Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkieten en wat erbij??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • parkieten en wat erbij??

    Hoi,

    Ik zou graag willen weten, of je grasparkieten, zowel mannen als poppen gewoon bijelkaar kunt doen, om dan evt volgend jaar (januari/februari) te laten broeden.

    De voliere is 120 breed bij 60 diep en zo'n 150 hoog.
    Hoeveel kan je er dan bijelkaar doen? 2 koppels? Meer?
    En wat kan je erbij doen?
    Bijv. japanse meeuwen, kanaries, diamantduiven, zebravinken, zilverbekjes??

    groet lodewijk

  • #2

    Opmerking


    • #3
      hallo lodewijk wat wessel zeg klop hoor, heb het zelf meegemaakt
      toen ik nog niet zolang vogels had.
      de parkieten had ik bij de kanaries nou ik zag de parkiet maar zo de poot van de kanarie af bijten.
      nou dat is heel erg hoor.
      dus mijn parkieten zitten tegenwoordig ook apart en dan kunnen ze nog vervelend zijn naar hun soortgenoot.
      laatst nog meegemaakt was een pop jaloers en heeft maar zo in de nestkast van de ander 3 jonge parkieten dood gemaakt.
      dus doe maar niet hoor.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        3 paar?

        Bedankt voor de reacties,

        Het is zo dat ik een voliere heb van 2,50 meter, maar het was de bedoeling om een schot ertussen te zetten. Dus als ik dit niet, begrijp ik dat je meerdere koppels erin kunt doen. Bijv. 3 koppels.

        En kwartels???????????

        groeten

        Opmerking


        • #5
          Ik had vroeger bij mijn grasparkieten een kweekkoppel chinese dwergkwartels onder in de voliere, hiervan had ik ieder jaar jongen zonder dat de grasparkieten problemen gaven.

          Groeten

          Alex

          Opmerking


          • #6
            afhankelijk van het soort grasparkiet de engelse bij een (goede) kweker vandaan zijn vaak rustiger. de "gewone" grasparkiet sloopt alles bij ons ging het goed met de engelse bij sijsjes in. dus in principe zou kanarie enz. bij dit span ingekunt hebben. het is en blijft een gok maar zoals ik al zei bij kwekers die ze sorteert op rustig gedrag bestaat er een grote kans dat dit span het goed moet doen met andere vogels. met de gewone kleinere parkieten heb ik hele slechte ervaringen.

            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Hallo Ben:

              U schreef: >>...dus in principe zou kanarie enz. bij dit span ingekunt hebben. het is en blijft een gok maar zoals ik al zei ...>>

              Is het niet een beetje onverantwoord om te gokken met de gezondheid van uw vogels?
              Mijns inziens dienen we risicos te voorkomen, niet te veroorzaken.

              Er zullen altijd uitzonderingen op een regel bestaan.
              Misschien betaan er wel pitbulls die levenslang braaf tussen kleuters spelen.
              Maar dat risico zou ik ook niet nemen.

              Groeten,
              Wessel van der Veen.

              Opmerking


              • #8
                Brave pitbul

                Er zullen altijd uitzonderingen op een regel bestaan.
                Misschien betaan er wel pitbulls die levenslang braaf tussen kleuters spelen.
                Maar dat risico zou ik ook niet nemen.

                Groeten,
                Wessel van der Veen.
                Helemaal mee eens.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  ik bedoelde te zeggen het is hier altijd goed gegaan met de vogels (engelse grasparkieten) die we bij die kweker haalde.

                  het kan wel maar geef geen garantie dat het met elke engelse grasparkiet kan maar dit was echt geen uitzonderlijk gedrag. een labrador is over het algemeen een hele lieve hond. agressieve heb je ook. welles waar vrij weinig maar het blijft een dier.

                  waar ik naar zou gaan kijken als u het wilt proberen om engelse grasparkieten te kopen is naar waar de eigenaar de vogels bij heeft. zijn dit andere parkieten (zijn vaak agressievere vogels MEESTAL niet altijd) of alleen grasparkieten. is het een kweker die alleen koopt voor verkoop (hoeft niet negatief te zijn) of iemand die kweekt voor tentoonstelling (tentoonstellings vogels zijn VAAK niet altijd rustiger)

                  met expirimenteren heeft men ervoor gezorgt dat wij nu zo'n mooie hobby hebben.

                  ik vertel alleen wat ik weet uit ervaring dieren kunnen ook veranderen dus altijd in de gaten blijven houden. maar dat moet je met niet parkieten ook

                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking

                  Working...
                  X