Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pinky's/buffalowormpjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pinky's/buffalowormpjes.

    graag wil ik jullie mening hier over hebben.

    wat is volgens jullie beter de pinky's en buffalowormpjes levend geven aan de goulds en kanaries of in brvroren toestant dan wel ontdooid.
    ben zelf er nog niet helemaal uit de een zeg dit de ander zeg dat.
    volgens mij is levend nog altijd het beste.
    maar ja wie ben ik er zijn vast wel kwekers op deze site die al jaren ervaring hebben en dus weten waar ze over praten.
    graag jullie reacties.
    groetjes petra.

  • #2
    Hallo Petra,

    Béter....
    Het maakt niks uit, de voedingswaarde zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
    In bevroren toestand geven doe ik nooit, lijkt me niet goed.

    Een groot argument om pinkies niet levend te geven is dat je ze vrijwel nergens "in" kunt houden, ze kruipen werkelijk o-v-e-r-a-l uit.
    Verder worden ze gekweekt op slachtafval, van pluimvee, de darminhoud dienen ze dus eerst kwijt te raken.
    Als je ze ingevroren koopt zijn ze éérst gespoeld waarna ze geblancheerd worden en snel worden ingevroren.
    Een stuk meer garantie op zuiver voer dan wanneer je ze levend gaat geven.

    Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      serinius bedankt dat was een duidelijk antwoord.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
          Een groot argument om pinkies niet levend te geven is dat je ze vrijwel nergens "in" kunt houden, ze kruipen werkelijk o-v-e-r-a-l uit.
          Ik houd pinky's in bedwang door ze ruim te bepoederen met tarwebloem en ze aan te bieden in een aardewerken (geglazuurde) pot van 25 cm doorsnee en een rand van 10 cm hoog. Zet deze pot op een schaduw plaats en de vogels (lijsters en spreeuwen) vinden hun kostje dan wel.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Bij mij krijgen de vogels <zaadeters insecteneters en kanarie,s> de pinky,s en buffalo,s uit de diepvriezer ik spoel deze even af in een zeef en bied ze aan in een laagje water dan blijven ze langer goed als je ze droog aanbiedt zijn ze binnen een uur grijs en worden ze niet meer gegeten in het water blijven ze als het niet te warm is de hele dag goed en worden ze ook de hele dag gegeten.Als je ze levend in een pot doet moet je oppassen dat het er niet in kan regenen en de wanden goed glad zijn ik gebruik hiervoor de kleine plasticaquariums .Als levend voer gebruik ik alleen buffalo,s en meelwormen die ik zelf weer voer met het nodige groen en insektenvoeding dit doe ik in grote platte bakken .Wat ik dan nodig heb voor mijn vogels haal ik hier uit.Het voordeel van het voeren van de insecten is dat ze er van groeien en dus vervellen. De vogels eten het liefst de witte pasvervelde exemplaren.Als je ze ruim aanbiedt zitten er altijd wel witten tussen. groeten eddie

            Opmerking

            Working...
            X