als ik dit lees, dan lach ik ook...gratis (en nee, ik ben geen zuinige Nederlander :p). Eigenlijk lachen de heren Lievens elke zaadboer cq -handelaar uit en steken ze de draak met hen, maar waar halen zij hun zaadmengeling die ze zelf orthodinges samenstellen, bij de Albert Hein of de Carrefour? Ik heb niets tegen het zelf samenstellen van de zaadmengeling, verre van...als je weet waar je mee bezig bent. Maar deze twee vogel- en voedingsprofessoren zullen dit maar al te goed weten, neem ik aan. Zolang beide heren: vader en naäpertje ons hun geheimen, wat dat is het toch?...niet prijsgeven, lach ik verder met elke post van beider handen.

Een paar voorbeelden van beide heren hun hand:

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3490&postdays=0&postorder=asc&highlight=lievens&start=15

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3687&highlight=lievens

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3250&highlight=lievens

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3679&highlight=lievens

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3678&highlight=lievens

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=28&postdays=0&postorder=asc&highlight=lievens&start=15

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3655&highlight=lievens

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3512&postdays=0&postorder=asc&highlight=lievens&start=15

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3128&postdays=0&postorder=asc&highlight=lievens&start=15

http://www.zebravinken.be/forum/viewtopic.php?t=3213&highlight=lievens

Dit zijn een paar antwoorden/reacties op topics van de heren Lievens op een ander forum, zoek hun reactie, bekijk ze en oordeel voor jezelf wat je denkt van hun praktijken en hún selfmarketing.

@ Vader en zoon Lievens: denk niet dat ik afgunstig sta tegenover jullie praktijken, ik ben van oordeel: ieder zijn waarheid en ieder zijn waardes, ik dring de mijne niet op, wat niet van iedereen gezegd kan worden. Doch licht ik graag andere liefhebbers in aangaande... (vul zelf maar in).

Ton Koek
15-11-2007, 01:39
Ook hartelijk welkom!
Sluit je gerust aan in het rijtje afzeikers.
Lever dan zelf wel eerst wat nuttige bijdragen aan dit forum.

henk
15-11-2007, 11:20
Beste heer Walraevens,

Welkom op dit forum.
Ik hoop echter niet dat uw allereerste bijdrage de teneur zet voor de rest van uw berichten. Het zou plezierig zijn als u bijdragen levert met een positieve insteek en dat u kennis inbrengt waar andere wat mee kunnen.
Er is een spreekwoord dat zegt "Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is", dat geldt ook voor dit forum. Als sommige mensen een liedje zingen, dat u niet mooi vindt klinken, behoeft dat, naar mijn idee, niet meteen te leiden tot een dergelijk commentaar.

Als moderator bemoei ik mij vrijwel niet met de discussies in het café, maar dit moest mij toch even van het hart.

Henk, moderator

Mirjam
15-11-2007, 16:43
Hallo ,
Kunnen wij in dit vogelcafe misschien een raam open zetten???:hmmmm
Dan vliegt deze vreemde vogel[L.Walraevens] er vanzelf wel weer uit:eek:
Groetjes,Mirjam

petra
15-11-2007, 16:50
Meneer Walraevens als je op dit vogelforum kom om de lievens die heel goed weten hoe je goulds moet kweken af te kraken, ga dan maar weer snel weg aan zulke zeikerds op dit forum hebben we niets.

ga gewoon als een volwassen iemand met elkaar om.
groetjes petra.:)

rene
15-11-2007, 19:21
ik begrijp de hele discussie niet het gaat over niets ik heb alle toppics gelezen
en er word een mening gegeven en gevraagd.
als ik mijn mening geef gaat dat uit mijn naam en dat is mijn idee hoe ik met mijn vogels omga
ik weet nog van mijn vader vertelde mijn ik moest vroeger altijd levertraan
drinken van me moeder ik wil je deze vreselijke smaak niet aandoen.
ik heb het een keer geproefd en ben inderdaad blij dat ik het nooit van me ouders heb gemoeten.
maar toen was het super gezond.
dit vertel ik omdat iedereen zijn eigen menig heeft mijn opa en oma vonden het belangrijk en mijn ouders niet.
laat iedereen lekker in zijn eigen waan en zijn eigen kunstje opvoeren als hij/zij
er gelukkig van word en stoor je eigen eraan sla het toppic lekker over.
en ga lekker voetbal kijken (haahahahha)
kom op mensen hou het postief ik ben pas lid en heb al een hoop informatie
gehad waar ik heel blij mee ben
volgens mijn is deze site er voor opgezet en niet om naar mekaar modder te gooien

Henk3
15-11-2007, 19:44
Mooie woorden rene.

http://i187.photobucket.com/albums/x67/7705pg14/Stopembleem.jpg

En nu weer naar de topic. :confused:

Henk3
15-11-2007, 20:01
haha ,de trouwe voorgespannen volgelingen staan weer op hun achterste benen.
netjes gedaan L. WalraevensNEEN dus,maar wederom een iemand die het niet altijd eens is met lester,en dat mag schijnbaar niet.
dat het anders gebracht dient te worden L. WalraevensJA dus.
laten we hopen dat L. Walraevens zich iets anders profileerd en dat we van hem nog wat kunnen opsteken,want als dit zijn eerste en laatste berichtje was/is dan is het met de verkeerde intensies gedaan.
en L. Walraevens het is niet allemaal "onzin" wat er geschreven word onthoud dat goed.
beste mensen dit zal wel weer reacties opleveren,advies van mij GOED DOORLEZEN en laten INZINKEN mischien begrijpt u dan wat er staat en wat ermee bedoelt wordt.
en dus expliciet voor de volgelingen ,dit is geen "aanval"op lester.
mvg

Helemaal begrepen winterkoning. Ook ik hoop dat dhr. L. Walraevens zijn beste beentje nog voor gaat zetten! En niet uit rancune zijn bericht hier neergezet heeft. :huh

Eens of oneens met iemand maakt mij niet uit. De manier waarop wel.

