PDA

Bekijk Volledige Versie : Een nieuw lid

Gagne
19-07-2007, 22:06
Hallo,

Ook ik zal me even voorstellen:

Mijn naam is Dennis en ik woon in het zuiden van het land, in een klein dorpje in het oosten van Noord-Brabant aan de Maas.

Ik denk dat ik nu al zo'n 15 jaar (tropische) vogels houd. Tot verleden jaar enkel Zebravinken en (Isabel) Rijstvogels, waarmee in een gezelschapsvoliere leuke resultaten behaald zijn. Omdat ik het eigenlijk een soort van wildgroei in de voliere werd heb ik besloten al deze vogels te verkopen en het wat serieuzer aan te pakken (beter voor mijzelf maar natuurlijk ook voor mijn vogels).

Ik ben altijd al geďnterresseerd geweest in tropen en dan met name de Australische prachtvinken.

Op dit moment heb ik in bezit:
1-1 mozambiquesijzen (zijn wel Afrikaantjes maar ik vind ze prachtig.) helaas nog geen jongen...
3-3 Binzenastrilde, geen jongen. (Allemaal broedjaar 2006).
1-1 Gouldamadine (6 jongen van dit jaar)
1-1 Bichenow (2 jongen) op het punt van uitvliegen.
1-1 Zebravinken (ik kon het niet verkroppen om al mijn Zebra's te verkopen).
2-3 Zilveren Chinese Dwergkwartels (waarvan 3 jongen).

Op dit moment zitten al mijn vogels in broedkooien omdat ik mijn hele voliere aan het verbouwen ben met daaran gekoppeld een nachthok met (kleine) kweekruimte. Deze hoop ik binnen enkele weken klaar te hebben zodat mijn vogels naar hun nieuwe verblijf kunnen.

Ik hoop veel plezier te beleven en bovendien veel info via dit forum te krijgen zodat ik een gezond vogelbestand kan opbouwen en behouden en nog meer van onze hobby kan gaan genieten...

Henk3
19-07-2007, 22:14
welkom hier Dennis, het zal je wel bevallen hier, succes. Je bent goed bezig.

Ton Koek
20-07-2007, 00:49
Welkom!
Een leuke collectie heb je. Grappig dat bijna iedereen toch ook wat Afrikaanse vogels erbij houdt. :)
Veel plezier hier en met de bouw thuis.