Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe kanarie's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe kanarie's

    Hoi,

    Ik heb een vraag,

    Bij mijn koppel kanarie's heb ik vanmiddag nog 2 poppen bijgezet maar ze zitten elkaar toch wel flink achteraan.
    Zowel die 2 nieuwe poppen doen lelijk tegen elkaar als ze zitten te eten, en de man zit de 2 poppen achteraan.

    Moeten ze nou nog aan elkaar wennen of moet ik wat anders doen?

    Graag jullie reactie's,

    Jeroen

  • #2
    Jeroen,

    Ik denk dat de rangorde weer moet worden bepaald, ik zou nog maar even geduld hebben.
    Het vegten wordt de komende dagen wel minder.

    Gr.Alex

    Opmerking


    • #3
      Hoi,

      De rust is weer wat wedergekeerd.
      Mijn eerste popje is weer met een nestje bezig hierdoor is de man ook weer rustiger geworden.

      Moet ik nu nog andere maatregelen nemen ik heb nu dus de volgende vogels in de voliere zitten:
      - 1 kanarie-man
      - 3 kanarie-poppen waarvan 1 gele en 2 witten
      - 2 zebravinken een koppel
      - 2 zilverbekje's

      De gele pop is nu bezig om een nestje te maken, de witte poppen zijn nieuw en zijn alles aan het inspecteren.

      Het nestje hangt in het binnenhok waar ook de zilverbekje's en de zebravinken zich huisvesten omdat ze niet naar buiten gaan.
      Zou dit niet te druk zijn voor de pop?

      Graag jullie reactie's

      Jeroen

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          ja inderdaad ik ben het met Rob eens laat ze nu maar lekker zitten en niet teveel veranderen omdat je dan weer alles in rep en roer heb en er van het broeden niks meer komt het is beter om in het najaar te kijken wat je wil veranderen en het dan doorvoeren zodat ze de hele winter kunnen wennen. veel succes ermee.
          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            hallo jerilo waar ik wel een beetje op zou letten zijn de zebravinken ze zijn erg leuk, maar kunnen soms maar zo het nestmateriaal bij de kanariers weg halen
            dus gooi er voldoende nestmateriaal in draadjes en kokosvezel.
            groetjes petra.

            Opmerking


            • #7
              Help!!!!!!!

              Het is oorlog!

              Mijn man zit de vogels goed achterna tot hevige gevechten aantoe.
              De witte kanarie poppen mogen niet meer naar binnen van hem.

              Ik denk dat ik hem en het popje wat op het nestje zit maar even apart in een kooi gaat doen zodat de rust bij de andere nieuwelingen weer terug keert.
              Wat denken jullie hiervan?

              Ik wil dan het vrouwtje in een aparte kamerkooi doen (die hangt naast het binnenhok dus ze hebben wel contact met elkaar) en daar wil ik dan deze week het mannetje bijzetten zodat hij zijn aandacht op het popje kan houden en niet op de andere vogels.
              Is dit te doen en als hij er eind van de week weer in gaat zou dan de gevechten over zijn?

              Graag jullie reactie hierover,

              Jeroen

              Opmerking


              • #8
                jerilo is het niet verstandiger om gewoon de witte er uit te doen.
                je moet niet teveel sollen met een kanarie op het nestje hoor.
                als ik het nog allemaal goed begrijp.
                groetjes petra

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb het koppel er nu uitgehaald en in een aparte kooi gedaan met het nestje. Het was niet anders.

                  Nu kunnen de nieuwe bewoners rustig acclimateseren in hun nieuwe onderkomen en het koppel kan nu rustig aan het nestje werken.

                  Dit had ik ook niet verwacht dat het tot zo'n gevecht zou gaan leiden. Die witte zat hij niet zo veel meer achterna maar die durfde gewoon niet meer naar binnen omdat de man daar zat. Hij is er nu nog geen half uur eruit en de witte komen alweer rustig om het hoekje kijken.

                  Hopelijk blijft het nu even rustig.

                  Maar als ik hem er nu over een tijdje weer in gaat zetten zou er dan weer ruzie ontstaan?

                  Jeroen

                  Opmerking


                  • #10
                    Even terugkomen op mijn vorige antwoord,

                    De rust is weer helemaal terug de nieuwelingen zitten nu met z'n allen in het binnen(nacht)hok ze mogen ook even niet naar buiten ik laat ze eerst eens even aan elkaar en aan het binnenhok wennen.

                    Het koppeltje kanarie's zitten in nu in een kamerkooi die naast het binnen(nacht)hok hangt (dus ze kunnen elkaar zien en horen) en het gaat prima het popje heeft vandaag een eitje gelegd. En de man is weer helemaal tot rust gekomen, kan hij zich nu bezig houden met het bevruchten en het voeren van zijn lieffie.

                    Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

                    Jeroen

                    Opmerking

                    Working...
                    X