Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwergkwartel

    hallo,
    nu is het zo dat mijn kwartel zit te broeden,en de eieren bijna uitkomen,nu is mijn vraag,moet de haan erbij weg of kan ik die erbij laten,en er is ook nog een ander hennetje bij.

  • #2
    tommy gewoon erbij laten ook die hen er is niets aan de hand dan hoor.
    groetjes petra.

    Opmerking


    • #3
      kwartels

      Oorspronkelijk geplaatst door petra
      tommy gewoon erbij laten ook die hen er is niets aan de hand dan hoor.
      groetjes petra.
      Ik ben het niet helemaal met je eens Petra,ik heb verschillende hennen gehad die na het uitkomen van de eieren fel werden op de andere hen en haan die erbij liepen zo erg dat ik ze apart moest zetten.
      Ik heb er nu ook een zitten die tegen de uitkomst aanzit en deze begint ook weer feller te reageren.
      ik zou het dus aankijken en tijdig ingrijpen.(mocht het nodig zijn niet iedere vogel is hetzelfde)
      Groeten,Kingfisher

      ps de foto die erbij zit is van vorig jaar zomaar
      Bijgevoegde Bestanden
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Hoe worden ze gehouden?

        Tommy het ligt aan de grote van de ruimte die ze ter beschikking hebben.Heb zelf meerdere hennen en hanen in een voliere van 6x4m gehad.Deze was totaal op de bodem begroeid de hanen namen vaak de helft van de jongen onder hun hoede en stonden deze ook niet meer af.Echt ruzie heb ik nooit gezien en dat kwam natuurlijk doordat ze elkaar niet veel zien door de begroeiing.Bij een kale voliere of hok zou ik het risico niet willen lopen,tot nu toe hebben ze het popje toch ook rustig laten broeden dan is er toch ook een zekere rust,weghalen kan dan altijd nog groeten Rob.

        Opmerking


        • #5
          de kwartel

          Tommy ik heb er nooit last van gehad hoor,het is inderdaad waar dat de grote een rol speelt, en de begroeing maar zelf heb ik er geen last van gehad.
          lig misschien ook best wel dat de een feller reageerd dan de andere.
          maar inderdaad je moet er even de tijd voor nemen en goed kijken hoe het gaat.
          als je de ruimte ervoor heb kun je ze nog altijd apart zetten.
          of de man in een broedkooi doen als het niet anders kan.
          groetjes petra.

          Opmerking


          • #6
            en eventueel je voeding aanpassen. geen buffelo wormpjes voeren worden ze vaak agressief van. maar zou het zoals de andere ook zeggen eerst aankijken het is juist een leuk gezicht al die kleintjes ga je toch nie wegstoppen in een kooitje als het niet nodig is?

            mvg Ben

            p.s. al gedacht aan een stukje afzetten zodat de jongen bij de ouder blijft? niet door het gaas kan?

            veel succes
            Groeten, Ben

            Opmerking

            Working...
            X