Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki dicht neusgat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kakariki dicht neusgat

    Hallo,

    Wij hebben een kakariki die al enige tijd een dicht neusgat heeft.
    Of hij hiervan last heeft is niet te zien.

    De leeftijd van de vogel is bijna een jaar. Wel ik hij sinds een week of 6 erg aggressief als hij wordt benaderd. Sinds een week is hij daarom in een grotere kooi geplaatst zodat hij zijn energie eventueel beter kwijt kan. ( 1X1X1,65mtr).Helaas heeft dit nog geen merkbare invloed op zijn gedrag.
    Dagelijks vliegt de vogel een aantal uren vrij door het huis rond.

    Heeft er iemand een suggestie of ervaring. Zowel over zijn gedrag of betreffende het neusgat? Of misschien weet je een dierenarts die op het gebied van parkieten veel kennis heeft?

    Alvast bedankt voor je reactie en moeite.

  • #2
    Een dicht neusgat bij parkietachtigen wordt soms veroorzaakt door mijt. Kijk eens of een poederachtige substantie loslaat als je er voorzichtig over krabt. Dan is het mijt. Prima te bestrijden met "antiluchtpijpmijt".

    Aanvullend, dit middel werkt tegen heel veel soorten huidparasieten, ook de zogenaamde schurftmijt.

    Zo niet, dan inderdaad een bezoekje aan een goede dierenarts met kennis van vogels.
    Suces.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      mijt

      Ik denk eigenlijk dat het waarschijnlijk schurftmijt zal zijn.

      Verrijk je kennis over vogels op onze informatieve website. Van soortgidsen en vogelgedrag tot tips voor vogelspotten, wij delen onze passie voor gevederde schoonheid en biodiversiteit. Duik in de fascinerende wereld van vogels!


      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Heb je een mannetje of een vrouwtje ?.
          Als het een mannetje is kan territoriaal gedrag zijn ,zeker als hij broeds is.
          Dat merkt ,men aan het kwekken en het kokken, waarbij hij af en toe een klikkend geluid met de snavel maakt.

          Opmerking


          • #6
            misschien kun je hem ook wat extra pantotheenzuur geven.
            goede bronnen zijn granen, groentes, fruit, dist, lever, eierdooier.
            als je het op zn snavel af kan krabben zou dit welleens kunnen helpen.
            en een tekort aan deze vitamine zou overgedragen worden van generatie op generatie.
            probeer eens

            mvg. Arno

            Opmerking

            Working...
            X