Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudvinken en putters in broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudvinken en putters in broedkooien

    is het mogenlijk om goudvinken en putters in broedkooien te houden?
    zoja wat moeten de maten zijn van de broedkooien?

    ik wil ook vluchten maken hoe groot zal ik die dan maken?

    ik wil dit doen op een kamertje op de 1e verdieping van mijn huis, moet ik met dingen rekening houden?

    mvg Sander

  • #2
    omdat niemand antwoord begin ik maar:

    putters en goudvinken kun je in broedkooien kweken de minimale afmetingen zijn 1mx 50cm bij 50cm.( er zijn er die kleinere kooien hebben, maar ik vind dit toch de minimale maten)

    enkele tips zijn zet de vogels optijd in de broedkooien zodat ze kunnen wennen( nog ruim voor de kweek).
    maak de broedkooi zodanig dat je door een (draad)schuif de man apart kunt zetten van de pop tijdens de broed en ze elkaar nog kunnen zien.
    zorg ook dat je de kooi gemakkelijk kunt schoon maken.

    kweekvluchten zijn meestal 1m bij 1,8m bij 1,8m deze kunnen iets kleiner,dit heeft de voorkeur bij de meeste. hier hoeft de man vaak niet apart gezet te worden ( bij mij dan)

    en je hebt nog de kweekboxen van 1mhoog 1m beed en 50 diep. hier moet je de man dan apart zetten door middel van bv een tentoonstellings kooi.

    zorg voor een goede verluchting van de kamer, zeker als je goudvinken wilt gaan houden.

    ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.

    groet rudy.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Zelf heb ik dit jaar voor het eerst goudvinken gekweekt in broedkooien van 120x40x40. Van 2 koppels 12 jongen grootgekregen in een vrij drukke schuur waar de kinderen in en uitlopen. Ik heb de vogels er wel vorig jaar september al koppelsgewijs ingezet dus toen de nestkastjes kwamen waren ze al aan elkaar en de ruimte gewend. De kooien waren met schuifbare frontjes in 2-een te verdelen voor het geval de man lastig was; dit is echter niet nodig geweest. Elke week werden de kooien met de stofzuiger uitgezogen de vogels waren hier niet echt van onder de indruk.

      Opmerking

      Working...
      X