Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijsindicatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Prijsindicatie


  • #2
    dit is meer bij vogels die vanaf een bepaalde prijsklasse gelden. zoals tegenwoordig ook de afrikaanse prachtvinken. onder een bepaald bedrag is het vaak afhankelijk van de markt en van de koper zelf dus is niet echt een bedrag te noemen. als ik zeg tussen de 20 en 40 euro word een bepaald soort verkocht kun je niet veel mee lijkt mij?

    echt een prijsrichtlijn is vaak wel bekend bij de mensen die een bepaald soort vogel kweekt. ik zelf heb weleens bij een nederlands kampioen vogels gehaald(was altijd bij de top apeldoorn) daar betaal je veel meer voor als bij een oudere kweker die me op dat moment gewoon wou helpen. en de vogels verschilden van klasse echt niet veel.

    probeer op vogelmarktplaats of andere site's te kijken wat er voor gevraagt wordt en kies voorjezelf of je je meer voor voelt om de hierboven omschreven oudere man te zijn of de topkweker die ze altijd wel kwijt kan maakt niet uit al is die man een stuk duurder dan gemiddelde.

    noem je vogels misschien is hier iemand die je kan helpen.

    ps. die laatste optie is het makkelijkst
    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Was eigenlijk algemeen bedoeld(en is het nog)

      maar in mijn geval gaat het om molinetispreeuwen en zwartborstlijsters(E.K en /of import)

      Maar ik ben ook geintresseert om enkele soorten bij te kopen en daar ken ik ook totaal de prijzen niet van.

      Voor een beginnende kweker van deze soorten in deze tijd van importstop behoorlijk verwarrend.

      Groeten Rene

      Opmerking


      • #4
        Ik denk dat je met een richtpijzenlijst de geldwolven in de kaart speelt. Wat er gevraagd wordt en wat er betaald wordt kan wel eens heel erg verschillen.
        Een handelaar uit Rotterdam vraagt 120 euro voor een koppel mozambiquesijsjes, dat doet hij al weken. Dat wil niet zeggen dat dat een normale prijs is tegenwoordig.
        Op marktplaats biedt de verkoper vaak zelf al lekker hoog, gewoon onder een andere naam of door een compagnon. Zo denkt de "leek" dat het eerste bod "de gangbare prijs" is.
        Prijsopdrijven is van alle tijden maar de laatste tijd is het wel erg absurd. Ook Australische soorten worden duurder en duurder, terwijl de importstop daar niets mee van doen heeft.
        Ik kan wel een lijstje maken van prijzen die ik redelijk vind, maar wat heeft dat voor waarde?
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Voor wat het waard is.

          Niet gedateerd maar hier heb je nog een lijstje met prijzen.
          Prijslijst tropische vogels en kanaries:
          Op Dropcatch.nl kun je bieden op .nl quarantaine domeinen. Voor de winnaar van de veiling gaan we proberen de domeinnaam te registreren zodra deze vrij valt. Je betaalt uiteraard alleen als dat gelukt is.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Voor de liefhebber die vogels wil verkopen aan een andere liefhebber zou dit wel prettig zijn.
            de liefhebber heeft deze vogels natuurlijk ooit zelf ook eens gekocht en heeft dus een richtprijs.

            Ik vindt namelijk:teab OF BIEDEN niet zo vriendelijk over komen als liefhebbers onder elkaar.
            het dubbele of drievoudige vragen is ook niet vriendelijk.

            Voor een beginnende kweker van deze soorten in deze tijd van importstop behoorlijk verwarrend

            een beginnende kweker zal als het goed is zich eerst op de hoogte stellen van alles over de vogels die hij/zij zich wil aanschaffen dus ook over de prijs.


            prijs bepalend is ook natuurlijk vraag en aanbod,kwaliteit en hoe gek is de verkoper/koper.
            om een voorbeeld te noemen de eeenvoudige zebravink(zoals de meeste zeggen tenminste)die kun je aanschaffen voor 1 euro maar er wordt ook wel 15 euro stuk gevraagt wat is nu de juiste prijs

            voor mij zelf heb ik het standpunt heb ik het er voor over ja of nee ook al is het soms lastig om als je een eind gereden hebt om dan niet met vogels terug te gaan
            Henk Dijkkamp

            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

            Opmerking


            • #7
              Winterkoning schrijft:
              ...wat prijzen of prijslijst betreft is het zo dat dit een vrij onmogelijke taak is,het heeft zoals jullie hierboven al aangeven met zoveel dingen te maken(althans bij mij) gaat zo'n vogel of vogels naar een kennis of bekende dan gaat het voor wat minder weg(of gratis) ,komt er iemand uit de andere hoek van nederland of van ver daarbuiten geld er ook weer een andere prijs (doe ik ook altijd wat schappelijker ivm de gereden km's).etc etc...
              Dat is natuurlijk erg nobel, ik was ook altijd zo gek. Totdat een dag later, de vogels die je voor een habbekrats van de hand hebt gedaan, op het internet voor een dik bedrag weer te koop worden aangeboden.
              Ik probeer tegenwoordig te ruilen voor gelijkwaardige vogels - gezond en goed geringd - en bij serieuze kwekers.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                prijsindicatie

                winterkoning
                LEUK grapje henk 3
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Het voorbeeld van de zebravink is wel leuk. Inderdaad vanaf 1 euro, maar wil je bij een topkweker een mooie "volle eumo" kopen dan is de prijs: 75 euro.

                  Wat zou ik op een lijst moeten zetten bij de zebravink, het gemiddelde?
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    [/QUOTE]
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      wat ik aanhoud voor mijn vogels is gewoon een leuke prijs. afhankelijk van al genoemde situaties. maar aan vreemde die me echt serieus lijken ben ik al gauw makkelijk hoewel ik ze ook bij die mensen na een cursus te geven van hoe te voeren endergelijke (heel erg interressant alleen voor echt serieuse mensen) toch binnen een week op internet. maja ik kan hier niet wakker van liggen. heb er zelf ook plezier van om over me vogels te vertellen

                      en in het geval van u molineti is er niet iets in het buitenland ofzo bekend?
                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        Winterkoning:
                        ik denk dat serinus ook wel een paar witbuikcini's wilt kopen voor 20 euro het koppel
                        The proof of the pudding is in the eating

                        Opmerking


                        • #13
                          Alvast bedankt voor het navragen!

                          Momenteel heb ik een kleine 25 molineties zitten waarvan de helt nakweek.

                          Ik denk dat het een goede zaak zou zijn als er geruild kon worden voor bloedverversing( binnen/buitenland) om zo te proberen een vogelsoort voor avicultuur te behouden

                          Ondanks herhaalde oproepen op diverse sites het afgelopen jaar,heb ik geen andere contacten met kwekers in binnen of buitenland kunnen krijgen

                          Ook via de speciaalclub niet.

                          Dus alle hulp is welkom

                          Groeten Rene

                          Opmerking


                          • #14
                            Quote:dan is deze soort (min of meer)gedoemd om te verdwijnen( uit de voliere's),want als het draagvlak te klein is dan gelukt het niet.

                            Toch is er heel veel vraag om 1 of meerdere paren te kunnen kopen;Zou dus ook zo maar kunnen, dat er nog weinig over zijn of dat er toch slecht mee gekweekt is/wordt.

                            Het zelfde probleem speelt volgens mij bij meerdere spreeuwensoorten,buulbuuls tangaras,etc.

                            Ik blijf toch hopen dat er zoveel mogelijk soorten behouden blijven,want anders wordt het wel erg saai in onze volieres

                            Groeten Rene

                            Opmerking

                            Working...
                            X