PDA

Bekijk Volledige Versie : toevoegingen aan het water

pascal
19-06-2007, 14:36
hoe kun je deze produkten toevoegen aan het water in welke dosering
en hoe vaak en zijn ze allemaal nodig?

Appelazijn met honing en knoflook
Citroenzuur

groeten pascal

wessellouw
19-06-2007, 17:21
Hallo Pascal:

U schreef:
>>Appelazijn met honing en knoflook. Citroenzuur>>

A.u.b. laat u niet gek maken door allerlei middeltjes geadviseerd door wonderdokters en kruidenheksen.

Mijn vogel dierenarts adviseert: om de andere dag 10 ml appelazijn op 1 liter water.
De appelazijn koop ik in een grootwarenhuis (het mag ook bij de apotheek maar is dan véél duurder), het water komt uit de kraan.

In mijn specifieke situatie (vogels altijd bij kunstlicht) moet ik bovendien een speciaal vitaminepreparaat geven: 1 x per week.

Een goede zaadmengeling gerantsoeneerd gevoerd plus een dagelijks wisselend extraatje 's avonds is voldoende.
Extraatjes; schijfje appel, paardenbloembladeren, stukje trosgierst, een vijg, een schijfje zachte mais, een schijf kiwi, stukje trosgierst, wat krachtvoer, gras in het zaad, semoule (cous-cous met wat geknipte rozijnen, gekiemde bruine of groene linzen, gekiemde mungaboontjes, enz., enz.

In de kweek- en ruitijd als basis 2/3 zaad en 1/3 krachtvoer plus die extraatjes.

Als u alle wondermiddeltjes wilt gebruiken heeft u een grote schuur nodig om ze op te slaan. En dan blijft er amper ruimte over voor vogels.

Groeten,
Wessel van der Veen.

Ton Koek
19-06-2007, 17:40
A.u.b. laat u niet gek maken door allerlei middeltjes geadviseerd door wonderdokters en kruidenheksen.
Je bedoelt die mensen die vertrouwen op natuurlijke middelen? Nee, een zogenaamd onmisbaar vitaminepreparaat van de dokter is gezonder, sure...

Knoflook werkt bloedzuiverend, is goed voor nieren en lever en de geur verjaagt bovendien parasieten.
Ik geef het zelf niet in het water maar af en toe door het eivoer en ik strooi in de kooien knoflookpoeder los.
Honing kun je heel makkelijk oplossen door eerst een beetje heet water in een flesje te doen, dan een paar druppels honing en even goed te schudden. Daarna aanvullen met koud water.
Ook citroenzuur is wateroplosbaar, op dezelfde manier.

pascal
19-06-2007, 19:24
bedankt voor de tips ton:)

pascal
19-06-2007, 19:25
en wessellouw natuurlijk ook:)