Ben86
15-11-2007, 23:51
Beste Rene ik ben het niet helemaal met je eens. iedereen voert zijn kunstje op maar je hoeft het niet met iedereen eens te zijn en dat mag volgens mij wel gezegt worden.

om een voorbeeld te noemen. ik hoop dat ik niemand voor zijn hielen trap maar ik weet dat het gebeurt en het is dan die kweker zijn kunstje.

om rode kanarie's te kweken moet je vroeg genoeg beginnen met kleurvoer. doe je dit niet en wil je toch meespelen met de tt dan trek je de vleugel en staartpennen eruit.

probeer tegen deze kweker maar eens je mond te houden over zijn manier van kunstje opvoeren, of om dan stil zwijgend je toetestemmen.

dit is een voorbeeld om duidelijk te maken dat wat sommige mensen normaal vinden andere niet normaal vinden en je dus niet zomaar kan zeggen laat iedereen zijn gang maar gaan

dit is een cafe waar iedereen zijn mening kan uiten in de mate zoals hij/zij het voorzichzelf nog met een goedgevoel kan doen. als men zich niet mag uiten dan had het een eenzijdig boekwerk moeten zijn en geen forum/cafe

mvg Ben

Henk3
16-11-2007, 01:59
Niemand zegt hier dat er niet gereageerd mag worden en ook staat er niet dat je het overal mee eens dient te zijn. Het gaat hier om de manier waarop. Meer niet. Erger je je aan een topicverhaal/reactie dan kan je hem links laten liggen eventueel. Maar je kan het ook op een nette manier duidelijk maken.
Dus een beetje positief zijn is helemaal niet verkeerd. Dus stilzwijgend toestemmen hoeft in dit cafe eventueel helemaal niet aan de orde te zijn.:)

tropic
16-11-2007, 11:04
De woorden van winterkoning lijken me juist en goed gekozen. Vooral als je het leest en herleest , en tussen de regels leest, begrijp je er veel van.
Henk 3, ieder heeft zijn manier van zich te uiten. De één al wat fijngevoeliger dan de ander. Als ik me erger aan een verhaal , dan zal ik meestal reageren. Ik verdraag dit ook als men op mijn verhaal reageert, en heb dan de beleefdheid om nog dieper te spitten en te antwoorden op vragen, ook al passen ze niet in mijn kraam ( er zijn er hier die dit niet doen).
Persoonlijk vind ik niet zoveel mis met de reaktie van dhr.Walraevens. Zou het jammer vinden moest het inderdaad zijn enige post zijn, want dan verliest hij in waarde.
Ik krijg iedere dag helaas meer en meer de indruk dat dit vogelcafé in drie groepen opgesplitst wordt,nl. de "Lievens"volgelingen, de tegenstanders en de dagelijkse posters, die menen het warm water uitgevonden te hebben. Ik hoop het hier mis te hebben, maar het begint mij meer en meer te storen hier. Als ik het dan obejectief bekijk, en ik zie minder en minder posts en reakties, dan denk ik dat er nog mensen zijn die er zo over denken.
In ieder café, (ook in het vogelcafé) zijn er mensen die het fijngevoeliger, groffer of ja, zelfs iets te grof zeggen. Maar wat is nu te grof??? Bij de één wel en bij de ander niet.
Als dan iedere cafébaas (moderator), zijn klanten moet terechtwijzen of buitenzetten, tja, dan stel ik mij vragen.
Laat gewoon de discussie open, vind je iets te grof, reageer niet meer. Vind je iets interessant, praat dan gewoon verder. Maar één gouden regel moet er blijven bestaan tussen iedere "klan", RESPECT, langs weerszijden , en dan zijn er geen problemen.:)

tropic
16-11-2007, 13:26
dank u winterkoning, had ik het niet over "wederzijds" respect??
waarom steeds bij lester uitkomen? Hoge bomen vangen veel wind zeker?
dacht niet dat ik de enige was die niet "on topic" reageerde, vanwaar dan het verwijt?

