PDA

Bekijk Volledige Versie : Zieke kanarie

ysteege
13-06-2007, 20:59
Hallo, sinds 2 dagen heb ik een kanarie. In de winkel sprong hij steeds heen en weer en zong.
Thuis heb ik hem in een grotere kooi van ongeveer 40 cm breed bij 60 hoog gezet, maar vanaf die tijd zit hij vanaf de eerste minuut mijn zijn ene poot omhoog en met losse veren. Als ik dichtbij kom trekt dat bij en gaat hij wippen. De nagels zijn niet te lang.
Zijn poten zijn een beetje schilferig
Hij eet wel gewoon. Ik heb de plastic stokjes veranderd in houten, maar heb wel een plastic die hij gewendt is erin gelaten
Wie weet of dit normaal is in het begin, in de winkel zegt hij dat het niet kan dat hij stil zit en dat het geen ouderdom is
Alvast bedankt
YSteege

zeepsop
13-06-2007, 22:21
Hallo Ysteege

Zie het zo, de vogel zit lekker in zijn hok (lees huis) en zit daar al een tijdje. Dan komt er iemand die gaat dat beestje pakken, doet het in een (verhuis)doosje. Eventueel een zak er omheen en gaat dan voor een gepaalde tijd reizen naar een ander huis. Waar je in een vreemde omgeving komt te zitten.

Stel je nu eens voor dat jij dat vogeltje bent, ze trekken je uit je huis en brengen je gebinddoekt naar een andere "plek" waarvan jij niet weet waar of dat je bent.

Zou jij dan na 1 of 2 dagen lopen zingen van plezier?

Met andere woorden, laat het beestje tot rust komen, dan komt het zingen vanzelf. Hij gaat jou zelfs herkennen.

groet

Robert

teunis
13-06-2007, 23:47
Smeer iets vaseline(zuurvrij) aan de pootjes en je zult zien dat de schilvers zo verdwijnen.Het is een soort mijt .Door er vaseline op tesmeren krijgt de mijt geen zuurstof meer en stikt.Heeft de vogel ook een vaste ring om dan kun je zien of het een redelijke jonge of een bejaarde is het jaartal staat er op als het goed is.vrg teunis

Ton Koek
14-06-2007, 00:16
Zijn poten zijn een beetje schilferigDaar zou ik mee teruggaan, laat de dierenwinkel dat maar oplossen. Ze horen geen vogels te verkopen die niet gezond zijn.
"Schilferig" kan ook betekenen dat je met een heel oude vogel te maken hebt, is jouw vogel geringd? Als het goed is staat er een jaartal op zo'n ring, dat is het jaar dat de vogel geboren is. Een jaar of 2, 3 mag, ouder zou ik zelf niet accepteren.

ysteege
14-06-2007, 20:05
Dank je wel voor je advies. Ik ben terug gegaan naar de winkel, de verkoper hielt zich dom en wist ineens niet hoe je een ring moet lezen en zei na mijn aandringen dat de vogel wel een paar jaar kan zijn.
Ik heb mijn geld terug gekregen, maar mis de vogel wel. Eenzaam in huis. groetjes

Daar zou ik mee teruggaan, laat de dierenwinkel dat maar oplossen. Ze horen geen vogels te verkopen die niet gezond zijn.
"Schilferig" kan ook betekenen dat je met een heel oude vogel te maken hebt, is jouw vogel geringd? Als het goed is staat er een jaartal op zo'n ring, dat is het jaar dat de vogel geboren is. Een jaar of 2, 3 mag, ouder zou ik zelf niet accepteren.

Henk3
14-06-2007, 20:36
Koop een nieuwe kanarie bij één van de liefhebbers bij een vereniging in uw omgeving. Misschien staan ze vermeld in de gemeente gids of kijk op de site van onze vogels. www.nbvv.nl Daar staan veel site's van plaatselijke verenigingen op.