PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkeer koppel?

Barttwente
21-06-2007, 10:58
Hallo Iedereen

Ik kweek al enige tijde tropische vogelsoorten. Nu heb ik een koppel kanaries in mijn broedkooi 60x40x40. Maar het mannetje en het vrouwtje zitten al 2 weken bij elkaar maar ik merk dat ze weinig contact maken. Ook het mannetje heeft nog niet gefloten. Wat kan de reden zijn, of wat kan ik er aan doen.

Groetjes Bart

vogelvriend
21-06-2007, 11:44
misschien ligt het aan de voeding???
eivoer tot hun beschikking???
met wat extra meelwormen krijg je ze makkkelijker driftig;)

wessellouw
21-06-2007, 12:29
Hallo Bart:

Ik weet weliswaar weinig van kanaries, maar gaan we niet naar de ruiperiode toe?
Ik ken vrijwel geen vogels die dan nog gaan broeden.

Groeten,
Wessel van der Veen.

Barttwente
21-06-2007, 13:03
misschien ligt het aan de voeding???
eivoer tot hun beschikking???
met wat extra meelwormen krijg je ze makkkelijker driftig;)

zeker eivoer aanwezig...

Antoni Hopmann
21-06-2007, 15:10
Hallo Bart!
Lees even de reactie van Wessel.
Alles wat je nu nog doet heeft geen zin.
De broedtijd is voorbij. Nog even dan gaan de kanaries ruien.
Sommigen verliezen nu al een pen.

tropic
21-06-2007, 18:11
kanaries, meelwormen?????-0-

Antoni Hopmann
21-06-2007, 20:30
Alsjeblieft zeg meelwormen voor kanaries.
Zeker het verkeerde boek gelezen.
Nou ja ik blijf lachen.

Birdfarm
22-06-2007, 05:56
Alsjeblieft zeg meelwormen voor kanaries.
Zeker het verkeerde boek gelezen.
Nou ja ik blijf lachen.

Ik ken bepaalde mensen die hun australische parkieten regelmatig een balletje gehakt geven, je wilt niet weten hoe goed de conditie van die vogels is.
De kanarie vind zijn oorsprong in het geslacht serinus, weet je hoe lastig het is om jongen van die groep zonder dierlijk voer groot te krijgen.
Wie het laatst lacht.

Greetzzz

Serinus
22-06-2007, 08:40
Hallo,

Even een opmerking "voor wat hij waard is".
Mijn kanaries krijgen hetzelfde voedselaanbod als m'n andere vogels, behalve de zgn tropenzaadmengeling.
D.w.z. inclusief meelwormen en, onder het eivoer, (diepvries) Pinkies.
Ze zijn hier verzot op!

Groeten, Serinus.

tropic
22-06-2007, 08:59
diepvriespinkys is heel iets anders dan meelwormen.
Jaren geef ik mijn vogels eivoer met pinkys, meelwormen, en buffalos onder. Ook de kanaries kunnen hiervan eten, maar nog NOOIT heb ik één kanarie geweten die ook maar één meelworm at. Pinky's uiteraard wel. Deze zijn dan ook veel kleiner en vooral veeeeeeeeel zachter.
Degene die beweerd dat kanaries meelwormen eten mag het mij hier komen tonen.-0-

Serinus
22-06-2007, 11:35
Hallo Tropic,

Mijn kanaries eten meelwormen.
Ze rollen ze hetzelfde uit als een putter doet, de "buitenbekleding" gaat eraf en de inhoud eten ze op.
Zet er maar eens wat vogels bij die dit truukje kennen, oa enkele putters en binnen no-time hebben ze de smaak te pakken hoor.
Trouwens, ook de pinkies worden op deze manier verorberd, dus éérst "uitgerold".

Groeten, Serinus.

vogelvriend
22-06-2007, 14:42
nou , er zullen er toch genoeg zijn.
ook in mijn beperkte vogelbestand ( circa 20 kanarie's), worden meelwormen
(weliswaar in geknipte toestand genoeg gegeten).
ach ja, sceptisch mag je zijn maar beweren dat iemand onzin spreekt , puur door de veronderstelling dat je er zelf niet mee werkt , vind ik een beetje ver gaan:(

Antoni Hopmann
22-06-2007, 15:46
In een gemengde voliere eten de vogels natuurlijk van alles en nog wat.
Heel begrijpelijk! Voor elke soort vogel wat anders.Daar kan je je qua voer op uitleven.
In de voliere of vlucht waarin alleen kanaries zijn gehuisvest wordt door de serieuze kanariefokker gewoon gevoerd wat voor de soort geeigend is.

Birdfarm
23-06-2007, 08:35
In een gemengde voliere eten de vogels natuurlijk van alles en nog wat.
Heel begrijpelijk! Voor elke soort vogel wat anders.Daar kan je je qua voer op uitleven.
In de voliere of vlucht waarin alleen kanaries zijn gehuisvest wordt door de serieuze kanariefokker gewoon gevoerd wat voor de soort geeigend is.

Antoni is het niet zo dat de kanarie heden niet anders is als dat wat wij mensen er in de loop der jaren van hebben gemaakt. Wat is voor de soort geeigend voer, idd. het voer wat wij mensen de vogels voorschotelen? De ene zweert bij dit merk en de ander voert alleen dat merk en die toevoeging, wij zijn allemaal zoekende naar de ideale voeding, en zullen we die ooit vinden? Kijk naar de betrekkelijkheid hetgeen jij hier neer zet.
Neemt niet weg dat ik jou wel serieus vind.

Greetzzz

Antoni Hopmann
23-06-2007, 17:31
Antoni is het niet zo dat de kanarie heden niet anders is als dat wat wij mensen er in de loop der jaren van hebben gemaakt. Wat is voor de soort geeigend voer, idd. het voer wat wij mensen de vogels voorschotelen? De ene zweert bij dit merk en de ander voert alleen dat merk en die toevoeging, wij zijn allemaal zoekende naar de ideale voeding, en zullen we die ooit vinden? Kijk naar de betrekkelijkheid hetgeen jij hier neer zet.
Neemt niet weg dat ik jou wel serieus vind.

Greetzzz

Natuurlijk is allles tot op zekere hoogte betrekkelijk.
De zaadmengelingen en eivoeders van de topmerken ontlopen elkaar
nauwelijks.Misschien een iets hoger of lager percentage van 1 of andere
zaadsoort,maar de totaalanalyse komt zo ongeveer op hetzelfde neer.
Dat is de hoofdzaak. Een kleine toevoeging van b.v. wat onkruid aan het zaad
of wat broccoli aan het eivoer verandert niet veel aan het totaal.
Het -extra- bijvoeren van eiwitrijke produkten komt de gezondheid van kanaries niet ten goede. Vele ziekten zijn hierop dikwijls terug te voeren . Ook de broeddrift wordt soms te veel opgedreven door te eiwitrijke
voeding of te sterke verlichting.
Zo maar een paar zaken,die mij te binnenschieten,maar waar ik automatisch
rekening mee houd.