Ik ben geen vliegtuig, blijf met beide voeten op de grond;)

Henk3
16-11-2007, 14:08
Henk 3, ieder heeft zijn manier van zich te uiten. Ben ik helemaal met je eens en wat je zegt respect moet er zijn. Maar dat is nu juist wat menigeen wel eens uit het oog verliest. :o

Deze topic had eigenlijk beter "Algemene omgangsvormen" kunnen heten.
Het gaat in iedergeval ergens over.:rolleyes:

Winterkoning
ik ben nog steeds een vliegtuig vroemvroemvroeeeeeeeemmmm Vlieg ff langs je huisarts. Ben benieuwd hoe je naar je vogelhokken reist. Ik zie het al voor me. Wel op tijd afremmen hé!!!!!!

rene
18-11-2007, 18:32
mijn mening en ik ben geen vliegtuig maar een boemeltreintje (dieseltje komt langzaam op gang)
laten we iedereen gelijk geven en dit topic sluiten.
anders komt het weer uit op modder gooien.
(ben ik bang voor)
mijn oproep laten we mekaar motiveren en niet degraderen.
en het geheim van de smit moeten we allemaal zelf uitvinden.
met vallen en opstaan ben ik groot geworden (dank zij me ouders)
dus ik hoop met de vogelsport weer op te staan (met jullie medewerking)
groetjes rene

tropic
19-11-2007, 00:11
als je er een andere mening op nahoud, maar onmiddellijk het topic sluiten???
Zwak vind ik. Een café dient om in gepraat te worden, ook al heb je andere meningen. Als iedereen dezelfde menig was toegedaan, dan was dit café niet meer nodig, want dan werd er niets meer gezegd dan, " inderdaad, ja, je hebt gelijk"";)

rene
19-11-2007, 18:28
hoi hoi
ik heb niets tegen een mening en dat meningen verschillen daar ben ik blij om,
krijgen we tenminste een interesante discussie
maar ik heb een hekel aan modder gooien dan is het geen discussie meer
maar meer een ordinaire scheld partij heen en weer.
dat bedoelde ik met mijn reactie.
dus sorry als ik verkeerd geformuleerd heb.

Ben86
19-11-2007, 20:33
beste Winterkoning je schrijft dingen op zoals hoe je eigenlijk je ideale forum ziet, en je onderkent ook dat dat eigenlijk niet kan omdat er teveel verschillen (faktoren schrijf je) maja al met al heeft iedereen zijn zegje gedaan en ik denk dat iedereen best weet wat wel en niet kan. ik lees het zo door en vraag me eigenlijk af waarom antwoord ik hierop nog? er zijn zoveel vragen mogelijk over onze hobby wat we allemaal gelijk hebben. dit is dan ook ons enige overeenkomst. dus wat doe ik met deze informatie ik probeer informatie te vinden andere mensen proberen te helpen op de manier voor zover ik kan maar daarmee houd het dan toch ook op?
waarom nog zulke discussie's? als ik dit soort discussie's lees heb ik algauw het idee van nou beetje jammer zo'n discussie voegt niet veel toe aanonze vogelhobby en ik krijg alleen maar meer zin om gewoon mijn pctje weer uit te zetten haha;) wat ik wil zeggen is we hebben allemaal onze gedachten eens met elkaar wordt je het nooit. door de verschillende faktoren.

wil je dus wel nuttig zijn en niet net zoals ik nu doe een zeik berichtje zetten maak je nuttig en help de mensen die wel hulp kunnen gebruiken.

mvg Ben

Henk3
19-11-2007, 21:55
beste rene en andere;
quote rene:ik heb niets tegen een mening en dat meningen verschillen daar ben ik blij om,
krijgen we tenminste een interesante discussie

maar en quote rene:dus sorry als ik verkeerd geformuleerd heb.

en dat is dus het manke hier,
men mag een mening hebben zolang men maar binnen een bepaald stramien blijft en dat het gemeengoed is geworden dat men zich na een geschreven uitspraak zich altijd moet VERONTSCHULDIGEN (ben ik zelf de grootste van dat groepje mensen ,want mijn schrijven stuit op veel weerstand ,maar stiekem zit er toch altijd wel een waarheid in oid en is het in mijn ogen GEEN onzin ,maarja het zij zo ),voor iets wat er geschreven staat maar dat dit geschrevene op vele manieren kan worden geintrepeteerd (vooral door bekrompen en niet openstaande gedachtengangen van bepaalde mensen) en dat dat geschrevene staat er zovaak anders qua emotie dan als zodanig bedoeld.
want heb je dezelfde discussie face to face dan verloopt deze dus VEEL anders ,gewoonweg omdat men de emoties of gelaatstrekken kan zien/horen.
je heb het over interessante discussie's tuurlijk zullen die er zijn maar in hoeverrre schrijft men waar men echt van overtuigd is ? om vooral maar geen moddergegooi te veroorzaken? in hoeverre ben je DAN dus nog vrij om wat te "prediken" waarvoor je staat of denkt??
HOEVER moet je gaan om iemand van jouw gelijk te overtuigen????????
Wat is het moment dat men iets/iemand moet laten varen en negeren???
Hoe schat je dit allemaal in ??????
en vooral wat doe je met mensen die hier aktief zijn en met de meest ......beweringen komen of vol in de "tegenaanval"zijn en als zij dan op je hok staan de meest meegaande mensen zijn en bijna aan je lippen hangen en vragen om meer en meer, WAT IS DIT?????? is dat uit eigenbelang van die personen??? omdat ze wat van je willen?????
IK weet het niet,vogeltjes kweken is makkelijker dan met mensen omgaan.
Al met al,ik heb toch weer interessante mensen "ontmoet" hier en zelfs onstaat daar e-mail contact mee (als ik dat wil,dit staat er wel weer zeer egoisties maar bedoel dit meer uit beschermingsuitgangspunt),dat is voor mij het grote + punt van vogelcafe.
dat er dan goede discussie's ontstaan die hier niet mogelijk zijn door allerlij faktoren,hetzij zo.
mvg

Mooi opgeschreven en van mij hoef jij je helemaal niet steeds te verontschuldigen. Jij staat voor je eigen mening en die mag je gewoon uiten, graag zelfs. Men hoeft het helemaal niet met je eens te zijn, dat maakt helemaal niet uit. Jij staat ergens voor en thats it.

