Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ei erbij laten liggen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ei erbij laten liggen?

    Hallo ik heb de eitjes geschouwd dmv. bouwlamp 300 watt met kartonnetje met gaatje .Conclusie:2 bevrucht 1 onbevrucht.
    Indien de 2 eitjes uitgekomen zijn moet ik dan het onbevruchte ei weghalen?

    b.v.d. Tonnie

  • #2
    Tot de jongen geringd worden kun je ter voorkoming van het platdrukken van de jongen het beste een eitje laten liggen heb je minder gauw kans op spreidpoten.Als je het vervangt door een plastic nepeitje hoef je niet bang te zijn dat het onbevruchte ei kapot knapt. groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Met een bouwlamp loop je wel een heel groot riscio dat je nu een gekookt eitje hebt. Een klein zaklmapje voldoet ook prima.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Beste Ton ik heb het ei maar een paar seconden erop gehad en dan 10 cm erboven dus het zal wel meevallen (hoop ik)

        Opmerking


        • #5
          Ik hoop het ook uiteraard. Bedenk wel dat een eitje heel gevoelig is in dat stadium. Beter iets te voorzichtig...
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            10 cm

            een paar seconden erop gehad en dan 10 cm erboven
            Waarschijnlijk zal het nog wel goed gaan dan. Maar Ton heeft het zeker bij het goede eindje. Koop anders gewoon een schouwlampje in de dierenspeciaalzaak. Voorkomen is altijd beter dan niet meer te redden. Maar die keuze is uiteraard aan jezelf.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking

            Working...
            X