Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lanius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lanius

    hallo allemaal,
    ik zit me een beetje te orienteren op vogelgebied voor het kweekseizoen 2008/2009.
    ik wilde het eens gaan proberen met de verschillende soorten uit de lanius familie.
    te denken valt aan de :
    1 Lanius collurio
    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    2 lanius minor
    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    3 lanius senator
    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    4 lanius isabellinus
    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    5 lanius nubicus
    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you

    A scientific archive for research, education, and conservation, powered by you


    ik weet op dit moment nog niet wat er wel en niet mogelijk is op het gebied van deze vogels (oa goede vogels wel verkrijgbaar? ,binnenland/buitenland ?).
    heeft u tips voor mij qua kweek,wat zijn bv de "valkuilen" bij dit soort vogels?
    voeding?
    huisvestings omstandigheden ? etc etc?
    ik hoor het graag van u.
    mvg

  • #2
    Niet onmiddellijk een antwoord op je vraag, maar ik ben zeer benieuwd waar je deze schitterende vogels ooit kunt vinden. Als je ze ooit vind zou ik het zeer graag hier lezen.
    Succes met je zoektocht

    Opmerking


    • #3
      lanius

      Hallo Winterkoning,als ik het goed zie zijn dat klauwieren?
      Lijkt me wel een uitdaging,maar of er aan te komen is,succes in iedergeval en ik hoop er over te lezen .
      Mvg,
      Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        in binnen en buitenland zijn er wel een paar kwekers hoor,alleen de vraag is gaat het daar wel allemaal correct eraan toe?
        aan vogels komen is geen probleem ,aan goede vogels komen wel.
        vooral in den bels zitten een paar "kwekers".(althans kwekers die ze in bezit hebben).
        in duitsland zitten er ook wel her en der, im freivoliere.
        kijk info vanuit de natuur is overal wel te vinden (internet/boeken etc etc) over deze soorten uit de lanius familie,nu nog vanuit kweek,voliere millieu.
        kweekverslagen van uitheemse lanius soorten zijn er wel (hetzij sporadisch),dus ??????????
        mvg

        Opmerking


        • #5
          hoi mensen:
          vandaag het eerste koppel binnen de soort:Lanius collurio
          en de tweede soort ( lanius senator) zit in de bestelling dus afwachten maar weer tot volgend jaar.
          gr

          Opmerking


          • #6
            succes

            Winterkoning, ik wens je veel succes met deze mooie en naar ik denk beweeglijke vogeltjes. Die zullen wel een beetje ruimte nodig hebben denk ik, of heb ik dat mis?
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Winterkoning kan je misschien al je eerste indrukken geven, want ik ben erg nieuwsgierig.

              Opmerking


              • #8
                voor een indruk is het nog veel te vroeg,
                ik heb ze geplaatst in voor mij een kleine volieré ,ongeveer 5 meter lang x 2,5 meter diep en 2 meter hoog.

                voor een eerste indruk heb ik tijd nodig en het weer moet mee zitten,normaal zet ik nieuwe vogels in een volieré die ik vanuit mijn keuken kan zien,ga ik lekker op het aanrecht zitten en met de verrelijker(want anders zie ik geen vogels van zo ver af) kijk ik dan naar de vogels en zie dan hun echte natuurlijke gedrag (een vogel gedraagd zich altijd iets anders al de mens in de buurt is want jij kijkt naar de vogels maar de vogels kijken ook naar jouw).
                nu zitten ze dus in een andere volieré waarop ik geen vrij zicht heb,maakt ook niet zoveel uit want ze zijn pas voor "volgend jaar".
                en ik laat altijd zowiezo de eerste week na het in bezit komen de vogels geheel gerust zodat ze eerst eens alles kunnen verwerken en aan hun nieuwe onderkomen en nieuw voedsel aanbod kunnen wennen.
                ( is moeilijk voor menigeen want je wilt zo graag je nieuwe aanwinst bekijken toch?)
                ik heb dat na zoveel jaren en na zoveel verschillende soorten niet meer,ik heb ze nu aangeschaft en tegen de tijd dat er aktie(broedseizoen)moet worden ondernomen gaan ze de observatie in en dan zien we wel weer ,tegen die tijd weet ik wel al vanalles wat er te vinden is over de soort vanuit de boeken of internet,en kan dit mogelijk toepassen/gebruiken als het moet.
                mvg

                Opmerking


                • #9
                  Wat voer je ze? Enkel kleiner levendvoer (meelwormen, pinkies) of ook eendagskuikens en jonge muizen?

                  Opmerking


                  • #10
                    En worden Lanius excubitor of klapeksters gekweekt?