Henk3
19-11-2007, 21:56
beste Winterkoning je schrijft dingen op zoals hoe je eigenlijk je ideale forum ziet, en je onderkent ook dat dat eigenlijk niet kan omdat er teveel verschillen (faktoren schrijf je) maja al met al heeft iedereen zijn zegje gedaan en ik denk dat iedereen best weet wat wel en niet kan. ik lees het zo door en vraag me eigenlijk af waarom antwoord ik hierop nog? er zijn zoveel vragen mogelijk over onze hobby wat we allemaal gelijk hebben. dit is dan ook ons enige overeenkomst. dus wat doe ik met deze informatie ik probeer informatie te vinden andere mensen proberen te helpen op de manier voor zover ik kan maar daarmee houd het dan toch ook op?
waarom nog zulke discussie's? als ik dit soort discussie's lees heb ik algauw het idee van nou beetje jammer zo'n discussie voegt niet veel toe aanonze vogelhobby en ik krijg alleen maar meer zin om gewoon mijn pctje weer uit te zetten haha;) wat ik wil zeggen is we hebben allemaal onze gedachten eens met elkaar wordt je het nooit. door de verschillende faktoren.

wil je dus wel nuttig zijn en niet net zoals ik nu doe een zeik berichtje zetten maak je nuttig en help de mensen die wel hulp kunnen gebruiken.

mvg Ben

Ook een mooi stukkie tekst. Eens worden hoeft ook niet. haal er uit wat je nodig hebt meer is het niet.

Ben86
19-11-2007, 22:05
haha die henk

"overdenking w.k."

net nu we vant weekend geplaatst zijn:D

of denkt echt iedereen m.u.v. mij wel gelijk aan winterkoning?

Henk3
20-11-2007, 12:08
quote henk3:
haal er uit wat je nodig hebt meer is het niet.

