Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe staat het er voor met de kweek van goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe staat het er voor met de kweek van goudvinken

    Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het anderen vergaat met het kweken van goudvinken.
    Is het een goed jaar?
    Ik heb inmiddels 3 jongen op stok en erzit weer een pop op eieren.
    Maar ik heb veel fouten gemaakt, eerst had ik verkeerd eivoer. (standaard voer) toen een koude nacht, met de handen aan het nest gezeten, en tenslotte een hele warme dag.

    groeten Steef

  • #2
    ik heb redelijk gekweekt.

    bruineman split bruinpastel x wildkleurpop --- 9 jongen op stok

    wildkleur man x wildkleurpop ----- 3 jongen van 12 dagen

    wildkleurman x wildkleurpop ----- aan het broeden eerste nest vernield door man op de 12 de broed dag.

    bruinpastelman x bruinpastel pop ---- 5 eieren onder kanarie gelegd pop ziek, is nu weer in orde , maar dit koppel krijgt geen nest gelegenheid meer, dan heb ik volgend jaar weer iets aan ze.

    europese goedvinkman x europese goudvinkpop--- 3 nesten onbevrucht, weet niet hoe dit kan vorig jaar jongen gehad( man misschien te vet)


    ieder jaar is er wel wat, een koppel dat het 1 jaar goed doet ,doet het ander jaar weer slecht. een man wat vorig jaar als een perfecte vader mee voerde en gedraagde, is nu een nest/eier vernieler.
    ik vindt het alleen jammer van de bruinpastellen maar de pop is gered voor komend seizoen.

    gelukkig maar 1 man wat zich misdraagd, ik ben wel een beetje tevreden.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      slechte start

      hoi ik heb dus een koppel ik wou eens wat anders als de kanarie en de pop heeft al 4keer 5eitjes gelegd en de man deed zijn werk maar niet nu zit er een andere man bij en nu maar hopen

      Opmerking


      • #4
        Hallo,
        als de pop al 20 eitjes heeft Gelegd zou ik ze rust geven tot volgend broeseizoen want het lijkt mij wel aardig veel om nog eens een 5 de ronde te starten met de andere man dan heb je volgend jaar waarschijnlijk niks aan de pop.
        m.vr.gr. Harry
        m.vr.gr. Harry

        Opmerking


        • #5
          ik heb gehoord dat de pop niet veel lijd als er geen jongen komen maar ik ben er toch over aan het twijfelen want de pop is nu beginnen te ruien maar als ze geen nest vind legt ze de eieren dan niet op de grond en dan heb je volgend jaar daar weer problemen mee

          Opmerking


          • #6
            goudvinken

            hallo,

            nu ongeveer 40 jongen op stok, ook wel problemen gehad maar toch goede resultaten dit jaar, een pop kampioen eerste nest 5 tweede nest 6 derde nest 7 jongen!!!! gaat nog steeds goed, heb de jongen verdeeld over twee nesten worden beide gevoerd zjin nu 11 dgn

            Opmerking

            Working...
            X