Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe doen jullie het.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe doen jullie het.

    Hallo allemaal,

    heb even een vraag hoe jullie het doen met zaad geven.
    mij is toen geadviseerd om elk zaad apart in bakjes te geven.oke doe in nu

    maar is het niet beter om het door elkaar te doen en dan te geven,
    het lijkt me dat ze anders allleen het zaad nemen wat ze het lekkerst vinden.

    hoe doen jullie dat.
    groetjes petra.

  • #2
    Eerst het lekkerste zaad nemen doen ze toch wel...
    Ik doe het een beetje er tussen in. Ik heb een grote schaal met gemengd zaad en een paar kleine bakjes die ik de ene dag met het een en de andere dag met het ander vul. Variatie vind ik zelf ook lekker.

    Alles mengen levert hier meer morsen op, de vogels zoeken net zolang tot ze dat ene lekkerste zaadje onderin te pakken hebben.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      zaad.

      oke ton bedankt voor je raad.
      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        en als je niet teveel voer geeft maar je vogels net genoeg probeert te geven dan eten ze vanzelf alles op. ben je heel erg ruim aan het voeren dan heb je kans dat je last van muizen krijgt doordat je vogels de lekkerste zaden gaan opzoeken en de rest op de grond beland.

        mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Misschien andere voerbakken?

          Hallo Petra bij mij krijgen de vogels het voer in lange plastiek bakken.Het voer word over de volle lengte verdeeld zodat de vogels in de kooi of voliere er tegelijk bij kunnen en er niet een de baas kan zijn en er het lekkers uithaalt.Komen er meer vogels door broeden of kopen bij dan worden er bakken bij gezet,de conditie verbeterde ook bij mijn vogels toen ik zo ging voeren hopenlijk heb je wat aan deze gegevens groetjes Rob.

          Opmerking


          • #6
            rob 2

            Zeg rob dat lijkt me eigenlijk best goed zoals jij het doet, en dat ze er dan allemaal tegelijk bij kunnen is best handig.
            klopt de sterkste staat altijd vooraan en dan is het eerlijk verdeeld.
            bedankt hoor groetjes petra.

            Opmerking

            Working...
            X