juist en daar gaat het dus bij mij om.
hetgeen wat hier en daar allemaal verkondigd word is zo algemeen te noemen,als men op internet (of hier op vogelcafe)kijkt/zoekt dan vind je overal diezelfde oplossingen of beantwoording van vragen.(hetzij soms in verschillende verpakkingen).
maar juist de mensen die WAT te vertellen hebben (op sommige na,maar ga geen namen noemen want dan..............)of gerichte/specifieke info hebben (over soortjes of methodes) laten zich niet (meer) horen of gaan niet meer in op inhoudelijke zaken(oké ééntje dan:behoudens lester maar die slaat te vaak door in zijn ovetuiging en lijd aan een tunnelvisie, tja volgelingen wat te doen nu ?a: de "vijand"(heb ik een heel ander idee over maarja zo word dat nu eenmaal ervaren door bepaalde personen)geeft een complimentje maar b : heeft ook een kritiek puntje,oei oei oei dilemma dilemma!!!!),het zijn juist die mensen die buiten de boot vallen of dreigen te vallen die er alternatieve meningen of methodes erop na houden,het zijn juist die "PARA's" waarvan men nog iets zou kunnen leren (omdat zij niet met de kudde meelopen en dingen zelf "uitvinden/uitzoeken"),alleen tja die mensen worden niet geloofd ,gebagitaliseerd etc etc.(maar dat wil ook niet zeggen dat zij degene zijn die het juist hebben,maar hun uitspraken/methodes geeft wel nog een mogelijk om van af dat gangbare te komen en mischien gelukt iets dan wel wat eerder niet gelukte)
dus in hoeverre is er dus "vrijheid"qua mening uitten?ik denk binnen een bepaald stramien dat dit zeker kan of mag maar als men kritisch word of er een andere mening/methode opnahoud dan word men uit de "kudde" gezet.
en vaak gebeurd dit bagitaliseren e.d door mensen die toeten noch blazen weten van vogeltjes of dingen erom heen,gewoon weg omdat men denkt:ik heb een keer met een(of wat meer) vogeltje gekweekt en hopla ik ben een"GESPECIALISEERDE of EXPERT"op alle facetten van het houden/kweken/omgaan/gezondheid etc etc etc vogelgebied.(wederom een eigen mening gedachtengang die wel niet gewaardeerd zal worden)
maw lekker oppervlakkig blijven en algemeen blijven dan blijft de "vrede"tenminste gewaarborgt. (uitgesproken mening).
hoe vaak zie ik hier nu al vragen langskomen die al twintig keer gesteld zijn,als men iets verder zoekt of gewoon leest wat er staat dan kunnen zij dit evt toepassen in hun eigen situatie.
hoe vaak staat het er al niet, maar wilt men op eigen vraag een kant en klare oplossing en die moet ook gelijk werken ongeacht de soms totale verschillende situaties? ik denk dan als men ietsjes doordenkt dan hebben ze het antwoord vaak al gevonden/gelezen (als men goed leest wat er staat en de poppetjes (vogelsoortjes)verwisseld ).
hoe vaak zie ik ook niet bepaalde personen kopieer gedrag vertonen in hun antwoorden (is dit omdat zij door een ander gegeven antwoord op een vraag, overtuigd zijn van die mening/methode en nu zelf ook ervaren/ondervinden? of is dit omdat men zo graag met de kudde meeloopt om zich maar aan personen vast te klampen en om erbij te willen horen ?).
of is het gewoon dat het allemaal toch stiekem wel erg veel op elkaar lijkt ? het houden van vogeltjes,en dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, dat houden van?
ik weet het niet,ik weet het niet.(ik denk mischien wel "te"ver door of verder dan een ander en gewoon beter zwijgen over/met dit soort bedenkingen)
heb ik iig een paar onbedachtzame/.........loze mensen een plezier gedaan.
ikzelf ben nogal vasthoudend in stelling of mening iname (door sommige gewaardeerd door andere niet)gewoonweg omdat ikzelf er dan een bepaalde methode/mening of gedachtengang over heb die is onstaan uit ervaring daarmee vanuit de praktijk (eigen hok).
soms tintelen mijn vingers echt en dan geef ik wel die gerichte methode/ervaring of overdenking,plaatst dit en ga dan denken (ze zullen het niet waarderen ,er komt weer het gebruikelijke (ondoordachte en vaak door het verkeerd lezen/intrepeteren van tekst) kritiek etc etc .
heb ik daar nog wel zin in ?,nee en tjoep ik haal het weg waarom ik het dan weghaald ?omdat bepaalde info gepaard gaat met foto's (om maar te bewijzen dat je ze daadwerkelijk heb gehad/gekweekt) maar dan ga je weer denken,kopieergedrag van mensen,ze kunnen gewoonweg niet respecteren dat jij de eigenaar ben van die foto en gebruiken hem te pas en te onpas voor hun eigen doeleindes (advertenties /website's etc etc),ikzelf denk dan in deze situatie : vraag toestemming of werk met een link naar de info die gegeven werd (hier bv op vogelcafe) want de info is toch maar al te vaak hetzelfde.
ikzelf vind vogelcafe een leuk tijdverdrijf maar de reden waarom ik destijds aangemeld bezoeker ben geworden is niet meer van toepassing voor mij: het geven van gerichte uit eigen ervaring van inhoudelijke info of overdenkingen(tbv vogelsoort of kweek en wel dus nog over randzaken die spelen) en het evt kunnen leren van andere,dit laatste moet ik een beetje afzwakken in bewoording want leren doe ook ik nog elke dag weer.
waarom ?????blijf je hier dan nog hoor ik u denken ,het is leuk tijdsverdrijf en vogelcafe werkt op de een of andere manier verslavend.
maargoed hierover heb ikzelf ook een theorie: beter hieraan verslaafd zijn dan aan andere (ergere) dingen.
tja komt heel wat bij kijken hé die vogelhobby (als je wat meer doordenkt of overdenkt).zouden meer mensen moeten doen (nadenken of doordenken dan kunnen de bekrompen gedachtengang of oogkleppen weg gehaald worden).
zo heb nu weer kramp in mijn ene en enigste type vinger,nogmaals sommige kunnen het met weinig woorden af IK niet,stoor je je eigen eraan of krijg je andere neigingen,advies gewoon niet lezen of erop reageren.(ik heb in de topic aanhef ervoor gewaarschuwd hé)
enne sorry voor een uitgesproken mening (geeft wel aan hoe IK tegenwoordig soms tegen vogelcafe inhoud en bezoekers aankijkt,en eigenlijk ben ik zo helemaal niet maar wilde dit toch eventjes gezegd hebben)
mischien ben ik wel te serieus met de vogelhobby bezig ????????en moet ik meer flierenfluiten zoals de meeste,nee toch maar niet, wil naar de(minimaal) 500 eigengekweekte verschillende vogelsoorten toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en mensen er zijn dus meer gelijkend als A Bakker ,IK DUS (geef nog maar eens aan dat ik arie bakker niet ben,zoals de meeste mensen denken/geloven).
dit alles en nog veel meer is MIJN waarheid.(voor andere hoeft dit geen waarheid te zijn,maar zet mogelijk wel de vastgeroeste radartjes in de bovenkamer in beweging,en wie weet wat er dan allemaal kan gebeuren).
:hmmmm :hmmmm :hmmmm
mvg DÉ (hoofd) ZEIKERD.

enne straks weer die ouwe baas een handje gaan geven(mischien krijg ik toch weer wat van het jaar,ben erg lief geweest al zeg ik het zelf) :p
en dit laatste regeltje geeft denk ik wederom wel aan dat ik het allemaal niet al te serieus neem (sorry ik denk dat ik te veel relativeer)en toch wel handig zo'n cursus psychiatrie???????????????????).
zo laatste bericht hierover,lucht wel op moet ik zeggen,mischien moet er ook een forum gestart worden waar men zijn ongenoegen mag en kan spuien,hoeft degene die daar geen behoefte aan heeft dit forum onderdeel en de daarin begonnen topic's ook niet telezen en voor verrassingen komen te staan en kunnen de gestarte topic iets meer bij het onderwerp van topic start blijven,

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst aangepast door winterkoning : Gisteren om 11:13. Reden: de gebruikelijke type foutjes

Ik quote het maar helemaal want als jij die van jou nog weer weg gaat halen dan staat het er lekker nog, ha, ha. Goed hé?
Is de vliegmanie weer een beetje gedaald in je gedachtengang? ha, ha, ha.
Ik heb je verhaal hier boven met belangstelling en met veel respect voor die ene belangrijke vinger van je gelezen.
Ik doe het nog met 10 bij elkaar. Maar dat scheelde niet veel of ik had het met 7 moeten doen. 1x met een vinger in de circelzaag, ééntje in de vlakbank en nog één wat geplet. Maar dat is toch weer redelijk goed gekomen, ook al hou je daar (nu al enkele jaren) last van.

