Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nederlandse ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nederlandse ringen

    Ik ben een belgische jongen en heb een vraagje over een nederlandse ring.
    Via de dierenspeciaalzaak kom ik aan vogels die in Nederland gekweekt zijn.. Alleen is de indeling van zo'n ring anders en wou ik eens iets vragen:
    op de ring staat 7FUW 31 NB 01 en 7FUW 16 NB 06.. Nu 7FUW zal wel de nr van de kweker zijn en de 16 en 31 staat voor de volgnummer denk ik. NB zal wel betekenen Nederlandse Bond maar wat ik zo gek vind.. waar staat die 01 en 06 voor? is dat het jaar waarin de vogel gekweekt is? Eerst dacht ik van wel maar omdat beide vogels een rode ring (en ik dacht dat dit alleen van het jaar 2006 was) om hebben was ik aan het twijfelen en ben een beetje nieuwsgierig..

    Kan iemand me misschien helpen?

  • #2
    waar staat die 01 en 06 voor? is dat het jaar waarin de vogel gekweekt is? Eerst dacht ik van wel maar omdat beide vogels een rode ring (en ik dacht dat dit alleen van het jaar 2006 was) om hebben was ik aan het twijfelen en ben een beetje nieuwsgierig..

    Kan iemand me misschien helpen?
    Klopt helemaal, 2001was rood en ook 2006 was rood.
    Elke 5 jaar komen de kleuren weer terug
    vriendelijke groet
    Henk

    Opmerking


    • #3
      oh bedankt, wist ik niet

      Opmerking


      • #4
        kleur ringen,

        Oorspronkelijk geplaatst door Broto
        Klopt helemaal, 2001was rood en ook 2006 was rood.
        Elke 5 jaar komen de kleuren weer terug
        hallo,
        je kunt nog steeds met de vogels kweken en dan geeft 2 de zelfde kleurringen teveel verwarring. volgens mij veranderen om de 10 jaar de kleurringen bv 2005 was groen en dan weer in 2015 .
        m.vr.gr. Harry
        m.vr.gr. Harry

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
          hallo,
          je kunt nog steeds met de vogels kweken en dan geeft 2 de zelfde kleurringen teveel verwarring. volgens mij veranderen om de 10 jaar de kleurringen bv 2005 was groen en dan weer in 2015 .
          m.vr.gr. Harry


          Gekleurde ringen.
          Voor kweekseizoen 2007 worden uitsluitend zwart gekleurde ringen uitgeleverd. De aluminiumringen worden aan de buitenkant van een geanodiseerde kleurlaag voorzien. De tekst wordt door middel van laser ingebracht.
          (NB.: de 5 jarige kleurencyclus van de ringen is: 2005-donkergroen, 2006-rood, 2007-zwart, 2008-donkerblauw, 2009-violet).

          dit is van de site van de NBvV
          vriendelijke groet
          Henk

          Opmerking

          Working...
          X