Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zebravinken ringen

    Hallo iedereen,

    Ik wou eens weten of dat je zebravinken moet ringen? Op welke leeftijd is dat dan en waar kan je de ringen ergens krijgen? Want heb momenteel 13 jongen en weet niet hoe ik ze moet ringen of dat ik het wel moet doen.

    En hoe zit het met japanse meeuwen, bandvinken, goudmussen, diamandduiven, kanaries, grasparkieten en kwartels (chinese).

    alvast bedankt voor jullie reacties

    mvg bart
    Have fun and live your live to te maximum!

  • #2
    ringen

    Hallo nixunior,
    de vogels die je opnoemt hoef je niet te ringen maar als je een kweekadministratie opzet is het wel handig omdat je dan precies weet uit welke ouders de betreffende vogel komt(ivm inteeltbijvoorbeeld).
    Verder als je een vogel verkoopt wordt er nu meer naar geringde vogels gevraagd dan vroeger,ik denk ook dat je ze eerder kwijt bent.
    Nu zal dat met zebra's wel meevallen maar met goudmussen en bandvinken wordt het denk ik al moeilijker als ik van mezelf uitga dan schaf ik eigenlijk alleen geringde vogels aan of het moet echt niet anders kunnen.
    Kijk eens op de site van de div. bonden daar staat dacht ik wel een ringen lijst met maten,verder moet je lid zijn van een bond om ringen te kunnen aanschaffen voor zover ik weet (in nederland).
    Als je voor het eerst gaat ringen kijk of je een bevriende kweker kunt laten helpen die je uitlegt,de eerste keer stond ik ook met zweet in de handen en op nog andere plekken. .
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      ringen of niet?

      Als je je vogels niet van een ring voorziet en je wil met tentoonstellingen mee doen, dan kunnen je eigengekweekte vogels nooit mee doen als eigenkweek maar alleen als openklasse vogels. Dus wordt lid van een vogelvereniging bij je in de buurt. Altijd leuk. En misschien kan je daar dan weer wat meer ervaring op doen. Via de verenigings ringencommissaris kan je dan je ringen bestellen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking

      Working...
      X