Ook mij valt het op dat er veel mensen niet zoveel meer reageren hier. Jammer maar over wie zegt dat wat? Plaats gewoon je mening en als anderen zich daar niet in kunnen vinden, jammer dan. Je hoeft niet eindeloos in discussie te gaan toch? Op een gegeven moment houdt het dan op.

En winterkoning heb je de baard nog mooi laten groeien? Om voor Sint te spelen? Of krijg je liever zelf je kadootje.

En ja, ik dacht ook even dat je A. Bakker wel eens kon zijn maar wat geeft het? Niks toch? Ik lees het graag. Ook van jou. Maar denk niet overal teveel over na hoor! Krijg je een punthoofd van.

Ik denk nog wel wat mensenkennis te bezitten en ik kan je zeggen dat veel mensen zelf helemaal niks (kunnen) uitzoeken. Niet nadenken, en vaak alleen aktief worden als het gaat om hun eigen belangrijke hachje. De medemens is vaak een stuk minder in het bekende straatje passend. Het is met veel mensen helaas nog steeds zo van: als ik het maar heb. Gelukkig zit ik niet zo in elkaar. Ik probeer in iedergeval een beetje sociaal in mijn denkwereldje te zijn.

Nou ook ik ben liever aan dit café verslaafd dan aan sommige andere elementen en narigheden om ons heen. Zeik dus maar lekker door!!!

Henk3
20-11-2007, 12:31
Ha, ha,

Ik weet niet wat het is maar ik moet alweer om je lachen.

Met je pepernoten, pepernoten.

Bestaat die kerel met die lange jurk echt dan? Altijd gedacht dat het een nepperd was, potdorie ben ik daarom al die jaren de kadootjes zeker misgelopen. :huh (Aan de ander kant, ik hou niet zo van die enge mannen met lange jurken. Ik vertrouw ze niet! Maar dat is uiteraard mijn mening.

Maar nu even wat serieuzer. Als je in je leven veel narigheden hebt meegemaakt wordt je vanzelf een ander mens met andere prioriteiten. (Maar vanzelf sprekend hoop ik niet dat nu iedereen veel narigheid mee gaat maken.)

Om te kunnen (over)leven is positiviteit een must. :)

Gewoon door hobbelen dus, doe ik ook. Zal ook wel moeten met al die pepernoten op de weg tegenwoordig.

Henk3
20-11-2007, 14:00
haha,
ook ik sta positief in het leven maarja ik heb niet de gave om zo over tekomen.
ik heb wat negatief was omgedraait in wat positiefs en om bij de hobby te blijven,omdat er bepaalde dingen zijn voorgekomen ben ik nu thuis komen te zitten en zit ik 24 uur perdag bij mijn vogeltjes (hé ping IDEETJE) zou dat mischien wel de reden zijn waarom er bij mij zoveel gelukt en waarom ik al mijn vogels door en door ken en dat ik daarom eigenlijk nooit geen problemen heb met ziektes,raargedrag(elkaar doodmaken,jongen uitgooien etc) etc etc ,en zou dat de reden zijn waarom ik (althans dat denk ik zelf) overal wel wat/iets vanaf weet en als ik dit niet weet ik dit uitzoekt tot op de bodem en daar dan een EIGEN mening of methode over vormt???????????????????????????

ik weet het niet, ik weet het niet.
enne ik ga niet alleen voor de pepernoten hoor henk3 ik ga ook nog voor de "dropjes"van americo,kan ik weer goed gebruiken voor mijn vogeltjes en beplanting.
dus een zak voor de pepernoten en een zak voor de "dropjes",nu maar hopen dat ik de pepernoten niet in de zak met "dropjes" stopt ,heb ik nog niks :o

Dat het scheelt dat je vaak bij je vogels zit, is vast een waarheid.
Ook ik heb vaak jonge goulds terug kunnen leggen onder de ouden, die hadden het normaalgesproken niet overleefd.
Maar als voorbeeld kan ik een lid van onze vereniging nemen. Deze man werkt van s' ochtends vroeg tot s' avonds laat. Toch heeft ie dit jaar ruim 30 jongen van de blaugroene papagaaiamadine, 10 elfen astrildes, 7 abesijnse, 5 nonastrilde, en 4 rode amaranten en 3 kapoetsensijsen op stok gekregen en allemaal 100% natuurbroed.

Nou sterkte met je pepernoten en droppen. Je mag ze van mij allemaal hebben.

Henk3
20-11-2007, 20:48
Kijk, de één kweekt en de ander kweekt echt.
Sommigen kijken echt niet verder dan hun neus lang is. De persoon waar ik het over had, is eigenlijk bij onze onderlinge elk jaar kampioen in één of 2 hoofdgroepen tropische vogels. Maar ook op andere t.t.'s haalt hij de prijzen weg. Hij is gewoon bijna zelf een vogel, zo gaat hij er in op en is hij er mee bezig. En hij heeft al heel wat andere kweekresultaten op zijn naam staan.
Er zit wel een nadeel aan, ze kunnen niet stoppen met over de vogels te praten. Maar wat geeft het. Wat kweken betreft kunnen velen nog wat van hem leren.

