Mededeling

Collapse
No announcement yet.

flagalaatmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • flagalaatmix

    hallo allemaal
    ik heb voor het eerst in mijn leven meeuwen
    nu heb ik gehoort dan meeuwen last van vlagalaaten kunnen hebben
    kan iemand mijn ver tellen of dat zo is
    en moet ik dan deze mix geven of niet
    hoe doen de meeuwen kweekers dit
    en moet dit dan preventief of 1 keer in het jaar
    groetjes teun

  • #2
    Teun, wat ga je doen dan met die meeuwen?
    Jonge kleurmeeuwen kweken of eieren/jongen van andere soorten er onder schuiven?

    In het eerste geval hoef je meestal niet te gaan kuren, in het tweede geval misschien wel.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
      In het eerste geval hoef je meestal niet te gaan kuren, in het tweede geval misschien wel.

      Hmm, volgens mij moet je altijd proberen parasieten tegen te gaan, ook al hebben ze er niet direct last van.


      Teun kijk even bij tropische vogels, bij het stuk over alario's van RobK

      Opmerking


      • #4
        Lester
        ik en ik ga ervan uit iedereen, is het met jou eens dat we zo min mogelijk,medicijnen/bestrijdings middelen moeten gebruiken, maar zou er zoder deze middelen nu een Lester bestaan ???????????
        we moeten proberen om dit zonder meer te perken,maar dit zal nog wel een groot aantal jaren duren en helemaal zonder ,dar geloof ik niet in.
        Daarom mijn quote:
        Beter 1 vogel in de kooi dan 10 in de kliko

        Opmerking


        • #5
          hallo mensheid en dierenrijk wel een verschil hoor.

          sommige mensen geven honderden mis duizenden euro's uit aan zieke dieren endergelijke terwijl er met dit geld zoveel mensen hadden geholpen kunnen worden. dus zowieso beetje raar om dit zo te roepen.

          ik ben het wel met jan de nijs eens van zonder zal het nooit helemaal gaan want er blijven mensen zwak en die vallen voor de "ultieme" vogel en dan maak je uiteindelijk je vogels juist zwak. maja net zoiets is drugs hoeveel mensen gebruiken het? zijn er zoveel.

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Ach jongens waarom reageren we er nog op. Hij is nog jong en moet nog veel leren, ook al denkt hij (cq. zijn vader) alles te weten.
            Hij moet wat vaker naar zijn vader luisteren
            Oorspronkelijk geplaatst door Lester Lievens
            "als er iets tussen die oren zit gebruik het dan efkens 2 minuten. En kom dan nog maar eens af.
            Oorspronkelijk geplaatst door Lester Lievens
            Flagellaten-sporen zijn normaal in sterke vogels. Sterke vogels houden deze parasieten onder controle. Meer nog, vogels putten er onrechtstreeks hun voordeel uit.
            Vogels die bezwijken en ziektesymptomen door flagellaten vertonen, daar is wat meer mee aan de hand.

            1. Ofwel is de verzorging niet zoals het hoort en bezwijken vogels uiteindelijk aan een onevenredig groter wordende infectiedruk.
            2. Ofwel zijn de vogels in kwestie genetisch zwakke/zwakkere kneusjes.
            Hmm, als je niet weet waarover je praat laat het dan. Als je (eigen)ervaring slechts met een beperkt aantal soorten is geweest, denk dan niet dat je alles weet.

            Medicijnen al dan niet chemische doe je zo weinig mogelijk, precies zoals Jan zegt. En al denk je nu weer(of in elk geval de suggestie hier en daar wekt) dat ik vaak deze middelen gebruik, je zit er weer ver naast.
            En denk erom het sterkste gif komt uit de natuur.

            Opmerking


            • #7
              Kinderachtig maar goed.
              Origineel gepost door Lester Lievens
              "als er iets tussen die oren zit gebruik het dan efkens 2 minuten. En kom dan nog maar eens af.
              Probeer dat nog maar eens en kom dan nog eens terug. Hieruit blijkt maar weer eens dat je voor jezelf moet leren denken!

