PDA

Bekijk Volledige Versie : valkparkieten eieren

nixunior
21-06-2007, 22:01
Hallo,

Mijn valkparkieten koppel heeft gisteren eieren gelegd maar ze broeden er niet op dus ben ik van plan ze in mijn broedkast te leggen. Kan iemand mij vertellen welke temperatuur, vochtigheid, hoeveel keer draaien, hoelang he duurt voor dat ze uitkomen? ALs ze dan uitkomen wat moet ik ze dan als eten geven? :confused: :confused: :confused:

alvast bedankt voor jullie reacties

mvg bart

Henk3
21-06-2007, 23:26
Mijn valkparkieten koppel heeft gisteren eieren gelegd maar ze broeden er niet op

Valkparkieten en vogels in het algemeen leggen niet in één dag hun eieren. Daar gaat een tijdje overheen. Het kan dus even duren voordat de vogels aan het broeden gaan.

nixunior
22-06-2007, 16:23
weet ik maar het is voor geval dat ze het toch niet doen wou ik toch alvast weten wat de temperaturen waren.

mvg bart

Henk3
22-06-2007, 16:40
Onderstaande stukjes vond ik op internet, misschien kan je er wat mee als het nodig mocht zijn. De stukjes zijn van 2 verschillende mensen. En het ging over valkparkieten.

De temperatuur 37 graden ongeveer
De luchtvochtigheid tussen de 65 en 70%
de eieren twee en het liefst driemaal draaien per dag.

Hallo, ik weet niet precies hoe je broedkast werkt, maar om parkieteneieren uit te broeden moet de temperatuur aan de bovenkant van het ei 38.2°C meten. Indien er een ventilator in je kast zit is die temperatuur over de gehele kast hetzelfde. De vochtigheidsgraad weet ik niet, maar ik zet altijd een grote schaal met water erin. Hoe groter de diameter van de schaal hoe vochtiger. De hoogte speelt geen rol, wel de diameter. Maak wel dat deze steeds goed gevuld is.

Mirjam
22-06-2007, 16:58
Hallo Bart,
Wat is het nut om ze in een broedkast te leggen??
Groetjes,Mirjam

nixunior
22-06-2007, 17:47
Ik ben al jaren aan het proberen om klein valkparkieten te krijgen maar mijn koppel houd het nooit vol. Misschein zouden jullie zeggen van koop dan een ander koppel maar ik ben te gehecht aan dit koppel dus daarom wou ik ze in een broedkast leggen zodat ze toch zouden uitkomen en dan zelf op te voeden. Er zijn mensen die ik ken die het expres doen om valkparkieten tam te krijgen. Ik had ook al gedacht om onder het koppel plastieke eieren te leggen als ze het dan toch blijven broeden dan ik er later eventueel de jongen terug onder leggen. Maar ik dnek niet dat dat gaat lukken. ;)

mvg bart