Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Cake

    hallo allemaal:
    vraagjes:
    enige jaren terug was de hype cake zelf bakken voor de vogels,word dit nog steeds gedaan?
    wat word er dan nu zoal ingestopt aan stoffen?
    Cake word door veel,heel veel vogels opgenomen van ara tot zebravink,bakt u nog cake en voor welke vogels?
    ben benieuwd.
    mvg

  • #2
    of je het cake kun noemen weet ik niet maar ik doe het volgende om de roodmozaieken op te kleuren.

    250 gram eivoer, 2 eieren beetje, water, halve gram kleurstof.

    klop het ei in een kom, voeg een klein beetje water bij, stop het 20 sec in de magnatron.

    voeg de kleurstof bij, en nogmaals 20 sec in de magnatron, nu goed roeren en je krijgt en donkerrode massa(vloeibaar), giet het eivoer erbij en meng het goed, even laten staan en het eivoer zuigt het ei en kleurstof op.

    nu 3 minuten in de magnatron, nu heb je een vaste massa (vuurrode cake)

    deze verbrokkel ik en doe hem door een molen zodat ik weer kleine stukjes krijg, het ziet er weer uit als eivoer, alleen vuurrood en de mozaiekkanaries kleuren hierdoor goed en geen rode troep in de broedkooien of voliere.

    groet rudy
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      wattage

      Op hoeveel watt zet je je magnetron dan?
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik heb ook een vraag. Waarom doe je er eieren bij?
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          900 watt en ik doe de eieren erbij omdat dit de kleurstof goed opneemt en de kanarie nemen het goed op, ik vind niks terug. ( of ik geef te weinig ) ik doe dit nu al 7 jaar zo, zonder rode troep door de hele voliere. als ik deze oplossing niet had gevonden vonden voor de smeerboel, had ik waarschijlijk geen kanarie's meer. alleen nog ec vogels.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            ik doe de eieren erbij omdat dit de kleurstof goed opneemt en de kanaries nemen het goed op
            Dank voor de uitleg. Als het goed gaat, niets veranderen is het gezegde ongeveer.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              dit geef ik alleen aan de mozaiek kanaries, mijn ec vogels krijgen geen kleurstof,( goudvinken en putters) deze zijn wel minder dieprood, maar voor mij zijn deze rood genoeg en ogen natuurlijker, en het voordeel is bij het uitzoeken voor verdere kweek, ik houd de mannen met de mooiste rode kleur (goudvinken)en probeer door de natuurlijke selectie zo een mooie rode kleur te krijgen.
              www.fretteren.eu

              Opmerking

              Working...
              X