              Opmerking


              • #8
                En de man die aan het begin van deze topic een vraag stelde weet nog steeds niks ik dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen.Helaas ik kan het niet.Mischien iemand anders? groeten eddie

                Opmerking


                • #9
                  @ girlits eddie. Ik ken die schrijver van de eerste vraag persoonlijk en ik ben er helemaal niet bang voor dat hij niet achter hetgeen gekomen is wat hij moet weten, zijn Nederlands is allerbelabberdst, maar hij is niet achterlijk.

                  Bovendien... Als Teun een aanvullende vraag had willen stellen dan had hij dat zeker niet nagelaten.
                  kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik snap hem nu winterkoning.

                    Hij heeft schijnbaar ook de 2 minuten nog niet genomen(begin haast medelijden met zijn vader te krijgen ;-) )

                    Opmerking


                    • #11
                      "Excuses zijn er om zich van te bedienen"

                      Juist, daarom hierbij mijn excuses aan Zwartkopje omdat ik in eerste instantie dacht dat, zoals Lester ook aangeeft, zijn uitspraken omtrent medicatie tegenstrijdig zouden zijn.
                      Maar na nogmaals goed te hebben lezen wat hij eigenlijk schrijft, ontdekte ik de paradox:

                      Medicatie, al dan niet chemisch, doe je zo weinig mogelijk.

                      Het belangrijkste woordje in deze bewering lijkt in eerste instantie "weinig", maar dat is het uiteraard niet. Het kantelwoord is natuurlijk "mogelijk".

                      Voorbeeld:
                      Een vrachtwagenchauffeur kan zeggen: "...autorijden doe ik zo weinig mogelijk...".
                      Dit lijkt tegenstrijdig maar is het niet; immers, hij moet autorijden om zijn brood te verdienen, maar als het -daarnaast- , naar zijn mening, niet hoeft, doet hij het niet.

                      Terug naar de medicatie.
                      Zwartkopje geen dus geen medicatie als het niet hoeft, maar wel als het, naar zijn mening, nodig is.
                      Over de vraag of het in dit geval wel of niet nodig is, kun je discussieren, maar betekent inhoudelijk en taalkundig nog niet dat de persoonlijke afweging "wel of niet nodig" in strijd is met het principe "zo weinig mogelijk".

                      Nog een voorbeeld?

                      - ik kijk altijd tv als er voetbal is!
                      - ik kijk zo min mogelijk tv!

                      Tegenstrijdig? Lijkt misschien zo, maar is het niet voor iemand die alleen maar voetbal kijkt!

                      Nogmaals:

                      "Excuses zijn er om zich van te bedienen"

                      Mooi gezegde, maar soms iets te snel uitgesproken...

                      Opmerking


                      • #12
                        voetbal

                        KarelHans
                        ik kijk altijd tv als er voetbal is!
                        - ik kijk zo min mogelijk tv!

                        Tegenstrijdig? Lijkt misschien zo, maar is het niet voor iemand die alleen maar voetbal kijkt!
                        Is er wel eens géén voetbal op dan? Ha, ha.

                        Ik snap je wel hoor. Je hebt het prima uitgelegd. Zo min mogelijk. Maar wel voldoende!


                        Zwartkopje
                        Hij heeft schijnbaar ook de 2 minuten nog niet genomen(begin haast medelijden met zijn vader te krijgen ;-) )
                        Het gaat mijnsinziens een beetje te ver dit!
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            beste zwart kopje gelukkig weet je mijn leeftijd niet maar ik vind jou met heel veel woorden ook niet zoveel zeggen. als het op deze manier moet dan kun je beter een talk show gaan opzette dit forum is niet bedoeld voor dit soort dingen volgens mij.
                            mvg Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              Laat mij eens raden Ben ....86 !!!!!!!

                              Opmerking

                              Working...
                              X