Mededeling

Collapse
No announcement yet.

minimale afmetingen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • minimale afmetingen?

    wat is het minimale formaat voor broedkooien voor parkieten?

    groetjes pascal
    groeten uit apeldoorn

  • #2
    Ik weet dat er kwekers zijn die nog kleinere kooien gebruiken, maar mijns inziens minimaal 80 * 40 * 40.
    Mijn leven...........


    Opmerking


    • #3
      grootte br.kooien

      wat is het minimale formaat voor broedkooien voor parkieten?
      Over welke parkieten heb je het?
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        ok dank je als je kleiner gebruikt is dat nadelig wordt er niet of minder in gebroed
        grasparkieten trouwens henk
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            ja inderdaad de ruimte als je 2 span wil houden kun je best zulke kooien gebruiken. (wat ik aanraad als men begint, begin klein en bouw langzaam op want groter worden doe je vanzelf wel) ga eens kijken in de buurt. bezoek een grasparkieten kweker en dan zie je opeens vogels in broedkooien van 60x35x35 en dat gaat ook. het is maar net wat je wil. er zijn liefhebbers die 40 koppels hebben en echt voor de kweek gaan hun koppels wat krapper hebben zitten en mensen die het niet erg vinden dat ze maar 5 koppels kunnen houden in een mooie ren.

            bedenk wat voor jouw het belangrijkste is

            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              maten broedkooien

              Hallo pascal. Het licht er aan wat voor vogels je er in wil huisvesten.
              Ik zelf kweek vogels in 18 kooien. De afmeting van een kooi is 50x50x40 cm diep. Ik kweek kanaries. Maar er zijn ook broedkooien die wat kleiner zijn voor kanaries zebravinkjes en al deze soorten vogeltjes 40x40x40 cm:
              Ik meen dat voor wildzang vogels je kooien moet hebben 100x100x100 cm.

              Opmerking

              Working...
              X