Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dan zal ik me ook even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dan zal ik me ook even voorstellen

    hallo,
    ik ben mauricio en ik ben jeugdlid van de vereniging in pekela

    ik ben lid van de nbvv sinds september '06

    toen ik mijn eerste tt had behield ik direct een tweede prijs met een
    gouldamadine zwartkop witborst met 90 punten

    zaterdag 6 oktober is de jeugdontmoetingsdag van de provincie groningen in bedum
    nu moet ik eerst kijken hoe mijn vogeltjes uit de rui komen
    en dan weet ik pas welke vogeltjes ik er naar toe stuur
    ik heb er nu al zin in!

  • #2
    mauricio

    Welkom op het forum en dat je nog een hoop mag opsteken,doen wij ook iedere keer weer.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Welkom Mauricio!

      Dat is wel een heel goed begin, je eerste tentoonstelling. Ze zullen dit jaar dan ook wel veel van je verwachten.
      Hoeveel vogels heb je gekweekt?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Welkom Mauricio,
        je zult zien hoe leuk het is op vogelcafe en dat we van jou ook best veel zullen kunnen leren.

        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          Welkom

          De jeugd heeft de toekomst, hartelijk welkom dus ook van mijn kant Mauricio.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            beste ton,
            de kweek van mijn vogels viel dit jaar wat tegen
            heel veel onbevruchte eitjes
            in totaal heb ik nu 2 gele goulds en 2 witte kanaries (jongen)
            en ik heb nu ook nog een koppel fife fancys op 4 bevruchte eieren zitten
            maar die zullen wel niet optijd 'klaar' zijn voor de eerste tt's
            ik heb ook een koppel grasparkieten, die ik sinds december heb,
            die al een stuk of 10 jongen hebben gehad
            maar voor de rest viel alles best wel tegen dit jaar

            zouden jullie misschien weten of het weer of iets anders er mee te maken zal hebben dat ik zo veel onbevruchte eitjes heb?

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                beste henk
                ik kweek warm in broedkooitjes, de vogels zijn ongeveer 2 jaar dus wel broedrijp lijkt me, ik neem aan dat ik wel de juiste koppels bij elkaar had zitten want anders gingen het popje en mannetje elkaar niet afwisselen tijdens het broeden en het mannetje voerde het popje soms ook als ze al stevig op het nest zat, eivoer krijgen ze genoeg, de vogels waren ook gezond niet scherp op de borst ofzo want dan hebben ze wormen en ze zaten toen ook nog niet in de rui. ik had een aantal kant en klare broedkooitjes gekocht en uit zo'n kooitje zijn die andere jongen ook al gekomen dus ik denk niet dat het daar aan zal liggen. vorig jaar was het nog erger als dat het nu is
                ik heb in november die broedkooitjes gekocht en de vogeltjes er al vroegtijdig in gezet (eind december) tenminste dat leek mij wel goed

                laatst las ik in onze vogels dat het bij grasparkieten ook aan een te dichte bevedering kon liggen
                zou dit ook bij goulds en bij kanaries het geval kunnen zijn??

                Opmerking


                • #9
                  warmkweek

                  Bij kanaries kan de man zeker teveel bevedering hebben rond het voortplantingsorgaantje. Maar pas op er moeten enkele steunveertjes blijven zitten anders komt het ook weer niet goed.
                  Kanaries moet je langzaam op een aantal lichturen laten komen. rond de 14 uur als ik het goed heb. Voor kanaries vind ik december wel erg vroeg om te beginnen met opkooien van de vogels. Hier moeten de kanariekwekers maar even op reageren.

                  Bij tropen kan dat wel als je bijverwarmd.
                  Bij goulds moet je er op letten dat de poppen goede zwarte snavelpunten hebben. Ook de mannen moeten goed broedrijp zijn en goed willen dansen voor de poppen. Niet te jonge vogels gebruiken.

                  Blijft over de zitstokken, eivoer opname, vochtigheidsgraad. 60 - 70%
                  Goed zaad e.d., vers schoon drinkwater. Geregeld een badje met eventueel wat badzout.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    beste henk die tropen heb ik er eind december in gezet, maar die kanaries had ik tot en met februarie in een gezelschaps voliere zitten
                    deze witte kanaries hadden dit seizoen wel 30 eitjes in totaal waarvan er maar 3 bevrucht waren en van die drie hebben ze er ook nog een uit gegooid zodat ik maar op 2 jonkies kom
                    ik bekijk het maar zo liever 2 dan helemaal niets

                    Opmerking

                    Working...
                    X