Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bastaard kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bastaard kweek

    hoi mijn pa wil volgend jaar wat bastaarden te kweken met een putter
    nu hoorde ik dat je voor de bastaard andere ringen moet hebben dan voor
    kanaries wie helpt mij ff uit de brand
    groetjes raymon


    De link naar je website heb ik verwijderd. Een verwijzing naar een internetpagina met info betreffende het onderwerp is toegestaan. Voor een link naar je site zou je eventueel contact kunnen opnemen met de beheerder van de NBvV-site.

    RobK, moderator Kanarieforum

  • #2
    Dat kunt u hier vinden.

    http://www.nbvv.nl/content.asp?page=34:)
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Bastaarden kweken

      Hybriden gekweekt uit een Eur. Cultuurvogel x kanarie moeten geringd worden met ringen die speciaal zijn bedoeld voor de Eur. Cultuurvogels. Dus hybriden uit bijvoorbeeld; putter, sijs, goudvink, vink, kneu enzovoort. Ook wanneer deze Eur. Cultuurvogels kleurmutanten zijn.

      En verder is de info zoals die te vinden is op de pagina waarnaar Henk3 verwijst volledig van toepassing (even naar beneden scrollen, de info staat ongeveer op het midden).

      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        bastaarden kweek

        Hoi Ramon
        wat Henk 3 en Rob en melden , klopt van alle vogels waarvan 1 of beide ouders Europees bloed in zich heeft moeten geringd worden met ringen van europese vogels (code ring) dus:
        Europees x kanarie
        Europees x Europees
        Eurpees x tropisch.
        Uiteraard ook wanneer de pop europees is !
        Nog even een tip voor je vader voor de bastaardkweek van putter x kanarie, wanneer hij hier later ook mee naar een TT wil kan hij het beste een roodfactorige gepigmenteerde mozaiek pop voor gebruiken.
        bastaarden van putter x kanarie moeten als eis een mooi strak masker hebben welke niet uitvloei in de de borst, mozaieken hebben ook al een masker zoals ongeveer een putter en geel in de vleugelpennen wat enkel maar positieve uitwerkingen heeft op het nageslacht, bij paring tegen een niet mozaiek krijg je een uitvloeind masker en vaak ook rood in de vleugelpennen, maar ook bij jonge bastaarden uit de mozaiek lijn kunnen pennen rood worden wanneer deze teveel worden opgevoerd en zeker wanneer er een pen gevallen is en dan rood ipv geel terug komt
        Jan de Nijs ,Curacao

        Opmerking


        • #5
          ik denk dat mijn pa hier wel wat mee kan doen ik heb zelf de mozaieken en mijn pa de agaat met rood - zwart met rood - isabel met rood denk dat hij dan keuze genoeg heeft
          groetjes raymon

          Opmerking

          Working...
          X