PDA

Bekijk Volledige Versie : Muizen!!!!!!!!!!!! Help me!

lodewijk
29-06-2007, 21:57
:help

Wie heeft er een tip om muizen uit te roeien?
Ik heb het met paarse korrels al geprobeerd, zodat ze gaan uitdrogen, maar volgens mij tevergeefs.

Help ons!!!!!!!!!!

We hebben wel een katje, maar die sluipt eerder naar de vogels als naar de muizen.:(

Ton Koek
29-06-2007, 23:08
Vallen, klemmen en een paar merken gifkorrels zou moeten werken, maar pas op dat de kat of de vogels niet bij de klemmen of de korrels kunnen komen.

girlits
30-06-2007, 10:33
Er is ook muizenlijm op de markt deze werkt ook goed.Alleen oppassen dat er niks anders op kan komen. groeten eddie

Ton Koek
30-06-2007, 12:19
Muizenlijm is in Nederland verboden...

webmaster
30-06-2007, 12:28
http://www.afcon.nl/7.html

Dit is de website van www.Afcon.nl.

Hier staat wel het een en ander, maar het vraagt wel wat werk....

Peter.

Henk3
30-06-2007, 14:34
Niet zo humaan, met gif. Maar ja je moet wat.
Muizen worden op een gegeven moment als het ware resistent voor "gewoon" muizengif. Neem daarom rattengif. Of koop een paar muizenvalletjes. Die zijn momenteel voor, ik meen € 0,50 per 2 stuks te koop bij de Wibra. In dierenspeciaalzaken zijn ze veel duurder. Dat heb ik ondervonden.

Nog een paar tips: Zie het filmpje.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=519

hub
30-06-2007, 18:49
hoi mensen er is apparaat op de markt op stroom werk dit .van het merk nortene ultra sonic .ingeschakeld is de bescherming binnen een bereik van 80-100 m2 ik gebruik dit al jaren en ik heb geen muis meer gezien gr hub

naruch
30-06-2007, 22:00
zet je voerbakken op gaas, dan vang je het oude voer op, waar niets te eten is komen ook geen muizen, en bij de ingang van de voliere heb ik langs de muur prefentief enkele muizenvallen staan (zonder lokaas) muizen lopen vaak langs de muren en lopen hier dan in, dit jaar alleen 2 spitsmuizen gevangen.

heb wel een nieuwe voliere gebouwd (4 jaar geleden) van betonplaten en een betonnenvloer van 20 cm en deze betegeld, bij de deur is de enigste mogelijkheid waar ze in de voliere zouden kunnen komen. en daarom staan daar de valletjes.

HenkvdMeer
30-06-2007, 22:54
dit jaar alleen 2 spitsmuizen gevangen.

Weet je ook dat die beschermd zijn??

henk

gebbinkjes
01-07-2007, 08:04
als de muizen over het zaad pissen heb je grote kans dat er ziekte onder de vogels onstaat en de een na de ander het loodje legd,soms moet je dingen doen die je liever niet doet.Als ik ze in mijn hok had liet ik ze ook-0- hemelen.

m.vr.gr. Harry

girlits
01-07-2007, 10:34
Spitsmuizen komen niet op oud/nieuw voer af want dit zijn insekteneters ze eten normaal slakken regenwormen en ander kruipend spul maar als ze een nestje tegenkomen ook eieren en jonge vogels ze zijn vaak de oorzaak van lege nesten en spoorloos verdwenen jongen ze laten ook geen sporen achter omdat ze gewoon door het gaas lopen.Als je een emmer ingraafd of 20cm rioolbuis en je zet er een madendoosje met meelwormen in kun je ze gemakkelijk vangen omdat ze op het geritsel van de meelwormen afkomen.Wat je er dan mee doet moet ieder voor zich uitmaken. groeten eddie

naruch
01-07-2007, 11:35
Weet je ook dat die beschermd zijn??

