Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkieten ei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • valkparkieten ei

    hallo

    mijn valkparkieten hebben zins gisteren een ei gelegt maar die hebben ze niet in het nest gelegt maar op de grond dusz heb ik hem in het nest gelegt maar komt dit nu goed of niet???

    en hoelang broeden valkparkieten en hoelang duurt het voor dat de jongen uitvliegen en hoe oud moeten ze zijn als ze bij de ouders weg mogen
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

  • #2
    Valkparkieten

    Hallo vogelfreak,
    Of het nog goed komt met de dit eitje weet ik niet. Dat hangt er vanaf waar de pophet volgende eitje legt. Een valkparkiet broed ongeveer 17 dagen en dan duur het ongeveer 20 dagen voordat de jonge uit het nest komen, maar dit hangt ook weer af van het aantal jonge dat in het nest liggen. Als het nest erg vol is dan willen ze ook wel eerder uit de blok komen. Als de jonge uit de blok komen kun je ze ongeveer 20 dagen later appart zetten maar dit hoeft niet percee. De ouders verdragen hun jonge heel goed ook als ze groot zijn. Veel succes.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      Hallo vogelfreak
      ik vond net uw berichtje en wil je enkele vragen stellen over je nestbakje
      ben je zeker dat het formaat het juiste formaat is?
      aangezien ze haar eieren niet wil leggen in het nestbakje zou ik daaraan denken...
      als je nestbakje te klein is kan het daardoor komen , had ik ook in het begin.

      Opmerking

      Working...
      X