Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Universeelvoer aan kanaries.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Universeelvoer aan kanaries.

    Om verenplukken tegen te gaan geeft men ook wel eens Universeelvoer aan de kanaries,(dierlijkeiwit tekort ?)Mijn vraag is dit op de lange termijn schadelijk voor de vogel.
    Zoniet wanneer kan men dit geven,hoeveel en hoelang en hoe kan men dit bewaren,ik hoor het graag van U.

    Ger Hopman

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door hopman
    Om verenplukken tegen te gaan geeft men ook wel eens Universeelvoer aan de kanaries,(dierlijkeiwit tekort ?)Mijn vraag is dit op de lange termijn schadelijk voor de vogel.
    Zoniet wanneer kan men dit geven,hoeveel en hoelang en hoe kan men dit bewaren,ik hoor het graag van U.

    Ger Hopman
    beste ger

    ik geef 1 keer per week in de vlucht het universeel voer dit doe ik tot de tt.
    en na het broed seisoen begin ik er weer mee.
    en bij mij gaat het goed . ik heb geen last van veren plukken.

    Opmerking


    • #3
      Beste Ger

      heeft u last van dat de vogels veren plukken? of bent u bang dat ze dit ooit een keer gaan doen? vaak plukken vogels elkaars veren als ze zich vervelen of met teveel in een hok zitten. verder hebben wij er eigenlijk weinig last van. dus zonder universeel voer te geven kan het ook goed gaan hoor.

      universeel voer is opzich goed te bewaren. ik houd het uit de zon op een koele plek (niet warmer dan 20 graden) en heb het al meer dan twee maanden staan er is niks mis mee.

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Beste Ger!
        Dikwijls wordt verenplukken aan een tekort van een bepaalde stof geweten.
        Het is idd.meestal verveling of te veel vogels op het hok.
        Zorg voor zo veel mogelijk afleiding.Zaad en drinkwater een eind uit elkaar.Gemengd grit strooien,badwater, Sepiaschelp,onkruid,groenten,sisaltouwtjes enz.enz.Steeds afwisseling.Niet alles tegelijk,maar zo dat de kanaries steeds bezigheden hebben.
        Je zult zien,dat het pikken minder wordt en verdwijnt.
        Veel succes.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Universeelvoer

          Bedankt allen voor het advies,ik zal voor meer afwisseling zorgen bij de kanaries,er zitten op dit moment teveel in de vlucht (goede kweek).
          Een vraag nog is Universeelvoer nodig als extra aanvulling of is ei- of krachtvoer voldoende.
          Groetend Ger Hopman

          Opmerking


          • #6
            in principe is zangzaad en eivoer, grit, kalkblokje en water voldoende. wat ik deed is ook af en toe groenvoer (niet teveel krijgen ze dunne ontlasting) en fruit.
            er zijn zoveel mensen en zoveel manieren probeer naar een paar liefst zoveel mogelijk kwekers te gaan ga kijken en vraag hun verhaal pak eruit wat je het meeste aanspreekt en ga experimenteren. de vogels lusten zoveel en bij het meeste is er wel iets dat wel goed is voor de vogel

            veel succes ermee
            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                ik ken mensen die al tig jaren kanaries kweken, die geven dan koolvis uit de diepvries, ontdooid uiteraard aan hun vogels.

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Krien!
                  Vroeger was het een en al haring , kabeljauw en schelvis en wijting.
                  De kanaries kregen soms een groene haring,maar meestal zonder uitjes.
                  Hoewel dat ook niet als een bezwaar werd gezien.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Universeelvoer

                    Bedankt allen voor de snelle en waardevolle advies ,ik zal het zeker allemaal uitproberen en de kanaries aan het werk zetten.
                    groetend Ger Hopman .

                    Opmerking


                    • #11
                      Nog een leuk extraatje: een bos bloeiend gras. Lekker, gezond en een leuke activiteit.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        wat bedoelen jullie met universeel voer? en ik heb dit kweekjaar echt veel last gehad van veren pikken en ik heb alles geprobeerd maar helaas ze bleven het doen

                        mvgr richard

                        Opmerking


                        • #13
                          universeel voer

                          Hallo Richard,
                          universeel voer is normaal bestemd voor vruchten en insecteneters.
                          het is eigenlijk de bedoeling dat je je vogels bezig houdt.
                          maar je kan ze ook een geschilde rauwe of gekookte aardappel geven, trosgierst er in hangen, een halve komkommer, een paar sneden brood,
                          of onkruidzaad.
                          kortom ze moeten geen tijd hebben om elkaar te vervelenen vooral lchte vogels zoals gelen en pastel vogels hebben hier last van.

                          groet Willem

                          Opmerking


                          • #14
                            universeelvoer

                            Oorspronkelijk geplaatst door kanarie
                            wat bedoelen jullie met universeel voer? en ik heb dit kweekjaar echt veel last gehad van veren pikken en ik heb alles geprobeerd maar helaas ze bleven het doen

                            mvgr richard
                            Universeelvoer is voer wat gebruikt wordt voor vruchten en insectenetende vogels.
                            Je hebt het van verschillende merken ,met of zonder toevoeging van gedroogde insecten,Tovo,witte molen,claus,orlux,cede,versele laga etc.
                            Mijn cini's eten er in de broedtijd ook van ,het staat er voor de niltava en de sneeuwkruintapuit maar ander vogels eten er ook van.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking

                            Working...
                            X