henk

ja, en mijn vogels zijn beter beschermd:D

lodewijk
02-07-2007, 20:02
ehm:(

:(

ik heb waarschijnlijk het euvel opgelost :( .
Motorolie in gat gegoten:rolleyes:

bedankt voor alle tips!
namens alle!! vogels ( ze leven allemaal gelukkig nog)

Henk3
02-07-2007, 20:28
Lodewijk toch, nu heb je een ander probleem. Je hebt het milieu vervuild. Dat is strafbaar. 1 liter olie kan echt heel veel kapot maken. Het verspreidt zich door het grondwater. Niet doen dus.

Ton Koek
02-07-2007, 22:24
Bovendien zoeken ze nu heel simpel een andere ingang, of ze maken er een.
Geen slimme actie...

alexd
02-07-2007, 22:33
dat muizen volgens jou niet doodgaan van het gif kan 2 redenen hebben:

1: ze zijn resistent, dit kun je oplossen door een ander soort gif te nemen of het eens te proberen met rattengif

2: het aantal muizen is groter dan je denkt.....Ik heb in een grijs verleden eens 2 kilo gevoerd en toen was het pas over. De man van wie ik het gif kocht vertelde mij toen al: niet eerder stoppen met voeren dan dat er niet meer gegeten wordt.

Feit blijft dat muizenoverlast slecht te voorkomen is maar je kan er zelf een hoop aan doen door schoon te werken met voer en door eventuele aanpassingen aan je hok zodat ze minder snel binnen komen.

rupicola
23-08-2007, 11:17
Onderschat nimmer het probleem van muizen bij uw vogels!
muizen zijn namelijk ook gek op eieren en jonge vogels.

(eigen quote uit ander forum)

Heb dit helaas meegemaakt tijdens een muizenplaag in 1979.

N.a.v. de gebeurtenissen (aanzienlijke verliezen onder mijn vogels en knaagschade)in dat jaar had ik me voorgenomen om het nooit meer zover te laten komen. Om die reden heb ik het gedrag van schadelijke dieren en predatoren redelijk serieus bestudeerd.

Mijn bevinding is dat de beste muizenbestrijding in de eerste plaats een goede hygiëne is!

Hierbij ga ik uit van de uiterst simpele stelling: waar niet te vreten is hebben ze ook niets te zoeken!

M.a.v. zeer regelmatig (=dagelijks) voedselresten bij de vogels verwijderen en zorgen dat de voedselvoorraad onbereikbaar voor dit soort knaagdieren zijn opgeslagen.

Verder staat er(preventief) altijd een doorloopvalletje in mijn vogelverblijf en let de hond ook altijd goed op.

Wanneer je, zoals ik in 1979, ooit een serieuze plaag hebt meegemaakt vergeet je de soms slechts geringe sporen en de bijbehorende typische geuren nooit meer!

Het kost mischien wel wat extra moeite, maar in de navolgende 27 jaren heb ik nimmer meer last gehad van muizen en of ratten!

Hans de Vries
24-08-2007, 10:22
Als je muizen in je hok hebt ben je mooi de pineut. Ik heb ze ook wel eens gehad, in mijn oude vogelhok. Ze waren moeilijk te bestrijden en op zekere dag kreeg ik een tip van een oude ervaren vogelkweker: stop een cavia in je hok.... Ik keek hem ongelovig aan en moest even lachen; cavia in je hok?
Ja, en het moet een beertje zijn. Waarom weet ik niet maar ik heb toch zo'n diertje aangeschaft en liet hem regelmatig even los. Sinds die tijd heb ik nooit meer last van muizen gehad! Wel van cavia-mest en zijn plasje... En laat dat laatste nu er de oorzaak van zijn dat de muizen op de loop gaan?
Sterk verhaal?:D Misschien wel, maar het hielp! En ik heb nog steeds een cavia in m'n hok...