Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barmsijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Barmsijs

    Dit jaar heb heb ik met een kobalt man en natuur kleur pop gekweekt het eerste nest 6 jongen natuur kleur het 2' nest 3 jongen kobalt maar hebben op de vleugels en staart witte plekken (brede strepen) ik heb dit nog nooit gezien komt dit meer voor?

    Huub

  • #2
    Hallo Huub, hoewel ik geen kobalten kweek heb ik wel al sinds een 20 tal jaren barmsijzen. Div. ondersoorten Cabaret,Groenlandse en Noordse. Bij mijn wildkleur cabaret barmsijzen heb ik ook reeds enkele keren jonge vogels gehad die bleke slagpennen of staartpennen hadden . Er waren ook wel eens vogels bij die leken als of ze een bleke "bestreping" op staart en vleugel hadden. Deze vogels verloren deze "bestreping" of bleke pennen echter na de tweede rui. Dat wil zeggen na de eerste "grote" rui.
    Indien je wedstrijden met deze vogels wilt spelen is dit een grove fout.
    Ik heb deze vogels die dit verschijnsel hadden uit geselecteerd voor de kweek. Daar ze als eerste jaars niet TT geschikt zijn. Dus weet eigenlijk ook niet of dit bij jongen uit zulke vogels weer optreed. Dus erfelijk is. Het zou kunnen zijn dat dit verschijnsel door een of andere tekort koming optreed. Ouders die te eenzijdig voeren? Niet dat je het niet aanbied maar dat ze het niet nemen. Terwijl je andere vogels gevarieerder voeren.

    Greetings Lucky

    Opmerking

    Working...
    X