Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina parkiet broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina parkiet broeden

    Hallo,

    Mijn catharina parkieten hebben 24 dagen terug hun eerste ei gelegd. Totaal hebben ze 6 eieren gelegd. Nu zijn ze tot nu toe niet uitgekomen. Kan dat nog is mijn vraag?

    mvg Tommy

  • #2
    Srry

    Er is er net 1 uitgekomen

    Opmerking


    • #3
      Da's mooi! De eitjes moeten ongeveer 20 dagen bebroed zijn, dus het ligt er een beetje aan wanneer de vogels begonnen zijn met vast broeden. Vaak vanaf het derde of vierde ei. Met een beetje geluk in de komende dagen de rest, succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Nog iets erbij

        Hallo,

        Moeten mij catharinaparkieten ook nog wat anders dan het voer wat ze normaal hebben? Normaal hebben ze grof parkietenzaad+eivoer+trosgierst en af en toe een snack of een fruitstukje

        mvg Tommy

        Opmerking


        • #5
          Dat is een prima menu. Als er meer jongen uitgekomen zijn, zal je zien dat je de voerbakjes wat vaker moet vullen, opgroeiende jongen zijn echt slokoppen.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            mededeling voor Catharinaparkieten kwekers

            Hallo, bij deze wil ik mededelen dat de website van de Catharinaparkieten Studie Groep totaal is vernieuwd en te bekijken is via het nieuwe adres: Http://www.catharinaparkietenstudiegroep.nl

            Daar vind u ook een nieuw forum voor al uw vragen aangaande de Catharinaparkieten. Dus breng ook eens een bezoekje aan deze vernieuwde website.

            Opmerking


            • #7
              het kan nog wel want het is veel voorkomend dat bij catharina's het 1e jong al in het nest ligt en hel laatste ei nog uitgebroed moet worden.
              veel succes met je jongen.

              mvg arno

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door tommy
                Hallo,

                Moeten mij catharinaparkieten ook nog wat anders dan het voer wat ze normaal hebben? Normaal hebben ze grof parkietenzaad+eivoer+trosgierst en af en toe een snack of een fruitstukje

                mvg Tommy
                ik geef ze ook wel eens een stukje appel en dat hebben ze ook zo op dus misschien kun je ze dat ook eens geven voor de verandering.

                arno

                Opmerking


                • #9
                  na ongeveer 24 dagen komen de eieren normaal uit, dit kan echter altijd een paar dagen schelen, ikzelf ga meestal uit vanaf de dag dat het 2e ei is gelegd, en wacht met de niet uitgekomen eieren te verwijderen 10 dagen, na de broedperiode van 24 dagen, zodat ook het 6e ei eventueel nog uit kan komen.

                  meer info over deze vogels vind je overigens bij de Catharinaparkieten Studie Groep.

                  Opmerking

                  Working...
                  X