PDA

Bekijk Volledige Versie : rui en een nestje

lodewijk
19-06-2007, 21:39
Ik heb een koppel agaat kanaries. Eind van de week moet het eerste eitje uitkomen. Maar het mannetje is in de rui. Kan dit kwaad????????
Vrouwtje zit nog goed in de vel/veren-0- , zo te zien.

groet lodewijk

Antoni Hopmann
19-06-2007, 21:47
Dag Lodewijk!
De pop kan de evt.jongen alleen voeren.
Het nest is wel wat aan de late kant.
Er is een gezegde,dat kanaries geboren voor de langste dag
(daarmee wordt bedoeld 21 juni) nog groot worden.
Of alles in orde komt? De tijd zal het leren.
Succes toegewenst!

teunis
20-06-2007, 00:41
Die word toch geregeld door de kweker met kunstlicht dacht ik zo.Hoe heeft men de verlichting staan en wanneer is de persoon begonnen.dus langste dag in onze boederij altyd in februari en maart en april

Tenzi
21-06-2007, 18:54
Ik heb geen ervaring met kanaries, maar met andere soorten heb ik wel gemerkt dat als het mannetje nog in de (lichte) rui is er veel minder bevruchte eieren zijn, dan gewoonlijk.

Antoni Hopmann
21-06-2007, 21:11
Hallo Teunis!
Het is een gezegde.Neem het aan voor wat het waard
is.
Met de langste dag wordt gewoon 21 juni bedoeld.
Dus niet de langste dag in je broederij.

Birdfarm
22-06-2007, 05:29
Neem het aan voor wat het waard
is.

Is het niet zo dat er legio kanariekwekers zijn die een andere lichtfrequentie voeren om in oktober de eerste ronde jongen te kunnen ringen.

Er is een gezegde,dat kanaries geboren voor de langste dag
(daarmee wordt bedoeld 21 juni) nog groot worden.

Is dit niet bedoelt voor vogels gehouden in een buitenvoliere met een natuurlijk bioritme? Ik denk dat de jongen prima groot komen zolang de ouders niet extreem in de rui vallen. Maar zoals je al zegt antoni 'de tijd zal het leren'.

Greetzzz

Antoni Hopmann
22-06-2007, 17:09
Of er legio kanariefokkers zijn,die hun jongen in oktober ringen?
Ik zou het niet weten. Ik weet wel,dat het vroeger een tijdje een fenomeen was om met de Kerst of Nieuwjaar jongen te hebben.