PDA

Bekijk Volledige Versie : de kanarie.

petra
26-06-2007, 14:37
even een vraagje wanneer laten jullie de kanaries gewoon in de vlucht
niet meer broeien, dus wanneer stoppen jullie.
groetjes petra.

RobK
26-06-2007, 15:36
Petra,

Tot wanneer je de kanaries in de vlucht wilt laten broeden is afhankelijk van veel factoren. Een aantal die me zo te binnen schieten zal ik trachten op een rijtje te zetten. Ongetwijfeld zullen er door andere Cafèbezoekers nog wat bijgeplaatst kunnen worden.

Wil je met de jongen naar een show/tentoonstelling word het wat lastig om ze op tijd in showconditie te krijgen wanneer de vogels in juli geboren worden.

Wil je met de jongen die vanaf juli worden geboren volgend jaar kweken zal het een probleem worden om ze gelijk met de overjarige of eerder geboren vogels in kweekconditie te krijgen (vervolgens gaan ze als "niet broedrijp" de andere vogels in de vlucht verstoren).

Als je straks op vakantie gaat en er zijn nog nesten met jongen levert dat voor een welwillende kennis die de dieren verzorgt een extra probleem (eivoer maken en eventueel meermaals per dag verstrekken enzovoort).

Maar verder; als de vogels uit zich zelf nog lekker verder gaan en goed in conditie, zijn is er niet al teveel op tegen.

petra
26-06-2007, 16:17
hallo rob k bedankt voor de informatie die je mij heb gegeven.
nee ik ga niet op vakantie doe ik nooit omdat ik dieren heb en het aan niemand over laat dus blijf man vrouw en kinderen gewoon thuis.:)
genieten wij ook van hoor.
groetjes petra.

bootman
26-06-2007, 20:36
ik doe meestal naar 2 rondes of naar 7 jongen groot gebracht
dan gaan de vogels in de vlucht
ik begin meestal in maart te kweken en eind mei/juni stop ik met kweken