Je bent volgens mij veel te vroeg met je oefenpraktijken, het is nog lang geen 5 december toch?

Nou toch sterkte dan maar en hou je zenuwen een beetje in bedwang. Wie weet krijg je nog een pepernootje toe en niet met de roe! :huh

theodoor
20-11-2007, 21:22
:D :D lieve mensen ik heb deze topic met veel belangstellig en plezier gevolgd
Werk zelf in de horeca,als ik julie uit deze topic aan mijn bar had gehad dan weet ik bijna zeker dat we een heel gezellige tijd gehad hadden.
En als we dan zo ongeveer 2 uur na sluitingstijd gezegd zouden hebben het wordt tijd dat we op huis aan gaan we het nog steeds niet met elkaar eens
zouden zijn (normaal ieder heeft zn eigen mening)maar dat we elkaar met heel andere ogen bekeken hadden en misschien zelfs tegen elkaar gezegd
dat doen we nog eens over.
En buiten dat ik zou de avond van mn leven gehad hebben want ik houd wel van een stevige boom opzetten.

Garoeten Theo

rene
21-11-2007, 19:35
hallo
ik ga weer reageren,(dom he)
dat cafe lijkt me gezellig goed plan maak maar een afspraak met z,n allen.
(zal vast gaan sparen)
schrijf mijn maar vast in kunnen we lekker lang bomen.
winterkoning ik begrijp heel veel dingen in jou berichten maar ook een heel veel dingen ook niet.
bv mensen komen op mijn hok en willen wat van mijn (die eerder negatief
waren en nu met mijn eigen woorden poes lief zijn)
tuurlijk willen deze mensen wat van je dat is toch logisch
als jij een super koppel heb zitten en ik wil ze graag hebben kom ik toch ook niet bij je he zak (sorry voor me taal gebruik) jij met je toppics ik word ziek van je.
denk je nu echt dat je dat koppel nog aan me verkoopt.
je vangt vliegen met stroop en niet met azijn.
ik geef leiding aan 60 man /vrouw,
in je gezicht lachen ze en ben je een toffe peer.
achter je rug duwen ze een mes erin.
zodra je je kop boven het maai veld uitsteekt (dus met andere woorden een andere mening cq een leidinggevende bent dus anders en niet in een hokje te plaatsen)
proberen mensen hem er af te halen.
ik raad aan leer er mee leven en te accepteren mensen verander je niet.
(en probeer vooral niet jou mening hun op te dringen of verpak het anders)
voorbeeld ik ben verkeer regelaar ik moest taxi,s tegen houden die niet over de trambaan mochten omdat er gewerkt aan werd.
de eerste 5 scholden mijn voor alles uit.
denk doe het anders vertelde ze hebben net gelast de rails is 1000 graden
daar kunnen je banden niet tegen (is niet waar ze waren aan het slijpen)
kreeg de rest van de avond dank uw wel meneer. leugentje om best wil maar had wel me doel berijkt
maar oke dit is me laatste bericht want we dwalen wel heel ver van het toppic af.
groetjes
en geef de mensen advies hoe ze het wel moeten doen.

Serinus
21-11-2007, 23:25
Hallo,

Rene, nou is deze Thread al een beetje uit de hand gelopen....
En jou bijdrage zal hier zeker geen goed aan doen.

ik geef leiding aan 60 man /vrouw

voorbeeld ik ben verkeer regelaar
Dan ben je een druk baasje denk ik dan, maar wat de strekking is van je verhaal ben ik een beetje kwijt.
Wat ik er uit begrijp vraag je om wat meer begrip voor elkaar, maar zulke bijdrages zullen daar niet veel bij helpen.....

Groeten, Serinus

Henk3
22-11-2007, 00:46
Serinus, ik denk dat rene het niet zo kwaad bedoeld, alleen zet hij de punten en de komma's niet op de juiste plekken.
Wat hij wil zeggen met zijn verhaal is dat, als je wat verkopen wil, dat je dan beter met stroop en zoetigheid kunt smeren.
Daarbij geeft hij als voorbeeld:
Ik geef leiding aan 60 man. Dat doet hij zelf dus niet.

als jij een super koppel heb zitten en ik wil ze graag hebben kom ik toch ook niet bij je he zak (sorry voor me taal gebruik) jij met je toppics ik word ziek van je.

Dat moet niet zo gelezen worden. Maar zo:

Als jij een super koppel hebt zitten en ik wil ze graag hebben, kom ik toch ook niet bij je van: Hé zak, jij met je topics, ik wordt ziek van je.

En daarna: Denk je nu echt dat je dat koppel nu nog aan mij verkoopt?

Het zijn gewoon voorbeelden die Rene hier opgeschreven heeft. Ik moest het ook eerst enkele keren doorlezen voor ik het begreep. :)

Serinus
22-11-2007, 09:58
Hallo,

Oké Henk, ik geloof je.

Ik heb me ooit eens voorgenomen om niet op persoonlijke "moddergooierij" in te gaan.
Ik had me hier dan beter óók aan kunnen houden, zéker nu het (met jou uitleg erbij) anders blijkt te zijn dan wat ik eerst las.

Groeten, Serinus.

alexd
22-11-2007, 11:51
Hallo,

Oké Henk, ik geloof je.