                    Opmerking


                    • #11
                      quot:
                      Wat voer je ze? Enkel kleiner levendvoer (meelwormen, pinkies) of ook eendagskuikens en jonge muizen?
                      En worden Lanius excubitor of klapeksters gekweekt?

                      om met het eerste te beginnen IK voer nu op dit moment eventjes alles van de "koe" ,maw ik ben aan het kijken wat zij opnemen.
                      opgenomen zijn tot nu toe : meelwormen,moriowormen,wasmotten,wasmot larven,krekels tot nr 7 en waar ik heel blij mee ben is dat ze proeven van het eivoer (als ze dit daadwerkelijk opnemen dan kan ik daar de eventuele benodigde bouwstoffen in doen,maakt het allemaal wat gemakkelijker).
                      ik heb eendagsmuisjes en eendagskuiken (stukjes) gegeven (want die heb ik toch liggen voor mijn andere soortjes) maar dat word niet opgenomen,wilt niet zeggen dat ze dat niet eten (het kan gewoon het seizoen er niet naar zijn,want vele vogels veranderen in voedselpatroon zodra de seizoenen veranderen).
                      maargoed zoals gezegd ben nog aan het experimenteren met het voer(en dat gaat nu eenmaal niet erg snel) ,vervolgens moet ik de soort qua karakter/gewoontes nog leren kennen en ik moet de karaktertjes(individueel) nog leren kennen tussen de verschillende vogels.
                      het tweede :
                      de nu bij mij bekende houders/kwekers hebben geen Lanius excubitor in hun bezit maar ik twijfeld er niet aan dat ze heus wel ergens zitten in een voliere en dat ermee gekweekt word.
                      want alles is te kweken is mijn mening.
                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        1-1 Goudkapfiskaal Advertentienr.:10598645813

                        Terug | Dieren en Toebehoren > Vogels | Overige Vorige | Volgende





                        Grotere afbeelding Prijs: N.o.t.k
                        Datum: 26-07-07 08:19
                        Gezien: 440 keer Adverteerder
                        Bekijk alle advertenties van adverteerder
                        Naam: Edwin
                        Telefoon: -
                        Woonplaats: Montfoort, Utrecht
                        Beschrijving



                        Te koop 1-1 Goudkapfiskaal ( Laniarius Barbarus )

                        eventueel ook te ruil tegen andere insecteneters.

                        Dit las ik net op marktplaats misschien iets voor jou. Ik kan je niet pm-en.

                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #13
                          birdfarm ,
                          bedankt voor de tip,ik had de adv her en der al zien staan.
                          de ene keer staat er barbary shrike en de andere keer goudkopfiskaal.
                          op zich is het een hele mooie vogel ,alleen is het bij deze soort zo dat hij verschrikkelijk in gevangenschap terugloopt qua kleur,zo word bv het rood compleet roze en laat roze voor mij nu een afschuwelijke kleur zijn.
                          dus...........
                          mischien stom maar dat zou een reden kunnen zijn waarom ik er niet aan begint en daar kom dan ook de vast niet geringe prijs nog eens bij,dan heb ik zo, er zijn nog 1001 soorten die ik wel zou willen hebben en daar mijn centjes aan wil uitgeven.
                          maar nogmaals
                          bedankt voor het medenken en het tippen.
                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Als je nog reserve wilt hebben van de lanius collurio moet je even kijken op tierflohmarkt.de daar staan 1-2 grauwe klauwieren uit 2006 te koop onder europese vogels. groeten eddie

                            Opmerking


                            • #15
                              hoi die girlitz:
                              eigenlijk zag ik nu pas jouw berichtje ,bedankt voor de tip.
                              echter op die advertentie had ik al gereageerd(nog niks van gehoord).
                              op deze vogels heb ik ook gereageerd:
                              Schwarz-Rücken-Steinschmätzer(nog niks van gehoord,vraagprijs dan h&#233.
                              Schwarzschwanzlärmvögel (kontakt is er,maar vind ze aan de dure kant en zijn voor de goede orde voor een kennis van mij(heeft een vogelpark) dus de ruimte)
                              Rüppel - Steinschmätzer (kan er geen tweede vogel tot nu toe bij krijgen/vinden ,de prijs is goed 250 euro voor die ene vogel maarja vind de andere maar eens).
                              Rotkehlhüttensänger (met deze ben ik in vergevorderd stadium ,afspraak staat dus hopen maar weer,juichen doe ik pas als ze in mijn hok vliegen eerder niet,heb al te vaak mee gemaakt dat het dan toch niet doorging om de een of andere manier).
                              maar ben nog volop aan het zoeken voor de aankomende seizoenen dus als je (of andere mensen) nog tips hebt ,hou ik mij aanbevolen,het is wel geen (vogel)marktplaats hier ,dat weet ik maar hulp bij dit soort "zeldzame vogels" kan ik zeker wel gebruiken.
                              mvg winterkoning

                              Opmerking

                              Working...
                              X