Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte luizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zwarte luizen


  • #2
    Nee, die zullen de vogels niets doen. Normaal gezien worden deze gegeten door de vogels
    www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

    Opmerking


    • #3
      Dit soort schijnt bitter te zijn en word door de vogels niet gegeten, mogelijk omdat ze parasiteren op de vlier en die word ook door de meeste vogels niet gegeten. Het soort is verder niet gevaarlijk voor de vogels omdat het leeft van plantensappen.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        Hier zijn de brilvogels er juist dol op, de zwarte vinden ze nog lekkerder dan de groene zo te zien, ze eten zich echt een slag in de rondte als ik ze aanbied.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ton,
          Zal ik ze er hier dan afschrapen en naar jou toesturen??:
          Ben ik ze kwijt!!want het is een vieze plakkerige toestand
          Maar Koene,Birdfarm en Ton bedankt voor jullie reactie, ben ik weer gerustgesteld
          groetjes,Mirjam

          Opmerking


          • #6
            Ik hou me aanbevolen.
            Of de postbode er blij mee is weet ik zo niet...

            Serieus, ik heb een kamperfoelie gehad die elk jaar helemaal vol zat met zwarte luis, helaas is de plant er aan bezweken. Het werd bijzonder graag gegeten. Ik voer nu voornamelijk de groene van een wilgje, daarvan kneus ik regelmatig wat blaadjes, dat schijnt luis te lokken. Alleen met deze harde regen is er weinig te oogsten.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              ik heb een kamperfoelie gehad die elk jaar helemaal vol zat met zwarte luis,
              De luis bij mirjam komt van de vlier mogelijk dat deze anders smaakt dan die van de kamperfoelie (andere waardplant). Bij mij heeft nog geen enkele vogel de moed gehad de luis van de vlier te nemen. Voor de kweek van brilvogels moest ik mijn toevlucht nemen tot miereneieren, wat erg voorspoedig heeft gewerkt.

              Greetzzz

              Opmerking


              • #8
                Even gezocht, er bestaan verschillende (onder)soorten van de vlier. Heb jij soms de kruidvlier staan? Dan zouden de vogels slim zijn er niets van te gebruiken, want die wordt licht giftig geacht.
                Ik heb eigenlijk geen ruimte voor meer struiken, maar misschien kan ik in ons kleine voortuintje eens een vlier proberen.

                nb, gewoon omdat ik er meer van wil weten, niet omdat ik je niet geloof.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam
                    Hallo,
                    Op mijn vlier,in de volière, zitten zwarte luizen(en niet zo'n klein beetje ook)
                    Kan dit kwaad voor mijn vogels??
                    Groetjes,Mirjam
                    ja ik zou maar als de wiede weer ga naar een vogel vereniging of kweker gaan voor advies over de bestrijding , anders volgend jaar heel veel dode jongen en zwakke ouders de luizen werken als bloed zuigers als het donker is bij de vogels
                    termeer

                    Opmerking


                    • #11
                      Een beetje achterhaalde paniek. Zie mijn laatste zin in bericht 3 van dit topic.

                      Greetzzz

                      Opmerking

                      Working...
                      X