PDA

Bekijk Volledige Versie : Lak of Beits

ysteege
15-06-2007, 20:52
Hallo, ik heb een houten kooi, die ik wil lakken of beitsen aan binnen en buitenkant. Moet ik daar iets speciaals voor kopen, of kan ik daar al de soorten voor gebruiken. Natuurlijk zit er nu nog geen vogel in. Maar ik wil graag weten of een bepaald soort kwaad zou kunnen. Hartelijk dank

Henk3
16-06-2007, 07:53
Je kan tegenwoordig lak op waterbasis kopen, acryl. Dat geeft wel een aardig hard oppervlak. Maar wat komt er in die kooi. Parkieten knagen. Kanarie of tropen valt wel mee. Voor de buitenkant maakt het niet uit. Wat je zelf mooi vind. Goed uit laten luchten voor er vogels in gaan. De lak moet trouwens ook eerst goed uitharden. Geplastificeerde kooien zijn iets handiger misschien.

arno
14-03-2008, 11:51
ik heb mn voliere in de blanke lak op terpetine basis en ik heb naar 2 jaar nog geen problemen gehad maar ik weet niet of dat met donkere lak op terpetine basis ook kan..

gr Arno

distel-kanarie
27-04-2008, 23:48
ik heb mijn volierre van binnen kant met water basis beits gedaan en buiten kant met hele mooie hooglans beits op terpetine basis alleen die is wel prijsig die koost 1,5 L 45EURO MERK Koopmans.