PDA

Bekijk Volledige Versie : voedersilo

kingfisher
01-07-2007, 19:40
Een aantal jaren geleden misschien wel 10, waren er voedersilo's in de handel waar je ,ik dacht,10 of 15 kilo voer in op kon slaan,dus om te bewaren niet om als voederautomaat te dienen,ze waren van kunststof ,ik meen beige van kleur met een soort kraan of heveltje waar je het voer mee kon doseren.
Ze adverteerden toen in Onze Vogels maar ik kan het niet meer vinden.
Zijn er nog zulke in de handel te verkrijgen en zoja waar?
hoeven niet dezelfde te zijn maar ik heb al verschillende sites afgezocht maar tot nu toe geen resultaat.
Ik heb het meeste voer in bussen staan maar tropen zaad en girlitz mengsel wil ik in wat grotere hoeveelheden kunnen opslaan.
Ik kan ze zelf maken van mdf of zo maar op het moment ben ik even uitgeklust(zeg maar geen zin:D )
Iemand een idee of tip?
mvg,
kingfisher

Mirjam
01-07-2007, 21:54
Hallo Kingfisher, ( is dat trouwens een vogel??)
Zo'n silo heeft een handig "vogelvriendje" voor mij gemaakt voor 25kg voer,reuze handig.
Hij staat op pootjes en onderaan zit een gat met een soort schotje zodat je het voer onderin eruit kunt laten lopen(als je het schotje er tenminste voor weghaald)in bv een bakje.
Het nieuwe voer gaat er boven in dus je maakt altijd het oude voer eerst op.
Dus....als je handig bent???
Groetjes,Mirjam

Henk3
01-07-2007, 22:08
Kijk eens naar het avitar afbeeldinkje van Kingfisher. {ijsvogel}.

Mirjam
01-07-2007, 22:31
Dank je Henk weer wat geleerd ik dacht koningsvisser!!maar dan in persoon.
Groetjes,Mirjam

Ton Koek
02-07-2007, 00:08
Voer kun je het best wel geventileerd bewaren, de zakken zijn niet voor niets van papier.
Dus ook bij een silo, wat ventilatiegaatjes bovenin.

Zwartkopje
02-07-2007, 07:15
KLopt wat ton zegt. Zaad leeft inmmers!

alexd
02-07-2007, 08:06
Deze kwam ik tegen, ik weet niet of je dit bedoelt:
bij www.birdshopping.nl (http://www.birdshopping.nl/contents/nl/p206.html?lmd=39131.937500)

kingfisher
02-07-2007, 20:46
Allemaal bedankt voor de antwoorden en Alex ,zoiets bedoel ik inderdaad.
Denk alleen dat ik toch nog niet uitgeklust ben:p
Die jij bedoelt kost 75 euro en ik denk dat ik er daar drie voor maak dus gaan we maar weer aan de slag.
mvg,
Kingfisher

alexd
02-07-2007, 22:28
ik wou het er niet bij zeggen.....omdat jij niet zo'n zin had in klussen geloof ik.:)

Soms zijn er echter bepaalde factoren die aansporen tot het zelf maken van iets......;)

kingfisher
22-07-2007, 19:31
Ik kom toch nog terug op dat verhaal over die voedersilo,wat ik eigenlijk zocht is deze die ik bijgesloten heb(met toestemming eigenaar).
Kent iemand deze,ze schijnen niet meer in de handel te zijn maar misschien heeft iemand er een over?
mvg,
Kingfisher

G de Beer
22-07-2007, 22:21
ik ken ze, een vriend die ook vogels houdt heeft er zo 2 in gebruik
ik meen dat ze vroeger bij de boerenbond verkocht werden

Henk3
05-01-2008, 23:09
Vandaag heb ik een grote plastic emmer bewerkt met een naald.

Een middelmaatje stopnaald in een boormachine gedaan en huppakee, gaatjes boren maar. Tot de naald het begaf. Het stompje van de stopnaald opnieuw in de machine gezet en de naald draaiend even tegen de amaril-slijpsteen gehouden.(Machine op stroom dus) Zodat ie weer mooi scherp was. De gaatjes zijn miniem klein. Helemaal rondom en in het deksel. Het zaad kan er onmogelijk door maar de lucht zeker wel.

Wie weet heeft iemand hier wat aan. Het was zomaar een opwellend idee van mij. Lijkt mij prima gelukt.