Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jongen dood

    Ik heb een probleempje, heb jonge kanaries die uitgevlogen zijn en al meer als een maand zelfstandig zijn. Nu zijn er al twee kanaries dood gegaan maar ik weet niet waar dit aan zou liggen want ze krijgen eivoer en zaad en toch werden allebei de vogels mager.. Na het enkele dagen aangezien te hebben en ze apart gezet te hebben blijven ze vermageren, kan dit komen omdat ze nog jong zijn of waar zou dit aan kunnen liggen?

  • #2
    Het blijft gissen

    Misschien vind je wat op deze site maar ik zou je toch aanraden om zo spoedig mogelijk een vogeldokter te raadplegen.



    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      ja bedankt voor de informatie maar ik weet niet als het dat wel is natuurlijk. kheb net weer een uitgevlogen jong gezien die dik begint te zitten en waar zijn borstbeen weer begint uit te steken..die dus in mijn ogen gaat vermageren en daarna weer dood gaan als ze zo allemaal dood zullen gaan zal het nog een domper op de kweek worden

      Opmerking


      • #4
        Hallo calimero,
        zitten de vogels droog of zitten ze buiten.
        heb je ook gekeken of er geen bloedluis zit?
        wordern ze wel door de ouders goed gevoerd.
        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          Scherpe maagkiezel ?

          Calimero nemen de jonge vogels wel scherpemaagkiezel op,hebben ze dat van de ouders wel afgekeken anders verteren ze hun voedsel niet goed en komen de vitaminen niet vrij.Ik strooi het,de eerste week dat ze appart worden gezet,een beetje over het voer dan nemen ze het vrij gemakkelijk op daarna gaan ze van zelf naar de bakjes waar ik het in voer groeten Rob.

          Opmerking


          • #6
            dode jongen

            Hallo calimero,
            ik denk dat je vogels last hebben van coccidiose of atoxoplasmose.
            vooral jonge vogels hebben daar last van.
            dat komt vaak voor bij veel vogels in een ruimte
            ik zou ze een kuurtje geven met finicoc van Bogena, dat is niet zo zwaar als
            esb 3 maar werkt wel.
            daarna wel vitamines geven.
            en ik zou voortaan 1 x in de week biologische appelazijn geven
            15 ml op 1 liter water.
            en natuurlijk de eerder gegeven tips toe passen als je da nog niet deed.

            succes

            groet Willem

            Opmerking


            • #7
              Zonder gedegen onderzoek medicijnen geven is niet de oplossing. Geen van de symptomen van die twee kwalen, wordt door de vraagsteller genoemd.

              Bij atoxoplasmose zou je duidelijk afwijkende lever moeten zien, vermagering hoort niet tot de symptomen van die kwaal.

              Bij coocidiose: de vogels gaan minder eten. De ontlasting zal bloederig en slijmerig worden.

              Ga gewoon naar een goede dierenarts, dan kom je er mogelijk wel achter wat de vogels mankeren.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Ton;
                Ga gewoon naar een goede dierenarts, dan kom je er mogelijk wel achter wat de vogels mankeren.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking

                Working...
                X