Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verhuizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verhuizen

    Ik ga dit jaar ook verhuizen
    naar een groter huis met een grotere tuin 200mtr2
    ik ben al een beetje aan het tekenen
    mijn idee is om 2 vluchten te maken van 2 x 1mtr met binnen hokken en 6 vluchtjes van 70cm breed
    met daarvoor een loopgang met sluis
    in de schuur komen mijn broedkooien
    geef jullie mening eens
    hier de tekening
    Piet


  • #2
    Nieuwe vluchten

    Zier er goed uit Piet. Voor we een mening gaan roepen zou het waarschijnlijk handiger zijn als we weten welke en hoeveel vogels je wilt gaan houden.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
      Zier er goed uit Piet. Voor we een mening gaan roepen zou het waarschijnlijk handiger zijn als we weten welke en hoeveel vogels je wilt gaan houden.

      Groet,

      Rob.

      Ik kweek met zebravinken catharina parkieten en turquoisine parkieten

      Piet

      Opmerking


      • #4
        zeg piet van timmeren heb ik geen verstand, maar het lijkt me wel erg mooi als je zoiets er neer kunt zetten.
        ik hoop dat je er veel plezier mee krijg.
        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          Voor de vogels lijkt het me een prima ruimte, voor jezelf is 70 cm denk ik wel erg krap. Ga je voeren in de vluchten of wil je met draaiplateus gaan werken?

          Ik gok dat je de loopgang aan de zichtkant hebt bedacht, dat zou ik zelf omdraaien. Een gang is handig en veilig maar ontneemt heel veel zicht op de vogels als je vanaf de tuin kijkt, zonde. Een loopgang aan de achterkant lijkt mij een stuk mooier.

          Succes met uitdenken en puzzelen (leukste klus vind ik altijd).
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            indeling

            Hoi Piet, Ik zie in je indeling 2 vluchten van 1x2m'. Om in de achterste vlucht te komen moet je dus steeds door de 1ste vlucht. Dit lijkt mij niet de makkelijkste manier. Je zou deze grotere vluchten ook net als de andere vluchten kunnen doen en dan elk 1 m' breed. Ik bekijk het geheel als een compleet binnenhok, zie ik dat goed? Ton maakte de opmerking zichtzijde. Ik zou denk ik vanuit de schuur een doorgang maken. Dan kan je eventueel ook de gang aan de andere zijde maken. Met op het eind de grotere vluchten. Dan kan je het laatste deel van de gang er ook bijpakken.
            Je zou ook alle vluchten {8 stuks} ruim 80 cm' breed kunnen maken. Om de 2e vlucht vanuit je schuur voor de vogels bereikbaar te maken, kan je met een buis werken, of een koofje maken van gaas. 't is maar een idee en je hoeft er helemaal niks mee te doen natuurlijk.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              de paar puntjes zoals hierboven ook al gezegt is ben het wel mee eens (hoewel ik ook bij mensen heb gezien dat ze 6 vluchten achter elkaar hadden om bij de achterste te komen moest je door alle 5 vluchtjes) zijn keuzes die je maakt.

              al gedacht aan watervoorzieningen?
              hoe ga je het dak doen? wat ik zou doen denk ik als ik de tekening zie zou ik het half overdekken. dus de loopgang overdekken en nog eens ca 80 cm een meter ofzo van de vluchtjes. en eventueel de grote vluchtjes tegen je binnen hok aan ook voor de helft. maar ben wel benieuwd hoe je er zelf overdenkt.
              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                een doorgang in de schuur maken is erg lastig
                hij is gemaakt van betonplaten in staanders

                Piet

                Opmerking


                • #9
                  Beton

                  Oorspronkelijk geplaatst door Piet Witteman
                  een doorgang in de schuur maken is erg lastig
                  hij is gemaakt van betonplaten in staanders
                  Piet
                  Ha, Piet, dat wist ik natuurlijk niet. Maar die platen willen wel kapot hoor. Gewoon met een zware voorhamer er tegenaan. Of met een slijpschijf er doorheen. Maar dat moet je zelf maar even zien. Pik er gewoon uit wat je wat lijkt. Je weet zelf het beste wat wel of niet zou kunnen. Maar door zo'n betonplaatje zou ik me niet af laten schrikken. Gewoon een kozijn er in plaatsen.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ziet er leuk uit

                    Ha die Piet het ontwerp ziet er leuk uit ik zou wel rekening houden met de hoogte van de deurtjes.Laat de deurtjes niet tot helemaal bovenaan de vlucht komen dan ontsnappen er zowiezo vogels en moet je ze weer terug jagen in hun vlucht,dit geeft toch onrust bij de rest.De deurtjes een 30 tot 50cm korter maken zodat hier gaas zit verhelpt dit probleem succes met het verwezenlijke van je plan vrg Rob.

                    Opmerking


                    • #11
                      rekening houdend met al jullie adviesen en de mogelijkheden die ik heb.
                      Dit is het geworden;


                      Omdat de buiten hokken gemaakt worden door richard Wolf volierrebouw ben ik alvast begonnen met de nachthokken
                      ik maak ze nu van hout
                      als ik er woon zal ik ze met de tijd vervangen in aluminium
                      dan weet ik hoe groot ik ze kan maken
                      voorlopig zal dit wel voldoen
                      ze zijn bijde 1 mtr3
                      ik heb geen echte knagers
                      Piet
                      een voorfront voor het eerste nachthok


                      de twee fronten naast elkaar zoals het straks in de schuur moet komen

                      Opmerking


                      • #12
                        Even een update;
                        Ben gisteren verhuisd
                        de vogels zitten nog bijhet oude huis
                        dat is geen probleem, mijn zoon heeft het huis gekocht dus wat dat beterft geen haast
                        Ga maandag aan de volierres beginnen
                        ben vandaag even bij Wolf volierrebouw in Schellinkwout wezen kijken hoe het opschoot
                        De volierre is bijna klaar en ziet er geweldig uit
                        hier alvast wat foto`s , deze zijn vorige week gemaakt de meest recente volgen snel

                        Groet Piet





                        Opmerking


                        • #13
                          ziet er nu al mooi uit
                          veel succes verder

                          dit ga ik volgen :P

                          Opmerking


                          • #14
                            even een update
                            Heb deze week hard gewerkt aan de hoek waar de volierre moet komen
                            Het was meer werk dan verwacht
                            De bodem bestaat uit vette klei en de planten en klimop staat er volgens mij al jaren
                            De oude situatie;

                            Achter in de tuin ligt ook een klein slootje om overtollig regenwater af tevoeren
                            Dat slootje heb ik vervangen door rioolpijp 160mm 2 stuks



                            Toen deze klus geklaard was kon ik het geheel afdekken met ophoogzand;

                            Opmerking


                            • #15
                              Terwijl ik buiten bezig was heeft het ook geregend
                              Terwijl het regende ben ik binnen in de schuur aan de gang gegaan
                              Eerst even een foto van onze tuin;


                              mooie grote tuin voor randstad begrippen

                              De schuur voor de vogels;

                              zoals je kan zien is het een enkelwands betonnen schuur
                              omdat ik in de winter met de zebravinken broed en hem daarom moet verwarmen ben ik hem aan het isoleren

                              Dat doe ik met polypropileen (piepschuim) en daar weer platen hout voor

                              de invlieg gaten voor de buiten vluchten heb ik ook gemaakt

                              Opmerking

                              Working...
                              X