Ik heb me ooit eens voorgenomen om niet op persoonlijke "moddergooierij" in te gaan.
Ik had me hier dan beter óók aan kunnen houden, zéker nu het (met jou uitleg erbij) anders blijkt te zijn dan wat ik eerst las.

Groeten, Serinus.

Ja mensen, Het steekt taalkundig nauw. En da's soms best lastig als je alleen schriftelijk met elkaar communiceert. Soms schrijf je iets op een andere manier maar je bedoelt hetzelfde.

Omdat we toch in een café zijn dacht ik; laten we de grap er maar een beetje ingooien, ik kon het niet laten om toch even weer een wijze tekst van Herman Finkers erbij aan te halen (volgens mij al eerder gebruikt nl.)

Het was ochtend in het grote spreukjesbos.
Spreukjesbos! Nee, geen sprookjesbos, spreukjesbos.

Het spreukjesbos is een bos dat vol zit met spreukjes. En als bomen, waardoor men het bos niet meer ziet, onkruid er niet vergaat,vogeltjes zingen zoals ze gebekt zijn, en één zwaluw.

U begrijpt wel dat in het spreukjesbos de ochtendstond goud in de mond heeft. En Hans en Grietje waren dan ook al vroeg uit de veren.

Hans zei:"Grietje, zal ik met dit mooie weer mijn korte rokje aan trekken?"

Ehm, een beetje eigenaardige zin hé?

Heel eigenaardig,

"Hans," zei Grietje, "zal ik met dit mooie weer mijn korte rokje aan trekken?"

Ja, taalwetenschappelijk luistert het akelig nauw waar de leestekens komen te staan. Eén verkeerde komma of letter maakt van Jezus zelfs een ketter, zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen in het spreukjesbos.

"Doe niet zo gek Grietje," zei Hans, "een rokje, je bent toch m'n broertje en niet m'n zusje."

Ja, ja dat was waar. Hans en Grietje waren broertjes van elkaar. Jazeker, ze waren broertjes van elkaar, Hans en Grietje Titulaar.

Henk3
22-11-2007, 14:23
Ben blij dat ik het wat heb kunnen verduidelijken.

Winterkoning je heb nu een zeer duidelijk verhaal neergezet. Mooi man!

En Herman Finkers kan er ook wat van.

Zo zie je maar dat als je een bericht plaatst, toch ff de puntjes op de juiste i moet zetten. En de komma's ook. Maar ik weet (uit ervaring) dat dat niet één ieder gegeven is. Dus aan alle lezers/lezeressen het advies, lees als u het niet direkt helemaal goed snapt, het stuk nog eens goed door voor er een antwoord impulsief in het café wordt geplaatst. Het blijft leuk. En een zeer leerzaam treadje is het nu toch weer geworden.:)

rene
22-11-2007, 18:31
sorry mannen normaal lees ik mijn verhaal nog even terug voordat ik het plaats.
en als ik er geen vertrouwen in heb.
laat ik er een spellingscontrole op los.
maar ik had gisteren een dienst van 14 uur er op zitten.
was dus niet helemaal helder meer.
iedergeval ik bedoelde mijn verhaal zoals henk het uitlegde,dus goed
henk bedankt voor de vertaling.
groetjes
ps ik meende het van die kroeg lijkt me super leuk,

Henk3
22-11-2007, 20:14
Hallo "dikke" "zeikerd" ha, ha, je vraagt er bijna om!!!

Nou, je haalt ze wel weer mooi uit dat vergrijsde brein tevoorschijn hé?

Nou respect is voor mij: terughoudendheid en respect moet zeker verdiend worden. Her en der wat schreeuwen, spint weinig wol. Mensen met ervaring van het één en ander verdienen dat respect zeker maar alleen als ze ook open staan voor andere meningen en die niet smalend de prullenbak in werpen.

Hij/zij die zijn/haar tijd en kennis in beginnelingen steken en daar niet belerend mee omgaan verdienen naar mijn smaak ook dat respect.

Zij die schieten en met bommen en granaten gooien om een bloedbad aan te richten: respectloos!!!!! En verwerpelijk.

En ook die met lollies loopt te leuren met smerige bijbedoelingen: respectloos!!! En niet te bevatten vuile ratten.

Eerbied kan je hebben voor mooie reebruine ogen, of voor mooie blauwen!!
Eerbied uit angst is niet zo best.

Angst ken ik zeker wel maar dat leg ik hier maar niet uit.

Nou w.k. ik hoop dat je hier weer wat mee kan. :huh :cool:
---------------

rene: geen dank.
En die kroeg lijkt mij ook wel eens een keer wat maar dit jaar nog niet want er mag nog steeds gerookt worden en dat is niks voor mij, daar heb ik geen eerbied noch respect voor. :o

L. Walraevens
01-12-2007, 01:34
Hoeveel maal moest ik de (on)zin van HUN orthomoleculair voeren al niet lezen? Tot puntje bij paaltje komt en je hen de vraag stelt: stel eens een schema op van tijd tot tijd (kweek, spenen jongen, rust- en ruiperiode, ...) met betrekking tot de zaden en supplementen die JULLIE (betweters) ter beschikking stellen van jullie GOLDEN gouldamandines?

Ik heb even gewacht op de gevraagde zaad- & supplementenschema's, doch ik kreeg ze nog steeds niet te lezen. Ik wacht geduldig af...maar ik denk dat ik zal blijven wachten :D.