Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat denken jullie ervan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat denken jullie ervan?

    dat vogeltje waar ik jullie de hele tijd over vertelde was vandaag op de 17e dag, ikke dus vanochtend in het hok kijken, ligt ie gewoon druk te doen in zijn nest, ikke vanmiddag nog een keer kijken, ligt ie op de bodem? ik weet niet of dit al het uivliegen was ofdat hij eruit gevallen is? graag jullie mening wat jullie der van denken

  • #2
    Op de bodem zitten is prima, liggen niet. Als hij echt ligt, zal hij er uitgekukeld zijn, dan zou ik hem voorzichtig terugzetten.
    De dag dat ze uitvliegen zijn ze nog niet echt volleerd vliegers maar ze horen niet te liggen.

    Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      uitgesprongen

      Hallo,

      Ik denk dat je jonge kanarie van angst uit het nest gesprongen is.
      Terug zetten in het nest gaat dan nog maar zelden goed.
      Meestal springt het jong er dan weer uit en brengen de pop / ouders hem gewoon op de bodem verder groot.
      groet Willem

      Opmerking


      • #4
        qua tijd zou het goed mogelijk zijn dat het jong heeft geprobeerd zijn eerste vliegervaringen op te doen, terug zetten kan, en is niet bezwaarlijk, mocht het een oprechte eerste actie zijn zal hij/zij spoedig weer een poging wagen,
        zo niet weet je dus dat het een onbedoelde ( lees: schrik reactie zal zijn geweest) en zal het jong nog in het nest blijven tot dat hij/zij er klaar voor is

        gr ray

        Opmerking


        • #5
          uitgesprongen

          Ik ben het volkomen met Willem Wijkhuizen eens.
          Een jong van die leeftijd houd je niet in het nest.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            ik heb hem wel gewoon terug gezet de moeder voert hem nu nog meer dan eerst en voor de rest zie ik weinig veranderingen van voor de tijd dat hij der nog in zat ik weet niet waarom hij eruit gesprongen was maar het lijkt wel goed maar woensdag istie 20 dagen dus dan moet hij er ongeveer uitgaan

            Opmerking


            • #7
              hij zit nu opnieuw op de

              Opmerking


              • #8
                hij zit nu op de grond ik hoop dat hij gauw het stokje opzoekt.

                Opmerking

                Working...
                X